5. února česká kina uvedla nový sci-fi snímek s názvem Jupiter vychází.

Recenze: Jupiter vychází

jupiter
zdroj: oficiální zdroj jupiter
aktualizováno 22.03.2015, 00:00 | 22.03.2015, 00:00 | Andrea Fialová/Krasna.cz

5. února česká kina uvedla nový sci-fi snímek s názvem "Jupiter vychází".

Ačkoliv jsem nikdy nebyla příliš velkým fandou podobných filmů, trailer mě zaujal natolik, že jsem zkrátka neodolala a při nejbližší příležitosti jsem vyrazila do našeho kina. Jak podle mého názoru dopadl film, ve kterém se v hlavních rolích objevili takové hvězdy, jako jsou Mila Kunis a Channing Tatum?

Příběh začíná obyčejným dnem mladé ruské dívky, žijící v Chicagu, s nezvyklým jménem Jupiter (Mila Kunis), která vstává před svítáním, pracuje v rodinné úklidové firmě jako uklízečka a štěstí se jí také zrovna nedrží. Jednoho dne však nastává v jejím nudném životě obrat, když se jí při darování vajíček pokusí zabít několik mimozemšťanů. Jupiter však na poslední chvíli zachrání Caine (Channing Tatum), který ji ihned odváží do bezpečí. Kdo je Caine zač a proč je Jupiter nyní středem zájmu nejmocnějšího klanu ve vesmíru? To vše se dozvíte v novém filmu z dílny tvůrců Matrixu, sourozenců Wachovských.

jupiter

Můj názor:

Příběh Popelky, která přes den čistí záchody v sídlech bohatých, kterou z jejího příšerně nudného života vysvobodí sexy mimozemšťan, navlékne ji do upnuté kombinézy a spolu vyráží vstříc vesmírným dobrodružstvím, zní jako opravdu špatný vtip. Po zhlédnutí mě však tento zvláštní příběh začal víc než bavit a s napětím jsem čekala, co bude dál.

Pokud navíc jako já nemáte rádi filmy, u kterých již po pěti minutách znáte zápletku, víte, že se ke konci pohádají a zase usmíří a bude happy end, při kterém budou po nebi létat růžový jednorožci a roznášet mír po celé Zemi, je tento film stvořený přesně pro vás. V tomto snímku rozhodně až do poslední chvíle netušíte, kdo je tady vlastně ten záporák, který musí být za své činy potrestán.

Co se týče hlavních postav, Milu Kunis mám neskutečně ráda, ale do tohoto filmu mi už od samého začátku neseděla a měla jsem občas pocit, že se v některých scénách objevila snad úplnou náhodou. Její typicky ledově klidný obličej v meziplanetární válce? Možná chtěli tvůrci docílit efektu, že vlastně naší Jupiter je tohle všechno tak nějak ukradené a nejvíc touží po tom, jít opět utírat prach bohatým paničkám, ale ve skutečnosti to dopadlo tak, že Mila v celém filmu působí jako spící panna a divák neustále čeká na to, až se konečně probere a zapojí se do děje.

Kolekce plná jara od Adidas. Sportuj stylově!
Jarní kolekce superrolemodel v Lindexu

Channing Tatum by mohl být považován za tahouna tohoto filmu. Po celou dobu jsem si kladla otázku, jak je možné, že ještě nikdy nebyl obsazen do role nějakého bývalého zloducha, který se nyní snaží o záchranu Jupiter a celé planety. V mých očích byl stále jako malý Tyler z "Let's dance" nebo striptér z "Magic Mike", proto jsem byla nejprve skeptická, když jsem zjistila, že druhou hlavní roli obsadí znovu on. Ale právě on vytvořil naprostý opak otrávené Mily Kunis, zachraňuje ji, když si jen tak mimochodem padá ze střechy mrakodrapu a je chuděrka tak vyděšená, že z toho až zapomene křičet; jako jediný uvažuje celkem racionálně a zachovává si chladnou hlavu i ve chvíli, kdy to vypadá, že se nedožije příští minuty. Když nad tím tak uvažuji, možná tvůrci do hlavních rolí obsadili právě tento naprosto kontrastní pár.

Mé hodnocení:
7,5 z 10

O filmu: