Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Stává se jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí. Ráda bys na něm také byla, ale nevíš pořádně, jak na to? Nebo už profil máš, ale nikdo tě nesleduje a nelajkuje? Máme pro tebe průvodce Instagramem v kostce.

Nejsi úspěšná na Instragramu? MANUÁL, jak to změnit

Dívka s mobilem
zdroj: oficiální zdroj Dívka s mobilem
aktualizováno 27.06.2018, 16:29 | 27.06.2018, 16:29 | Krásná.cz

Stává se jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí. Ráda bys na něm také byla, ale nevíš pořádně, jak na to? Nebo už profil máš, ale nikdo tě nesleduje a nelajkuje? Máme pro tebe průvodce Instagramem v kostce.

Popularita Instagramu neustále roste. Sdílení čtvercových obrázků a krátkých videí či příběhů láká stále více, zejména mladších uživatelů. Ti se chtějí podělit o svět tak, jak ho vidí oni sami skrz hledáček svého mobilního fotoaparátu. Síla této aplikace spočívá zejména v rozvětvené komunitě navzájem se inspirujících a ovlivňujících lidí. Staňte se jedním z nadšenců a poznejte kouzlo Instagramu! I tady však existují určitá ALE, na která je dobré dát si pozor.

 

Instagram slovníček:


Stories – krátká videa, která po 24 hodinách zmizí. Stories neboli “Příběhy” poskytují uživatelům Instagramu místo pro sdílení obsahu, momentek nebo novinek ve vyšší frekvenci, než je tak tomu při klasickém sdílení obsahu na jejich profilu. Ve Stories se s klidem můžete “vykašlat” na 110% kvalitu a sdílet momentky se svými fanoušky okamžitě a bez nutnosti složitých úprav.
 

Highlights – pokud používáte stories a nechcete, aby z vašeho profilu zmizely, můžete si přidat do takzvaných highlights – prostor na vašem profilu, kde si vyfocené momentky jednoduše uložíte.
Bio – prostor na vašem profilu, kde si můžete napsat vše o sobě. Takový malý životopis. Dávejte však pozor, je to úplně první věc, co na vašem profilu lidé uvidí. Tradiční je si zde poznamenat kdo jste, co děláte, kolik vám je let atd.


Boomerang – funguje tak, že zmáčknete tlačítko a nahraje se série fotek, které se pak spojí do sekundového minividea. Video se bude přehrávat dopředu a dozadu. Prostě se vrací jako bumerang.
 

DM – pod zkratkou se schovává direct message. V jednoduchém překladu je to posílání fotek a zpráv přímo danému uživateli.
 

Hashtag – slovo nebo fráze označená znakem „#“. Význam slova označeného tímto symbolem je dnes chápán jako forma klíčového slova.


Followers
– doslovný překlad znamená stoupenec nebo přívrženec. Na instagramu tomu říkáme sledující.

 

1. Dobrá fotografie znamená plánování


Divíte se, proč vaše kámošky drží neustále telefon v ruce? Pravděpodobně chtějí ulovit tu nejlepší fotku. Nikdy totiž nevíte, co se může naskytnout a bude to potřeba zaznamenat. Pokud se vám podaří ulovit nečekaný snímek, který je sám o sobě skvělý, máte veliké štěstí. Ale ještě není vyhráno. Spousta fotek potřebuje kvalitní plán. Musíte promyslet, kde se budete fotit, jaké bude světlo, prostor nebo například úhel. Udělejte raději víc snímků, ať máte z čeho vybírat.

 

2. Filtrovaná úprava


Mezi základní úpravu patří ořez fotky, zesvětlení, retuš, jas, sytost a zaostření. Využívejte je, s fotkou pracujte, můžete ve vyfoceném snímku objevit příjemné detaily, nové úhly, pracovat s ostrostí… Krom toho můžete využít různé barevné filtry. Pokud chcete, aby celý profil působil lákavě, je dobré upravovat fotky do stejného barevného tónu. Pomůže vám, pokud budete na fotky používat stejný filtr, který dál jen upravíte například doladěním zaostření, kontrastu barev, sytosti a podobně. V úpravě fotek si můžete vybrat ze 39 filtrů, které dopomohou vytouženého výsledku. Díky velkému množství si můžete přesně vybrat, co vaší fotce svědčí. Naše doporučení je držet se dvou filtrů, které z vašeho profilu udělají něco krásného, a ne mixovat několik stylů dohromady.

 

 

3. Hashtagy: specifické a kreativní


Hashtagy, neboli klíčová slova, jsou součástí toho, co dělá Instagram tak zábavným. Pokud je vaší strategií, aby co nejvíce lidí vidělo vaši fotografii a aby se jim líbila, použijte jich maximálně 12. Použijte ty, které nejlépe vystihují vaší fotografii. Lidé na Instagramu chtějí vidět konkrétní obsah a klíčová slova jsou pro ně jediný nástroj, který jim to umožní. Hashtagy umí být neuvěřitelně efektivní, jsou-li použity správně. Nebojte se angličtiny, ale i češtiny: vybudujete si snáz zástup fanoušků, ve srovnání s anglickou konkurencí je český instagramový rybníček přeci jen menší, Instagram zde má nainstalování skoro dva miliony lidí, denně je na něm aktivních 800 tisíc Čechů, z toho více jak polovina je z Prahy.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kdo tě stalkuje na Instagramu a další Triky, které změní tvůj INSTAGRAMOVÝ ŽIVOT!
Cestuj podle Instagramu: 5 míst, která jsou za rohem a poladí ti feed
TEST: Proč nemáš více followers na Instagramu?

 

4. Načasování je klíč k úspěchu


Pokud uděláte první tři kroky správně, stačí jen naplánovat, kdy fotku přidáte. Přidávejte fotky spíše navečer mezi 18 a 20 hodinou nebo ráno mezi 7 až 9 hodinou. V tyto časy je aktivních nejvíce lidí. Sami víte, že při cestě do práce má telefon v ruce každý.


5. Inspirace


Nebojte se inspirovat a koukněte se na prezentaci velkých značek v ČR. Pro nové nápady můžete zabrousit i na jeden z prvních firemních instagramů Milka - @milka_czsk. Ve spojení s Milkou vznikla i letní kampaň s předními českými youtubery – mistryní stylu a milovnicí cestování Natálií Kotkovou - @natali_kot, nejlepší českou fotbalovou brankářkou Bárou Votíkovou – @bara_vot, a v neposlední řadě i se ztřeštěnými kluky Exploitedem - @expl0ited_ a Matúšem - @mcokajcek. Skvělým příkladem další inspirace je stránka společnosti ZOOT - @zoot_cz, kde můžete nabrat módní inspiraci. Pro milovníky adrenalinu je zde RedBull - @redbullcz, který vás vtáhne do světa sportu.

 

Koho na Instagramu sledujete vy?



1 hlasů
Vaše hodnocení