Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Jak už název napovídá, zaměřuje se tento netradiční svátek na relaxaci a lenošení. Nečekejte však žádné oslavy ani sešlosti, prostě nic.

Dnes to s aktivitami nijak nepřehánějte. Je Mezinárodní den nicnedělání!

Relax s čajem
zdroj: Thinkstockphotos Relax s čajem
aktualizováno 16.01.2018, 00:54 | 16.01.2018, 00:54 | Krásná.cz

Jak už název napovídá, zaměřuje se tento netradiční svátek na relaxaci a lenošení. Nečekejte však žádné oslavy ani sešlosti, prostě nic.

Takzvaný Nothing Day poprvé navrhl americký novinář Harold Coffin a v platnost vstoupil už před 45 lety, v roce 1973. Mezinárodní den nicnedělání se (ne)oslavuje každý rok 16. ledna, což letos připadá na druhý pracovní den. Kdo by byl proti lehké prokrastinaci takhle při úterku?

 

Určitě znáte situaci, kdy toho máte až nad hlavu a místo, abyste přidali, tak se před povinnostmi spíš zapřete. Ať už se tento stav týká práce, pochůzek na úřadech či domácnosti, zkuste využít den nicnedělání efektivně. Co vy víte, třeba vám oficiální den dovoleného lenošení pomůže zaktivovat se do plného pracovního nasazení.


1) Útěk za obědem


Oproti jižním státům máme jednu nevýhodu. Po obědě si nemůžeme dopřát siestu a v klidu tělo připravit na druhou část dne. Věděli jste však, že i taková obyčejná záležitost, kterou je oběd, je záminkou k alespoň chvilkovému nicnedělání? Třicetiminutová polední pauza se rázem promění v minimálně hodinovou záležitost, jakmile začnete vyhledávat polední menu svých oblíbených restaurací a konzultovat možnosti s kolegy. Trefit se do chuti každému dá přeci zabrat.

 

Povinnosti
(Foto: oficiální zdroj)

 

2) Mlsat se musí


Neustále někde čteme, jak je důležité jíst alespoň pětkrát denně a nutit tak trávicí ústrojí k nepřetržité činnosti. Vezměte si tuto radu k srdci, vyhraďte si okamžik sami na sebe a zaveďte krátké pauzy na mlsání. Z pravidelné přestávky si udělejte malý rituál, kdy vás nikdo nebude rušit, a vy se budete moci soustředit jen na sebe a přítomný okamžik.


Náš tip:

 

Svačina
(Foto: Archiv firem)

 

* Nové pečené chipsy Lay’s Oven Baked (25 Kč) jsou unikátní tím, že jsou pečené v peci. Díky tomu obsahují o 50 % méně tuku než klasické chipsy. Méně tuku však neznamená méně chuti.

 

* Chilli mango čokoládový dort (novinka v kavárnách Costa Coffee). Na jazyku ucítíte intenzivní čokoládovou chuť, svěží mango a na závěr i pikantní chilli. Ingredience jsou dokonale vyvážené a vše společně ladí. Navíc čokoláda i chilli jsou přírodní afrodiziaka. Rozproudí vám krev v žilách a zlepší náladu, což je pro start do nového dne ideální.


* Krémový smetanový jogurt Danone OIKOS straciatella (duopack 34,90 Kč)

* R3ptile Cheat Spread arašídy a javorový sirup s pekanovými ořechy (249 Kč, dostupný na Kosik.cz). Jemný oříškový krém obohacený o nedenaturované mléčné bílkoviny, dochucený pouze přírodními ingrediencemi. Skvěle chutná s opečeným toustovým chlebem, nakrájeným ovocem, na vaflích nebo palačinkách. Nemusíte se ale bát ani tepelné úpravy, můžete ho použít třeba jako náplň do moučníků nebo jako polevu buchet.


3) Lenošení je také aktivita


Předejděte frustraci a stresu tím, že se naučíte rozeznat svou hranici. Tento pomyslný bod máme každý jinde a jen málokdo si ho dokáže připustit. Věděli jste, že ne každý se umí zastavit a opravdu si odpočinout? Zregenerovat tělo a mysl je přitom nutností pro to, abyste odváděli kvalitní výkony. Ten, kdo se vyhýbá aktivnímu lenošení, brání tělu přijímat pozitivní vjemy. Přestaňte litovat času, který relaxace zabere, a naučte se naslouchat vlastním potřebám. Uvidíte, že se vám tělo v dobrém odvděčí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

TEST: Jsi šťastná?
TEST: Ohrožuje tě stres?
Kdy je den čokolády, tuleňů a dalších bizarností?


4) Rozhodujte za mozek


Cítíte, že vaše produktivita práce klesá? Místo toho, abyste se za každou cenu přemáhali k dokončení úkolu, tak vše odložte a skočte si třeba pro kávu, nebo se jen tak provětrat. I takový geniální orgán, jako je mozek, potřebuje pauzu. Navíc, čím méně informací naše řídící centrum má, tím je schopnější soustředit se na práci. Udělejte si malý test. Připusťte si, že váš pracovní prostor je odrazem vaší mysli. Chcete-li se soustředit, musíte mít čisto nejen v hlavě, ale také na stole. Nemyslíte, že je čas trošku pouklízet?

 

Náš tip:

 

Pro posilu mozku
(Foto: Archiv firem)


* SUPER LECITIN + E (154 Kč, dostupný na prozdravi.cz). Napomáhá soustředení a zlepšení paměti.


* Tekutý Floradix Železo+ (250 ml, 319 Kč). Zmírňuje pocity únavy a vyčerpání.


5) Nebuďte v tom sami


Jestliže o Mezinárodním dni nicnedělání slyšíte poprvé, je dost pravděpodobné, že ani vaši kolegové nemají tušení. Vsadíme se, že jakákoliv záminka pro to, aby zvolnili tempo, se setká s kladným přijetím. Namočte je do toho s vámi. Vždyť jedno takové lenivé pracovní odpoledne nejen, že rychle uteče, ale také stmelí kolektiv. Zavdejte jim prokrastinační myšlenku a zpříjemněte si úterní den. Co můžete odložit na zítra, počká přece i na pozítří.



0 hlasů
Vaše hodnocení