Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Určitě sama na sobě občas pocítíš, že svět je hrozně uspěchaný a každý neustále něco nestíhá nebo nezvládá. Pak není divu, že je spousta lidí, kteří mají problémy se zdravím nejen po fyzické, ale i po psychické stránce.

Každý by měl umět relaxovat!

Beauty Day
zdroj: Thinkstockphotos Beauty Day
aktualizováno 06.10.2013, 00:02 | 05.10.2013, 22:24 | Krásná.cz/Mersmerize

Určitě sama na sobě občas pocítíš, že svět je hrozně uspěchaný a každý neustále něco nestíhá nebo nezvládá. Pak není divu, že je spousta lidí, kteří mají problémy se zdravím nejen po fyzické, ale i po psychické stránce.

Problémy mají hlavně ti, kteří se nenaučí relaxovat a pořádně si po namáhavém dni odpočinout. Relaxace je skvělý způsob, jak můžeme pečovat o tělo i mysl, uvolnit se a na chvilku se na všechno jen tak vykašlat.

Relaxaci ber jako činnost, u které si odpočineš, vyléčíš svoji duši, bude ti po ní lépe. Pro někoho je relax čtení knih a pro někoho je čtení naopak utrpení, tudíž se nedá přesně popsat aktivní činnost, u které by sis měla odpočinout. Základem ale je udělat si alespoň jednou za nějakou dobu (týden, měsíc) čas sama na sebe - nemusí to být den, může to být hodina a tuhle hodinu nezahazuj, ale relaxuj.

 

Masáž - 3
Skvělým prostředkem k relaxaci je masáž. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Miluješ sledování filmů, poslouchání písniček nebo dívání se na seriály? Tak proč se jednou za čas na všechno okolo nevykašlat a neudělat si čas pro svou oblíbenou aktivitu? A nemusí to být jen činnost, kdy ležíš a nic neděláš. Určitě víš, že se odpočinek rozděluje na aktivní a pasivní. Záleží na každém člověku, který mu vyhovuje více a který si pro sebe zvolí. Pokud si víc odpočineš a "vypneš" při aktivním odpočinku, zkus si jít zaběhat nebo zaplavat.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Nauč se správně dýchat
Potřebuješ se uvolnit? Zkus spánek jogínů
TEST: Ohrožuje tě stres?

I v koupelně se dá skvěle relaxovat, konkrétně ve vaně. Důležité je, aby tě nic nerušilo. Jestli na to máš chuť - vlez si do vany plné teplé vody, zapal svíčky, klidně si pusť nějakou hudbu a prostě si to užívej. Uvolníš tím svaly, pokud použiješ oblíbenou pěnu do koupele, tak tím lépe pro tebe.

Forma relaxace, která už tak oblíbená není, ale podle odborníků je pro tělo také velice účinná, je dechová relaxace. Potřebuješ na ni jen pár minut, během kterých se nesmíš soustředit na školu, na kluka ani na kamarádky, ale jen a jen na sebe - představ si, že jsi na planetě sama a tedy nemusíš nic takového jako, jsou kluci nebo rodiče, řešit.

 

Jóga
Správné dýchání ti může od problémů pomoci. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Nejlepší je vzít měkčí podložku, položit ji na zem a sednou si do tureckého sedu - ano, je to meditace. Nemusíš nic říkat, ani si nic extra připravovat. Jediné, co musíš, je pravidelně a hluboce dýchat a soustředit se na to - soustřeď se na to tak, že zapomeneš na všechno okolo.

BUDE TĚ ZAJÍMAT:
Doma.cz píše: 
Nejlepší jídla pro hluboký spánek a perfektní odpočinek
Co kniha z roku 1913 radí mužům? Nechte ženy číst a odpočívat!

Takové cvičení můžeš klidně opakovat každé ráno před tím, než vyjdeš do školy - posiluje organismus a tělo. Každé takové cvičení, pokud se po něm cítíš lépe, je skvělé pro naše tělo - tedy až budeš někdy vystresovaná, napjatá a nervózní - nejdřív se zamysli nad tím, zda za to ten stres a obavy vůbec stojí. A nezapomeň jednou za čas vypnout a relaxovat.



7 hlasů
Vaše hodnocení