Sofronie je pěkné kvítko. Oproti svým starším sestrám se nezajímá o poslední módu, nemá žádné způsoby a místo pití čaje v salónku se raději vrtá v různých mechanických strojích.

Recenze: Etiketa a špionáž

etiketa a špionáž
zdroj: Archiv blogerky etiketa a špionáž
aktualizováno 09.09.2014, 00:00 | 09.09.2014, 00:00 | Andrea Fialová/Krasna.cz

Jednoho dne však její matce už dojde trpělivost a rozhodne se přihlásit svou dceru do Penzionátu mademoiselle Geraldiny pro kvalitní přípravu mladých dívek. Ačkoliv se Sofronii představa pobytu v Penzionátu nejprve vůbec nezamlouvá, záhy zjistí, že to není škola jako každá jiná.

Po řadě nepříjemných situací (které nehodlám prozradit, abyste měli chuť si pak knihu přečíst) se Sofronie konečně ocitá v Penzionátu, který se nachází na obrovské vzducholodi a jak záhy zjišťuje, bude zde studovat obor Etiketa a špionáž. Protože jedna věc je naučit se správně udělat pukrle a něco docela jiného je umět přitom vrhat nožem. Nebo je libo v hodinách matematiky řešit, kolik jedu je nutné k otravě půlky hostů u večeře? Penzionát má ovšem i své mouchy - místní Vzducholapkové po něm vyžadují jakýsi prototyp a dávají škole ultimatum. Do tří týdnů jim odevzdají prototyp nebo zaútočí. Jak tohle vše dopadne? Zjistíte v knize Gail Carrigerové "Etiketa a špionáž" - Kniha první

etiketa a špionáž
(Foto: Archiv blogerky)

Můj názor na knihu:

Byla jsem zvědavá na tu "Steampunkovou verzi Harryho Pottera", o které jsem už několikrát slyšela. Spousta dívek z dobrých rodin žijících v 19. století, kde ale každou chvíli zakopáváme o mechanické služky, komorníky, ale i psy! Ačkoliv příběh na první pohled vypadá velice zajímavě, nedokázala jsem se do knihy pořádně začíst. Po několika stránkách jsem ji odkládala a tak mi její čtení trvalo docela dlouho. Je to možná tím, že už jsem na tuto knížku už tak trošku stará, proto si myslím, že čtenářkám od 14 do 17 let by se mohla líbit více. Ale abych nebyla příliš kritická, musím ocenit, že toto je jedna z prvních knih, kdy čtenář od začátku do konce netuší, jak to celé vlastně dopadne. Často jsem byla zklamaná z knih, kdy jsem si přečetla prvních pár kapitol a už jsem věděla, jaká bude přesně zápletka a jak to celé dopadne.

První opravdu oddechová kniha: ZLATO
Wicca: Kniha stínů, Coven, Pokrevní čarodějnice

Celkové skóre knihy: 8/10