Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »
reklama

Zářijový start se ve škole dal ještě jakž takž snést, ale teď už písemky, termíny seminárek a zkoušky nabraly na rychlosti a vy nestíháte? Zefektivněte proces učení a trénujte svoji paměť.

Ve škole nestíháš? Obelsti svou paměť a zjednoduš si učení

paměť
zdroj: Thinkstockphotos paměť
aktualizováno 23.10.2017, 15:27 | 23.10.2017, 15:27 | Krásná.cz

Zářijový start se ve škole dal ještě jakž takž snést, ale teď už písemky, termíny seminárek a zkoušky nabraly na rychlosti a vy nestíháte? Zefektivněte proces učení a trénujte svoji paměť.

Jak zlepšit svojí paměť a umět ji dlouhodobě využívat?

 

Regenerujte nejen tělo, ale i mysl


Stejně jako si potřebujete odpočinout fyzicky, tak i vaše paměť potřebuje kvalitní odpočinek. Tak často proklamovaný osmihodinový spánek není mýtem, ale ozkoušeným faktem. Rozbolavělé a vyčerpané tělo většinou rozhýbete, ale koncentrovat se po probdělé noci je mnohdy nadlidský úkol. Pracovat tedy do ranních hodin je většinou spíše neefektivní. Plánujte si učení či přípravu do práce tak, abyste se zvládli pořádně vyspat a měli čistou hlavu.


Hýbejte se


Fyzická aktivita nemá vliv jen na vaší kondici. Pravidelný pohyb vás udržuje ve hře i po stránce psychické a lépe se koncentrujete i při stresových situacích.

 


Čtěte


Pokud jste na čtení zvyklí, určitě jste zpozorovali, že oplýváte mnohem větší slovní zásobou. Zároveň dokážete rychleji zpracovávat informace a pilujete obrazotvornost.


Luštěte křížovky


Nejeden vášnivý křížovkář vám potvrdí, že luštění po nějaké době není ani tolik o znalostech jako o paměti. Jednotlivá hesla se často opakují a v podstatě jde jen o to, zda si vzpomenete.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Udělej si v učení systém!
Nebaví tě učení? Čím to je a co s tím
10 cvičení pro lepší paměť


Vzdělávejte se


Udržujte se v obraze. Sledujte zprávy, čtete noviny, brouzdejte na internetu. Povědomí o aktuálním dění vám zvyšuje obecnou gramotnost a trénujete mozek vstřebáváním nových informací.


Výše zmíněné rady vám však můžou pomoci, pokud budete na nesoustředěnost či na poruchy paměti pohlížet jako na komplexní problém, který je třeba také komplexně řešit. Kromě toho, že budete dbát o svoje fyzické i psychické zdraví, zkuste čerpat z přírodních zdrojů. Soustředění a paměť pomáhá zlepšit avokádo, ořechy, řepa, borůvky, ginkgo biloba, lněné semínko nebo tučné ryby. A také kvalitní tmavá čokoláda, šup tedy pro kostičku. Naopak se vyvarujte přílišné konzumace kofeinových nápojů, které vám sice krátkodobě zaručí větší pozornost, ale při dlouhodobém používání nejsou ku prospěchu.



0 hlasů
Vaše hodnocení