První pololetí za námi, před některými z nás jarní prázdniny a ty přemýšlíš, jak vyplnit svůj volný čas? Pokud uvažuješ nad nějakou zajímavou knihou, dovol, abych ti představila čínský bestseller s názvem Žít!

Recenze: Žít!

čtení
zdroj: Thinkstockphotos čtení
aktualizováno 07.02.2015, 00:00 | 07.02.2015, 00:00 | Andrea Fialová/Krasna.cz

První pololetí za námi, před některými z nás jarní prázdniny a ty přemýšlíš, jak vyplnit svůj volný čas? Pokud uvažuješ nad nějakou zajímavou knihou, dovol, abych ti představila čínský bestseller s názvem "Žít!"

Každý z nás občas zažil takový ten pocit, že se svět otočil proti němu, a že je na všechno naprosto sám. Často i vlastní vinou. Takto by mohl začít i příběh mladého Fu-kueje, který pochází z velmi bohaté a uznávané čínské rodiny. Bohužel tento mladík žil natolik bohémským životem, v němž hlavní roli hrál hazard a prostitutky, až jednoho dne zjistil, že připravil rodinu o veškerý majetek. Rodina se proto musí ze svého panství přestěhovat do malé chalupy, Fu-kuej přichází o svou těhotnou manželku, kterou si bere "zpět" jeho tchán a ještě mu ke všemu umírá jeho otec. Že se vám to zdá málo? Toto je jen hrstka všech problémů a nástrah, které Fu-kueje během jeho životní poutě potkala. A to vše je sepsáno v knize Jü Chua "Žít!"

Co tě čeká ve 14. a 15. díle Upířích deníků?
Řekni vlkům, že jsem doma

Příběh se dá na první pohled přirovnat k čínské verzi slavného filmu "Forrest Gump". Hrdina této knihy také postupně prochází důležitými událostmi jako je například válka s Japonci, komunismus, hladomor nebo tzv. Kulturní revoluce. Ačkoliv nejsem člověk, který by plakal u kdejakého dojáku, přinesla tato kniha několik událostí, kdy jsem ji musela odložit a tak nějak rozdýchat to, co jsem si právě přečetla. V těchto chvílích jsem si říkala, jak vlastně moc maličkaté byly a jsou všechny mé problémy. Jak moc lidé padají do kolen kvůli malichernostem, ale raději nechci vidět, co by s nimi udělalo něco takového, jako je válka nebo ten hladomor. Na druhou stranu jsem se i často přistihla při tom, jak sedím na knížkou a usmívám se. Marně přemýšlím, která kniha ve mně naposledy vzbudila tolik pocitů.

žít

Mé hodnocení: Bez zaváhání 10/10

Přiznám se, že nejprve neměla k této knize příliš velkou důvěru. Ale stačilo skutečně pár stránek, abych pochopila, proč se tento román řadí mezi bestsellery. Jen doufám, že se mi v budoucnu podaří opatřit i další díla tohoto autora.

O knize:

Název: Žít! (z čínského originálu: Chou-če)
Autor: Jü Chua