Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Vypnout budík a spát do sytosti! To je oblíbená činnost všech mladých lidí. Vědci však přišli na nové skutečnosti, které všechny spáče překvapí.

Ráda si přispíš? Budeš v šoku, co s tebou udělá půlhodina spánku navíc

Spánek
zdroj: Thinkstockphotos Spánek
aktualizováno 13.06.2016, 00:34 | 13.06.2016, 00:34 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Vypnout budík a spát do sytosti! To je oblíbená činnost všech mladých lidí. Vědci však přišli na nové skutečnosti, které všechny spáče překvapí.

Co se stane, když si přispíš?
Všichni víme, že nedostatek spánku vede k obezitě, cukrovce a dalším vážným onemocněním. Jen půlhodinka spánku navíc hraje roli v tom, zda bude člověk obézní nebo mít diabetes typu 2.


Jaká je ideální doba spánku?
Půlhodina spánku navíc snižuje riziko diabetu o 70 procent. Pokud spíš o půlhodinu méně, riziko se zase zvyšuje. Problém je v tom, že délka spánku je u každého individuální. Většinou se pohybuje mezi šesti až osmi hodinami denně. Někdo potřebuje spát déle, jinému stačí méně času. Podstatné je, abys našla své optimum a dodržovala ho. Nestačí dospávání o víkendech.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Bylinky pro tvůj klidný spánek
Potřebuješ se uvolnit? Zkus spánek jogínů
Kvalitní spánek zlepší tvůj den


Jak to vidí odborník?

"Nedostatek spánku je v moderní společnosti velmi rozšířený, ale jen v posledních deseti letech jsme si uvědomili, jaké to má důsledky na metabolismus. Naše objevy naznačují, že vyhýbání se nedostatku spánku může mít pozitivní účinky na postavu a metabolismus. Pokud člověk dostatečně spí, může předejít obezitě a diabetu. Spánek je třetím nejdůležitějším faktorem životního stylu po jídle a pohybu," tvrdí profesor Shahrad Taheri z Lékařské vysoké školy Weil Cornella v Kataru.



8 hlasů
Vaše hodnocení