Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlášení »  |  Registrace »

Tvé dny jsou opět tady a s nimi i nepříjemnosti, jako je nafouklé břicho, pocit na zvracení či na omdlení, křeče v žaludku nebo nepříjemný průjem. Musí to tak být?

Vyzraj na bolestivou menstruací

aktualizováno 20.04.2012, 09:33 | 20.04.2012, 09:33 | Krasna.cz/trm

Tvé dny jsou opět tady a s nimi i nepříjemnosti, jako je nafouklé břicho, pocit na zvracení či na omdlení, křeče v žaludku nebo nepříjemný průjem. Musí to tak být?

Menstruace je pro každou dívku i ženu přirozenou součástí jejich života. Můžeš se jí sice "zbavit" tím, že budeš užívat antikoncepci nepřetržitě, ale mnoho odborníků se domnívá, že to není pro tělo úplně ideální.


Proti bolestivé menstruaci můžeš ale bojovat různými metodami. Jednoduché a účinné je samozřejmě spolknout pilulku na bolest, pokud chceš ale něco pro tělo mnohem šetrnějšího, měla bys vědět, že existují i jiné cesty.


Rozhodně je vyzkoušej. Když nevyjde jedna, možná na tebe zabere druhá. Stejně jako je individuální průběh menstruace každé z nás, může tvé tělo jinak reagovat i na osvědčené způsoby pomoci.


Klid


Mnoha dívkám pomůže naprostá trivialita – maximální klid. Snaž se nestresovat, nepřepínat, klidně vynechej sport, pokud se ti při něm ještě víc přitíží. Jestli se cítíš nafouklá a neatraktivní, nenuť se do toho, být společenská. Zůstaň doma, zalez si do postele, pusť si oblíbený film nebo sáhni po dobré knize. Odpočívej, nenervuj se. Bolest obvykle provází první dva dny, zbytek už ustojíš.

 


Teplo


Skvělým pomocníkem proti bolestem je teplo. Nahřej se ve vaně, pak si zalez pod peřinu, ideálně s teplým obkladem či nahřívací lahví (nebo petkou naplněnou teplou vodou). Zabal se do deky a prohřej se i zevnitř, teplým čajem (kup si přímo na ženské problémy, meduňkový nebo heřmánkový) nebo teplým kakaem.


Jídlo


Proti komplikované menstruaci můžeš bojovat i změnou jídelníčku. Důležité je dopřát tělu dostatek hořčíku (ořechy, banány, klíčky, celozrnné pečivo) a vápníku (mléko a mléčné výrobky), klidně si ho už pár dní před menstruací přidej i ve formě tablet. Dopřej si také ovoce a zeleninu, díky obsahu antioxidantů a dalších specifických látek ti od bolestí pomohou. Vsaď na jablka, švestky, citrusy, borůvky, brusinky a červené zelí. Pomoct by mohly také ryby (losos, sardinka či makrela obzvlášť), které díky obsahu mastných kyselin snižují produkci látek, které v těle bolest způsobují. Účinnou cestou můžeš být také zvýšený příjem vitamínu E (klíčky, sója, ořechy), který napomáhá vyplavovat hormon štěstí endorfin. Naopak omez cukr, tuky a bílé pečivo a nezapomínej dostatečně pít.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

První menstruace – poznáš, kdy už TO přijde?
Silná menstruace? Známe triky, jak ji zmírnit!
Je tvá menstruace v pořádku?


Cvičení


Někdo nemá na cvičení během svých dnů ani pomyšlení, jednoduché silové cvičení nebo pomalé protahování může ale od bolesti odpomoci. Zkus speciální cvičení, o kterém píšeme v tomto článku, nebo si vyber jednoduše něco vcelku pomalého, u čeho se budeš cítit příjemně. Přijít na jiné myšlenky je také účinný způsob, jak s bolestmi bojovat. Mrkni na slevové servery, najdeš tam cvičení za příjemné ceny.


Sex


Možná nemáš během svých dnů na milování chuť, tvrdí se ale, že i sex může od bolestí odpomoct. Samozřejmě nemáme na mysli krkolomné polohy. Pomalý a pohodlný sex provázený vyvrcholením ti ale pomůže zbavit se křečí v oblasti pánve a podbřišku, vyplaví ti do těla spoustu endorfinů, a to může proti bolestem rozhodně fungovat. Pokud se ti milování během tvých dnů nepříčí, stojí to za vyzkoušení.

 

Co zabírá tobě? Poděl se s ostatními v komentářích.



5 hlasů
Vaše hodnocení