Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

O doplňcích stravy jako takových, i o důležitosti podporování naší imunity má povědomí, alespoň povrchně většina české populace. Ale jaký je vlastně mezi nimi vztah?

Toto je reklamní sdělení. Redakce Krásná.cz neovlivňuje jeho obsah.

Silná imunita a doplňky stravy - nutná provázanost?

Tipy
zdroj: shutterstock.com Tipy
aktualizováno 23.02.2016, 00:00 | 23.02.2016, 00:00 | Komerční článek
Reklamní sdělení

O doplňcích stravy jako takových, i o důležitosti podporování naší imunity má povědomí, alespoň povrchně většina české populace. Ale jaký je vlastně mezi nimi vztah?

A jsou doplňky stravy klíčem k silné imunitě? Odpověď, že nejsou, možná někoho z Vás překvapí. Pravda, klíčové nejsou, ale to neznamená, že nesehrávají velmi důležitou roli.

Co jsou vlastně doplňky stravy?

Jste si jistí, že vlastně správně rozumíte pojmu doplňky stravy? Když se zeptáte lidí na ulici, velmi obecně Vám odpoví, že se jedná o různé vitamíny atd. Inu, v podstatě ano. Jedná se o různé vitamínové preparáty, ale tak jednoduché to zase přece jenom není. Lidé si doplňky stravy často pletou s léčivými výrobky, ale velmi důležité je zmínit, že byť doplňky stravy mohou sehrát důležitou roli ve vlivu na tom, abychom byli zdraví, samy o sobě neléčí. To znamená, že řešíte-li nějaký zdravotní problém, musíte k lékaři, nebo zakoupit volně prodejné léky.

Doplňky stravy jako takové mohou napomoci k zachování správného fungování jednotlivých orgánů v organismu, ale jak už vyplývá z názvu, rozhodně by neměly nahradit pestrý a pokud možno zdravý jídelníček. Správnou stravu jen doplňují, a to tak, aby tělo dostalo tolik živin, kolik potřebuje. Velmi prospěšné však jsou také tehdy, jestliže potřebujeme našemu organismu dodat vitamíny, minerály, nebo další užitečné látky, které se vyskytují v potravinách, které nejíte. Nebo nesmíte. Sáhnout po doplňcích stravy můžete také tehdy, jestliže chcete nějakou oblast podpořit intenzivnější kúrou. A tím se dostáváme právě k výše zmíněné imunitě.

Na podporu imunity bychom neměli zapomínat

Zejména v tomto lednovém počasí, kdy je chvíli teplo, chvíli zima a tím pádem vzniká ideální prostor pro množení a pak i šíření bacilů. S prvotní razií na náš organismus bojuje imunitní systém, a jestliže je, byť mírně oslabený, viróza, postel, peřiny a čaj přicházejí.

Jak tedy posílit imunitu?

Jak již bylo naznačeno výše, pouze doplňky stravy imunitu neposílíme nicméně, nezanevřeme na ně. Pro správné fungování imunitního systému se musíme zaměřit na:
• dostatek spánku,
• přiměřený pohyb,
• omezení stresu na nejnižší možnou míru,
• volba oblečení ne s ohledem na aktuální módu, ale s ohledem na aktuální počasí,
• řádná a vyvážená strava, bohatá na dostatek vitamínu C,
• případná podpora ze strany doplňků stravy.

Vitamín C - berlička pro imunitu

O spojitosti vitamínu C a jeho vlivu na posilování naší obranyschopnosti ví snad už každé malé dítě. Kromě všeobecně známých citronů jsou na vitamin C bohaté i ostatní citrusy (pomeranč, limetka, grapefruit), ty se však bohužel velmi často řadí k výrazným alergenům. Vitamín C pak obsahují také šípky, kiwi nebo brambory. Dále nezapomeňme zmínit rajčata, papriky, papáju, brokolici, černý rybíz, jahody, květák, špenát, kiwi, nebo brusinky. Zejména se tedy jedná o ovoce a zeleninu, které by tak jako tak měly mít v běžném jídelníčku své stálé místo. Avšak složitější to bude v tom, že v lednu by se o čerstvosti a zastoupení dostatečného množství vitamínů v ovoci a zelenině dalo polemizovat. A právě v těchto případech, a také jste-li na některou z těchto potravin alergičtí, nebo Vám její konzumace přináší zažívací obtíže, bude nejspíše právě nyní ten správný čas povolat na pomoc doplňky stravy.

Protože každý problém se dá vyřešit.

 



0 hlasů
Vaše hodnocení