Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Chcete na dovolenou do zahraničí, ale bojíte se létání? Poradíme vám, jak se strachu postavit.

Panika z létání: 5 rad, které vám pomohou na ni vyzrát

Cestování
zdroj: oficiální zdroj Cestování
aktualizováno 23.07.2018, 00:00 | 23.07.2018, 00:00 | Krásná.cz

Chcete na dovolenou do zahraničí, ale bojíte se létání? Poradíme vám, jak se strachu postavit.

Plánujete zaslouženou letní dovolenou v zahraničí, ale už teď vás děsí představa cesty letadlem? Nejste v tom sami. Aviofobií, neboli strachem z létání, trpí miliony lidí po celém světě. Jak tedy se strachem pracovat, aby bylo cestování letadlem příjemnější?

 

Fobie z létání je jedna z nejčastějších úzkostných poruch, protože obsahuje hned několik druhů nejzákladnějších lidských strachů – z výšek, z pohybu nad vodou a ze tmy (v případě nočních letů). Přestože většina cestujících ví, že pravděpodobnost úmrtí při létání je mnohonásobně nižší než při jízdě autem, nedokážou své obavy racionálně ovládnout. Na řadu pak přicházejí osvědčené techniky a rady, na které se připravte už předem.

 

1) Šetřete raději čas než peníze

 

„Při rezervaci letenek zkuste najít přímý let. Pokud vás létání stresuje, oceníte každou minutu, kterou na délce letu ušetříte,“ radí Josef Trejbal, ředitel letenkové portálu Letuška.cz.

 

 

2) Nelétejte na noc

 

„Je-li to možné, vyhněte se nočním letům. Výhled z okénka je příjemnější než černá obloha,“ radí dále odborník. Zkuste letět přes den, možná budou vaše obavy slabší jen proto, že vás neobklopuje tma. Ale je to individuální: někomu jinému může naopak vyhovovat let přes noc, kdy se pokusí usnout (třeba i za pomoci prášku) a většinu letu o sobě neví.

 

ČTĚTE TAKÉ:

10 nejdůležitějších aplikací pro všechny CESTOVATELKY
Jak přestat o cestování jen snít, ale konečně ho prožít
21 důvodů, proč odjet poznávat svět

 

3) Vybírejte pečlivě místo


Pokud máte možnost volby, upřednostněte sedadlo nad křídlem, u nouzových dveří nebo v uličce. „Na křídlem bývají pohyby letadla cítit nejméně, navíc není přes křídlo vidět na zem. U nouzových dveří nebo v uličce je zase více místa a případné projevy klaustrofobie mohou být mírnější,“ radí Trejbal.

 

 

4) S alkoholem opatrně


Pokud vám známí radí, abyste se na cestu letadlem posilnili něčím ostřejším, dvakrát si jejich doporučení rozmyslete. „Ve větší výšce působí alkohol silněji než na zemi a to může vést k nepřirozeným reakcím, jako je agresivita, deprese nebo skutečná panika. Cestující proto udělají lépe, když místo sklenky alkoholu sáhnou po žvýkačkách či bonbonech,“ varuje Trejbal. Polykání a žvýkání totiž pomáhá zmírnit někdy až bolestivý tlak v uších, který projevy úzkosti zhoršuje.

 

5) Turbulence? Nepřeceňujte je


Sedíte v letadle na správném místě, střízliví a se žvýkačkou v puse? Pak už vás může vyvést z míry jediné – tolik přeceňované turbulence. Přitom opravdu není důvod se jich bát. „Turbulence patří mezi zcela běžné atmosférické jevy, které způsobují změny tlaku a vzdušné proudy. Letadla s tímto jevem počítají a v žádném případě je turbulence nemohou poškodit ani převrátit. Jediné nebezpečí cestujícím hrozí, když se i přes pokyny posádky nepřipoutají,“ uzavírá Trejbal.



0 hlasů
Vaše hodnocení