Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Nejde o to měnit něco teď hned o 360 stupňů, za každou cenu, lámat to přes koleno. Praxe a trénink je však důležitý. :-)

Potřebuješ větší sebevědomí? Praktická cvičení, která fungují!

Sebevědomí
zdroj: Thinkstockphotos Sebevědomí
aktualizováno 07.12.2013, 00:00 | 07.12.2013, 00:00 | Krasna.cz/trm

Nejde o to měnit něco teď hned o 360 stupňů, za každou cenu, lámat to přes koleno. Praxe a trénink je však důležitý. :-)

Vyzkoušíš si to hezky pomalu, postupně tzn. postupnými krůčky.

 

Cvičení 1:

 

Znáš to, často chceš ve společnosti přátel něco říct. Máš to na jazyku, úplně tě to tam pálí. Místo toho, ale zavřeš pusu a říkáš si, jak je to hloupé, co si asi o tobě budou myslet. Zkrátka to neřekneš a pak tě to mrzí.

 

Zkus alespoň 1x týdně překonat tuhle "obavovou" zónu a říci to, co tě pálí na jazýčku! Budeš překvapena reakcí.

 

Cvičení 2:

 

Stalo se ti, že jsi něco opravdu hodně chtěla, ale styděla ses zeptat? Bála ses odmítnutí? Není se čeho bát. Vždy, když se nezeptáš, protože se bojíš odmítnutí, prosím, uvědom
si, že v tu chvíli už to NEmáš. Na druhou stranu, pokud se osmělíš a řekneš si upřímně o to, co chceš či potřebuješ, je velmi vysoká šance, že ti osoba na druhé straně vyhoví. Takže,
co je lepší? Mít ve 100 % NE anebo mít velkou šanci na ANO? Já jsem pro ANO :-) Navíc, když do toho půjdeš a zeptáš se, nebudeš mít pak žádný důvod si něco vyčítat = tvé
sebevědomí opět naroste. Zkus tedy alespoň 1x týdně opět překonat komfortní zónu a požádej o něco, co
chceš!

 

 

Cvičení 3:

 

Bojíš se partnerovi říct, že se cítíš odstrčeně, když dává často přednost fotbalu či hrám na PC místo toho, aby trávil čas a tebou? Bojíš se odmítnutí či hádky? Neboj se! Pokud partnerovi řekneš, jak to doopravdy cítíš, jaké jsou tvé důvody k tomu, trávit s ním více času, budeš překvapena jeho reakcí. Nakonec pravděpodobně zjistíš, že on vůbec netušil, jak je pro tebe společně strávený čas důležitý. Bude rád za tvou upřímnost a nakonec i za to, že budete více spolu.

 

Zkus tedy alespoň 1x týdně překonat naši důvěrně známou komfortní zónu a řekni svému partnerovi, mamince, bratrovi, kamarádce, co vám leží na srdíčku a chcete s nimi sdílet.

 

Cvičení 4

 

Jsou tví blízcí zvyklí, že písknou a ty přiskočíš? Je například ve tvé domácnosti něco, co "umíš" jen ty a bez tebe si tvá rodina neporadí? Neustále někomu pomáháš, až jsi z toho unavená? Nauč se říkat NE :-). A víš proč? Protože NE má úplně stejnou váhu a hodnotu jako ANO. Cílem v našem životě je právě rovnováha. Takže logicky, když pořád říkám ano, ano, ano, ano...je NE zkrátka nevyhnutelné, jinak si zadělávám na problém.

 

 

1x týdně zkus svým sourozencům, partnerovi, kamarádce, až po tobě zase budou něco chtít, protože ty to umíš nejlépe, ale přitom ty to FAKT dělat nechceš, říct NE. "Ne, nezlob se, já to teď pro tebe neudělám". Jde zase o překročení komfortní zóny = posilovna našeho sebevědomí! Když to NE, bude hezky od srdce a upřímné, žádné prosazování či boj, uvidíš, jak s tím tví blízcí nebudou mít vůbec žádný problém. Někdy se může stát, že se budou chvilku vztekat. To víš, bereš jim poměrně slušný servis. Brzy to ale pochopí, zjistí, kde jsou tvé hranice a ty budou tolerovat. Ty si tak zjednodušíš život a ještě se o sebe hezky postaráš, ručička na sebevědoměru letí nahoru.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Pořiď si sexy sebevědomí
Nesrážej si sebevědomí zbytečnostmi
Časopisy nám snižují sebevědomí
Už napořád silná a sebevědomá!


Cvičení 5

 

Sedíš na poradě nebo hodnocení školního projektu a tvůj šéf/učitel/vedoucí školního týmu právě pronáší kritiku na tvou osobu. Ty jen tiše sedíš, mlčíš a koukáš se pod nohy. Potíš se a uvnitř tebe to vře. Znáš ten pocit, kdy tě někdo uráží, ty jsi zticha a pak se v koutku potají lituješ či obviňuješ, že jsi něco neřekla? A právě s tím je třeba přestat! Pokud se ti něco nelíbí, ozvi se! Nemáš povinnost to snášet a nikdo nemá právo tě urážet. Naopak tím, že se ozveš se


za sebe postavíš, tzn. ručička na sebevědoměru jde nahoru. :-) Dáš druhým zpětnou vazbu, a tím i prostor a možnost se zamyslet nad tím, co vlastně říkají. Věř tomu, že si to kolikrát ani neuvědomují! Vytvoříš si hranice, které jsou tolik potřeba. Díky nim víš, kdo jsi a vědí to i druzí. Jak bude vypadat cvičení 1x týden, nemusím asi již rozepisovat. :-)

 

Na závěr bych ti chtěla říct, že tím, že projevíš lásku k sobě (řekneš si, co chceš, o to, co potřebuješ, ozveš se), se ti láska vrátí prostřednictvím tvého okolí. Pamatuj si! Vše je akce a reakce! To, co vysílám, to se mi do života vrací!

 

Článek pro tebe připravila koučka Alice Kirš. Její další rady nalezneš na AliceKirs.cz nebo na jejím facebooku facebook.com/Mamserada.



3 hlasů
Vaše hodnocení