Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Osvojit si zdravý životní styl může být pro každého různě obtížné. Jeho přínosy jsou ale k nezaplacení pro všechny.

Potřebuje váš život změnu? 9 triků, se kterými to snáz zvládnete

Radost
zdroj: Thinkstockphotos Radost
aktualizováno 13.07.2018, 00:03 | 13.07.2018, 00:03 | Krásná.cz

Osvojit si zdravý životní styl může být pro každého různě obtížné. Jeho přínosy jsou ale k nezaplacení pro všechny.

Připravili jsme několik tipů, které vám vaše rozhodnutí ke změně pomohou upevnit.

 

1. Dobrovolná volba
Změna životního stylu nebude fungovat, pokud je kýmkoli „nařízená“. Vyvolává to pocit nedobrovolnosti, a v jejím důsledku se jí každý bude chtít zbavit po svém. Reakcí pak bude zklamání, výčitky a demotivace. Naopak vlastní přesvědčení a touha měnit se k lepšímu je základním předpokladem k úspěchu. Člověk si musí uvědomit, co vlastně chce, co má být cílem a proč to bude dělat. Stále si připomínejte, že to není změna na chvíli, ale že se bude jednat o celkovou proměnu životního stylu, a těšte se na ni!

 

2. Motivace
Síla motivace je obrovská. Dopřejte si čas a zamyslete se nad tím, proč se do změny pouštíte. Co vám má konkrétně přinést, jak vás obohatí. Někdy mohou přijít chvíle, především v počátcích, kdy se budete pokroku bránit. Čím více důvodů si připomenete, tím více svou myšlenku podpoříte a vytrváte.

 

3. Najděte správnou cestu
Žádný učený z nebe nespadl, a proto vstupujete-li právě do nové životní etapy, snažte se předejít vašim dosavadním stereotypům. Pokud jste se zatím snažili bez výsledku, jděte na to jednou provždy jinak. Je velmi těžké najít sám tu správnou cestu. Abyste se vyvarovali běžných chyb, poohlédněte se po odborníkovi, inspiraci, radách zkušenějších. S hubnutím pomohou výživoví experti, se cvičením pár lekcí s trenérkou, na cizí jazyky si najděte učitele, nebo sledujte on-line kurz, celá řada koučů pomůže, když chcete rozjet kariéru, víc cestovat nebo v sobě probudit své ženství. Inspirativní mohou být i životní příběhy lidí, kteří se už po podobné cestě vydali: sledujte blogy, instagramové účty, motivující přednášky.

 

 

4. Nemyslete jen tady a teď
Krásně si to můžeme ukázat na příkladu hubnutí. Odborníci na zdravou výživu se shodují, že představa o dosažení trvale udržitelného váhového úbytku pomocí krátkodobé diety je naivní. Mysl ji vnímá negativně (teď se musím omezit, ale pak…), není s ní ztotožněna a po jisté době má tendenci vracet se do starých kolejí. To bývá důvodem častého jojo efektu, tedy velmi rychlého nabrání původních kil zpátky. „Cestu vidím ve změně myšlení o svém zdraví, stejně jako v nastavení komplexního výživového programu, který neupírá tělu žádné pro něj podstatné živiny,“ radí MUDr. Vladimír Teplan, DrSc. Odborník na výživu programu Cambridge Weight Plan.


5. Evidence
Najděte si čas a začněte si zaznamenávat přesné informace o tom, jak postupujete a jak reaguje vaše tělo i mysl. Záznamy vám umožní lépe se zorientovat v tom, jak žijete dosud a co vás brzdí ve snaze žít svůj vysněný život. Snadno vyčtete chyby a můžete zareagovat. Pokud si nebudete vědět rady, vyhledejte specialistu nebo se ptejte zkušenějších.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Je tvůj život prázdný a nudný? Změní ho Projekt 365
6 věcí, kterých se zbavit, abys byla konečně šťastná!
Potřebuješ ve svém životě VELKÉ ZMĚNY? Víme, jak to dokázat



6. Pozitivní mysl

Důležité je neztratit odhodlání ani ve chvíli, kdy tělo vaše odhodlání zrovna stagnuje, a udržet si pozitivní mysl. Nevyšla jedna cesta? Zkuste najít jiné? Nepohla se rafička na váze? Vyzkoušejte, zda vám malé kalhoty nesedí o něco lépe.

 

 

7. Pohyb
Netýká se jen těch, kdo chtějí zhubnout. Pomáhá nejen získat lepší fyzickou kondici, ale zajistí také příval pozitivní energie, a vy se najednou i po psychické stránce budete cítit mnohem lépe. Přestože pohyb hraje v životě člověka velmi důležitou roli, ne všichni k němu mají automaticky pozitivní vztah. Najděte si ten svůj a naučte se díky němu udržovat své tělo v kondici, mít fit mozek, relaxovat. Mimochodem: právě při procházkách nebo jiné aktivitě, se vám hodně okysličuje mozek, vyplavují se endorfiny, může vás napadnout řešení problému, který vás dlouho tíží.

 

8. Odměna
Buďte si jisti, že přiblížit se byť jen o kousek svému snu je samo o sobě velkou odměnou a úlevou zároveň. Své pokroky ale upevňujte i tak a nepřestávejte se motivovat. Zajděte si třeba do wellness centra, potěšte se novými pomůckami, které k naplnění svého snu využijete (kniha v cizím jazyce, sportovní pomůcka, nová kuchařka), něčím příjemným do bytu nebo třeba zajímavou knihou o životním stylu či pozitivním myšlení.

 

9. Práce s neúspěchem
V životě není nic dokonalé. Proto se psychicky nepranýřujte za to, že si občas dovolíte malý ústupek. Nevadí, udělejte to dobrovolně a vědomě. Jen vy sami víte, kdy už polevujete dost a kdy jde jen o nevinné zpestření. V žádném případě si nic nevyčítejte. Místo výčitek se raději zamyslete se nad tím, jakou strategii zvolíte, abyste se takovému jednání příště vyhnuli.



0 hlasů
Vaše hodnocení