Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Zatímco kámošky z vysoké mají už nejhorší zkoušky za sebou, u vás na střední pololetí teprve finišuje a písemek a zkoušení tě čeká požehnaně. Jak se zu toho nezbláznit a hromadu učiva s přehledem zvládnout?

Šprtáš? 5 geniálních triků, jak si vše lépe zapamatovat

Učení
zdroj: Thinkstockphotos Učení
aktualizováno 23.05.2018, 00:00 | 23.05.2018, 00:00 | Krásná.cz

Zatímco kámošky z vysoké mají už nejhorší zkoušky za sebou, u vás na střední pololetí teprve finišuje a písemek a zkoušení tě čeká požehnaně. Jak se zu toho nezbláznit a hromadu učiva s přehledem zvládnout?

Odhalte jednoduché triky, které vám zajistí vše podstatné pro nejlepší výsledky. Popořte svou koncentraci, paměť a vytvořte si ty nejideálnější podmínky.

 

Účinně propojte učení se zábavou


Zásadním faktorem, který z mnoha procent rozhoduje o výsledku, je váš přístup k celému procesu učení. Ať už se vám to bude zdát jako klišé, věřte, že bez odhodlání to nejde. Nepouštějte se do učení se zapřením a vnitřním přemlouváním. Najděte si motivaci, kvůli které zkoušku chcete zvládnout. Nejlépe si pamatujeme a navazujeme asociace s věcmi, které nás jednoduše baví nebo nám jsou blízké v osobním životě. Proto si u učení hrajte a uvidíte, že vaše paměť pojme daleko více informací. Nezapomeňte se také náležitě odměnit po každém naučeném okruhu. Dejte si pauzu, při které dělejte své oblíbené činnosti.


Proměňte okolí v kreativní studijní prostředí


Vytvořte kolem sebe co nejideálnější podmínky podle svých individuálních potřeb. Pokud pro plné soustředění vyžadujete ticho a samotu, udělejte si doma studijní atmosféru. Rozhodně prostředí, kde se učíte, nepodceňujte. Dostatečně místnost vyvětrejte a roztáhněte žaluzie pro dostatek přirozeného denního světla. Připravte si pracovní místo, vypněte mobilní telefon a přichystejte si dostatek tekutin. Jednoduše si připravte vše tak, aby pak nic nerozptylovalo vaši koncentraci na učení.
 

Pokud při studiu preferujete venkovní prostředí, jako například knihovny, lavičky v parku nebo kavárny, platí zde stejné pravidlo. I zde si co nejlépe přizpůsobte své okolí. Pokud vám vyhovuje učit se v kolektivu, ve kterém máte možnost učivo navzájem konzultovat, je prostředí kavárny ideální. Některé kavárny dokonce na studenty myslí i svým konceptem a tak přináší řadu výhod.

 


Leckteré kavárny dokonce mají mimo hlavní prodejní prostor klidnější zónu, vhodnou právě pro studenty – zapátrejte v dalších patrech nebo hlouběji v prostorách kavárny. Časté jsou například u větší kavárenských řetězců (CrossCage, Stabucks, Costa Coffee). Ve studijních zónách najdete pohodlné pracovní sezení s lampičkami pro čtení, zásuvky na nabíjení notebooků, připojení k wifi a někde je součástí interiéru i knihovna,


Navíc káva a učení k sobě neodmyslitelně patří. „Podporuje mozkovou aktivitu, dodává organismu energii a zároveň výborně chutná,“ říká Vendula Mrázová, manažerka marketingové komunikace CrossCafe. Pokud se potřebujete nakopnout, hledejte pořádnou porci kofeinu. „Nejvíc kofeinu do sebe dostanete v takzvaném Flat White, které se dělá z dvojitého ristretta,“ doporučuje Petr Korbel z CrossCafe.


Hudbou k výkonnější paměti


Zkuste během činnosti poslouchat hudbu. Fakt, že hudba má schopnost uklidňovat, rozvíjet tvořivost a může napomoci uzdravování organismu, bylo potvrzeno v mnoha studiích. Ne však jakákoliv vám přinese užitek. Nejlépe působí hudba instrumentální, zpívaný text písně totiž mozek neustále nevědomě vyrušuje. Pokud chcete objevit hudbu ideální pro úspěšný proces učení, zkuste hudbu znějící v Alfa vlnách. Náš mozek totiž pracuje po celý den i během spánku v různých stupních hertzů vln. Většinu času trávíme v Beta hladině (14 Hz a více), Theta (4 až 7 Hz) je stav uvolnění a průběh snění a s vlnou Delta (0,3 – 3 Hz) přichází hluboký spánek bez snění, pro regeneraci celého těla. Hladina Alfa (8 – 13 Hz) je tou nejpříznivější pro paměť a koncentraci. Informace, které jsou nám sděleny v alfa-hladině, se do paměti zapisují spolehlivě a pevně. Zapátrejte pro začátek na internetu a zcela jistě naleznete volně dostupné odkazy. Před tím než se dáte do učení, se snažte do zvuků zaposlouchat a zklidněte svůj dech i mysl. Teprve pak se pusťte do samotného učení.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Krátkodobá paměť či nesoustředěnost? Za vše může používání mobilu před spánkem!
10 cvičení pro lepší paměť
Pomoc, nedokážu se soustředit


Mocná síla bylin


Další z možností jak podpořit paměť a funkce mozku je užívání extraktů z bylin. Organismus nastartuje například indický ženšen neboli Aswaganga, který využívá ajurvédská medicína. Pro regeneraci mozkových buněk můžete využít také účinky Ginko Biloby, rozchodnice lékařské, bazalky posvátné nebo pupečník asijský. Zároveň nezapomeňte pravidelně doplňovat vitamín C.


Myslíte tak, jak jíte


Ve stravování se vyhýbejte potravinám s vysokým glykemickým indexem. Po jejich konzumaci nastane v těle rychlý a velký vzestup hladiny krevního cukru. Cítíte se pak nejen brzy opět hladový, ale vaše energie kolísá. S tím může přicházet i nervozita a pocity mírné úzkosti. Nejvíce bystré mysli poslouží potraviny jako banán, avokádo, mrkev, ryby, luštěniny, zelený čaj, luštěniny nebo celozrnné pečivo.



0 hlasů
Vaše hodnocení