Celý svět zná knihu Christiane F., která vyšla v 80. letech minulého století, a které konečně odhalila pravou tvář drogové závislosti náctiletých.

RECENZE: Jak to bylo dál s Christiane F.?

Můj druhý život
zdroj: krasna.cz/archiv blogerky Můj druhý život
aktualizováno 02.11.2014, 00:00 | 02.11.2014, 00:00 | Andrea Fialová/Krasna.cz

Konečně to bylo něco jiného, než dlouhé studie nějakých odborníků, něco, co nám opravdu ukázalo, jak "funguje" závislost na drogách v reálném životě na reálných postavách. Ale jak to bylo dál s patnáctiletou Christiane, se kterou jsme se v závěru "Dětí ze stanice ZOO" rozloučili otevřeným koncem?

Pokud tě stejně jako mě tato otázka přepadávala častěji, než je zdrávo, googlila sis další osudy této mladé narkomanky, tak mám pro tebe dobrou zprávu. Christiane F. za spolupráce Sonji Vukovic vydala svou druhou knihu s názvem: "Můj druhý život."Ačkoliv se po několika skandálech, odebrání syna z péče a mnoha lživých titulcích bulvárního tisku, Christiane uzavřela do sebe a odřízla se od okolního světa, přece jen se podařilo Vukovicové, v té době již jednapadesátiletou, Christiane přesvědčit, aby s ní sepsala své paměti od vydání knihy "My děti ze stanice ZOO". V nich popisuje život, který měla po vydání své první knihy, cestu do Spojených států, kde se na motivy její první knihy promítal i stejnojmenný film. V její knize také nechybí její zážitky z ženské věznice, cestování po Řecku, Švýcarsku, dojmy z několika potratů, ale nakonec také narození jejího syna Phillipa. Bohužel, to všechno za účasti různých drog, hlavně heroinu, ale není zde ani nouze také o experimenty s LSD, extází a léky.

PŘEČTI SI TAKÉ:

RECENZE: Jak svést lorda Neda

Recenze knihy - Překroč svůj stín
RECENZE: Jenom ponožky nestačí

Můj názor na knihu

Ze začátku jsem, musím přiznat, měla obavy, zda se kniha alespoň částečně vyrovná "Dětem ze stanice ZOO", které spousta z nás určitě napjatě hltala. A má nedůvěra k novému dílu byla naprosto zbytečná. Kniha sice již není tak skandální, jako bylo vyprávění patnáctileté feťačky o šlapání chodníku v Berlíně a neustálých pokusech o detox, ale ani tato kniha vás nezklame. Je v ní cítit jakási touha po šťastném životě a ačkoliv Christiane občas jedná naprosto nesmyslně a opět se vrací ke své "milované" droze, čtenář ji prostě chápe. Kniha je navíc opět obohacena několika fotografiemi, které zachycují většinu důležitých událostí v jejím životě.

Po dlouhé době kniha, která se mi opravdu líbila, a s klidným srdcem jí tedy dávám plný počet bodů.
10/10

Na závěr o knize