Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

První dny v novém zaměstnání jsou pro většinu lidí stresující záležitostí. Setkávají se s novými lidmi, u kterých neznají jméno ani pozici. Někteří mohou být milí, jiní se budou chovat tak, jako by je nový zaměstnanec ohrožoval.

Nejdůležitější rady, jak přežít první dny v nové práci

Asistentka
zdroj: Thinkstockphotos Asistentka
aktualizováno 27.04.2017, 00:24 | 27.04.2017, 00:24 | krasna.cz/tvnoviny.sk

První dny v novém zaměstnání jsou pro většinu lidí stresující záležitostí. Setkávají se s novými lidmi, u kterých neznají jméno ani pozici. Někteří mohou být milí, jiní se budou chovat tak, jako by je nový zaměstnanec ohrožoval.

U žádného se však nebude dát odhalit tzv. skrytá agenda, čili kombinace vnitřních důvodů a vztahů, které panují na pracovišti. A to je největší problém při začlenění se do kolektivu. Protože nový pracovník zatím nezná hlavní neformálních hráče, pravidla vyjadřování a stupeň otevřenosti, snadno narazí na nepochopení.

 

"V první řadě si dejte pozor, abyste hned první den do práce nedorazili pozdě. První dojem uděláte jen jednou. Pokud chcete, abyste pro kolegy byli čitelní a neměli z vás pocit ohrožení, buďte od začátku svoji a nepřetvařujte se. Než nasajete firemní kulturu, soustřeďte se zejména na svou práci. To vám zabrání dělat chyby v osobní komunikaci," doporučuje Veronika Štefanatná ze společnosti Adecco.

 

Buďte tichý pozorovatel

 

Pokud nováčka s kolegy neseznámí šéf, měl by vzít iniciativu do vlastních rukou on sám. Měl by obejít kolegy nebo se na společném setkání sám přihlásit o slovo a říct jim o sobě základní informace.

 

 

V prvních dnech buďte zejména tichým pozorovatelem a nepoutejte na sebe přílišnou pozornost. Zjistěte, jak to na novém působišti chodí. Všímejte si vztahů mezi kolegy, se kterými budete denně přicházet do kontaktu. Snažte se zjistit, kdo je neformálním vůdcem, kdo je kreativní, kdo je pracant, ale také to, kdy odcházejí na oběd a zda se setkávají i po práci.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Super brigáda pro sexy holky? Tak na to bacha!
Hledáš brigádu? Doučuj!
Brigáda na poslední chvíli

 

"Znát interpersonální vazby na pracovišti je důležité proto, abyste věděli, koho můžete požádat o radu, a naopak, kdo vám bude házet klacky pod nohy. I když nikdo neočekává, že si hned napoprvé zapamatujete jména všech kolegů, snažte se zkrátit tento čas na minimum. Nikdo neslyší rád, že jste zapomněli jeho jméno a nepamatujete si, na jaké pozici pracuje," radí Štefanatná.

 

Pokud chce nováček do týmu zapadnout, měl by se vyhnout jakémukoli poučování nebo zavádění zlepšováků. Také nepředstírejte, že něčemu rozumíte, když to není pravda.
Musí se také naladit na spolupráci s novým nadřízeným. Je to šéf, kdo hodnotí, rozhoduje o zvýšení platu a odměnách, navrhuje na povýšení nebo podepisuje dovolenkové lístky. Korektní vztahy s nadřízeným jsou základem spokojenosti na pracovišti.



0 hlasů
Vaše hodnocení