Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Máš po cvičení pocit, že můžeš sníst cokoliv? Omyl!

10 věcí, které po cvičení nejez! Jinak cvičíš zbytečně

Fitness centrum
zdroj: Thinkstockphotos Fitness centrum
aktualizováno 09.12.2012, 00:00 | 09.12.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

Máš po cvičení pocit, že můžeš sníst cokoliv? Omyl!

Strava před cvičením je stejně důležitá, jako strava či nápoje, které si dáš po něm. Prozradíme ti, čemu se vyhnout, abys necvičila zbytečně.

 

Jídlo, které vložíš do úst po cvičení, je ještě důležitější než to, co sníš během celého dne. Nejlepší je dát si po cvičení kombinaci tekutin, sacharidů a střední porci proteinů. Co tedy po cvičení jíst, a co raději ne?

 

Syrová zelenina

 

Jsi překvapena? Všude se píše, že máš denně sníst velké množství zeleniny a ovoce. Ale po cvičení je syrová zelenina nevhodný kandidát na večeři. Po cvičení tělo potřebuje zregenerovat a syrová zelenina nemá dostatek nutričních látek.

 

Pokud zeleninu, tak pak s jogurtovým dipem. Nebo si udělej cizrnovou pomazánku hummus, která obsahuje velké množství proteinů.

 

Sýry

 

Zatímco celozrnný plátek chleba s nízkotučnou mozzarellou je výborným jídlem po tréninku, tučné a kalorické sýry už takové vhodné nejsou. Tučné sýry jsou plné tuků a solí, což ti v tento moment nijak neprospěje.

 

Ovocné nápoje

 

Ovocné nápoje obsahují množství cukru, což po tréninku není vhodné. Stejně se po cvičení vyhýbej i syceným nápojům s bublinkami.

 

 

Slané chuťovky

 

Po fyzickém výkonu tvoje tělo vyžaduje doplnit minerály a vodu. Pokud to však přeženeš s chipsy či slanými tyčinkami, cvičila jsi zbytečně. Najdi si místo klasických chipsů náhradu, celozrnné či rýžové, jemně solené krekry jsou ideální.


PŘEČTI SI TAKÉ:

7 mýtů o hubnutí a cvičení
Malé svačinky, které ničí figuru!
Kdy (a co) večer naposledy jíst?
Cvičím a tloustnu. Co dělám špatně?

Doma.cz radí: Co jíst PŘED a PO cvičení

 

Bílý chléb a pečivo

 

Chléb není tou nejlepší volbou. Zejména, pokud preferuješ chutný, křupavý bílý chléb a pečivo. Když už, dej si raději malý kousek celozrnného chleba či celozrnnou tortillu s troškou másla. Bílému chlebu a pečivu se vyhýbej obloukem!

 

Nevinně vypadající kousek pizzy

 

Tuk, příliš mnoho solí a žádné vitamíny či výživa. Tak to dostaneš do svého těla, pokud si po tréninku dáš pizzu. Pokud máš na tuto dobrotu chuť, vyzkoušej její zdravější verzi. Dej si celozrnný pita chléb zapečený s kouskem sýra. Výborné a zdravé.

 

Sladkosti a čokoláda

 

Mléčná čokoláda je také nevhodným kandidátem na jídlo po tréninku. Obsahuje množství tuku a cukrů. Když ji sníš, hladina cukru v krvi prudce stoupne a následně poklesne. Což může mít za následek ještě větší hlad. Místo čokolády si dej kakao nebo kousek pravé, tmavé čokolády.

 

Palačinky

 

Palačinky z bílé mouky si určitě nedávej! Pokud však bílou mouku vyměníš za špaldovou a klasický cukr za dvě lžíce hnědého a jako náplň zvolíš banán či jiné (málo sladké) ovoce, tak potom určitě ano! Přidat do nich můžeš i 50 gramů ovesných vloček. V tom případě je tato pochoutka ideálním jídlem, které tělu dodá potřebnou energii a živiny.

 

Smažená vejce

 

Ačkoliv vajíčka jsou za jiných okolností zdravá, po tréninku nejsou ideálním jídlem pro naše tělo. Tedy pokud je řeč o smažených nebo míchaných vejcích. Pokud je uvaříš natvrdo či naměkko, klidně si je může dopřát. Ham-and-eggs určitě ale vynechej.



8 hlasů
Vaše hodnocení