Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Pokud chcete zhubnout, nesnídejte jen tak něco. Objevili jsme třináct potravin, které splňují to, co poctivá snídaně má: na dlouho zasytí a dodají energii.

13 štíhlých snídaní: Čím začít den, když myslíte hubnutí vážně

Granola
zdroj: Thinkstockphotos Granola
aktualizováno 10.09.2019, 00:00 | 10.09.2019, 00:00 | krasna.cz/tvnoviny.sk

Pokud chcete zhubnout, nesnídejte jen tak něco. Objevili jsme třináct potravin, které splňují to, co poctivá snídaně má: na dlouho zasytí a dodají energii.

Určitě znáte staré dobré rčení: Snídani sněz sám, o oběd se poděl s přítelem a večeři dej nepříteli. Parafrázuje častý problém mnoha z nás: ráno, kdy má tělo dostat pořádnou porci energie (po nočním hladovění), nesnídáme, naopak večer, když už tělo přechází do klidového režimu a nespaluje tolik, se nacpem k prasknutí. Dává smysl jíst ráno, v poledne i večer, snídaně by neměla chybět a energicky by měla být dokonce bohatší než večeře.

 

Sami víte, že když se dobře nasnídáte, podáte v práci lepší výkon a dlouho vydržíte soustředění, psychicky v pohodě, silní. Naopak pokud si k snídani dáte jen nějakou rychlou nouzovku, po celý den budete vymýšlet, co byste si kde uzobli. Díky tomu, že nesnídáte nebo snídáte špatně, tak celý den máte chutě, cítíte se nedojedení a přijmete možná mnohem více kalorií z nevhodných zdrojů, než kolik by vám dodala kvalitní snídaně.

 

Máme pro vás tip na 13 potravin, které vás ráno zasytí a řádně nabijí, a díky nim se vám nejspíš podaří i zhubnout, protože vám pomohou vyzrát na „nevinné“ uzobávání, hladovění přes den i přejídání večer.

 

1. Vejce

 

Jsou bohaté na bílkoviny a bylo prokázáno, že zvyšují pocit nasycenosti, snižují tak příjem potravy později v průběhu dne a mají tak příznivý vliv na hubnutí.

 

2. Pšeničné klíčky

 

Jsou bohaté na vlákninu a výzkumy ukázaly, že vláknina z obilovin snižuje chuť k jídlu a zefektivňuje hubnutí. Důležité je také, že udržují stabilní hladinu cukru v krvi.

 

3. Jogurt

 

Je to potravina bohatá na bílkoviny, která pomáhá i se snížením pocitu hladu. Je třeba ale dobře vybírat, ideální je bílý, plný jogurtových kultur, ale bez přidaných škrobů, konzervantů, sladidel a dochucovadel (zkuste Hollandia Selský nebo Protein Bohušovická mlékárna). Místo ochucených si do jogurtu dejte čerstvé ovoce i kvalitní marmelády, oříšky, semínka, klidně i koření.

 

Snídaně
(Foto: Getty Images)

 

4. Smoothie

 

Smoothie je jednoduchým způsobem, jak zvýšit příjem vlákniny a bílkovin, snížit hlad a zhubnout. Dejte si pozor, abyste do něj však nepřidali příliš mnoho kalorií. Vsaďte na sezónní ovoce i zeleninu, vločky (zkuste Jemné ovesné vločky od Emco), ořechová másla (např. od Šufánka), hotové proteinové směsi (např. Slunečnicový nebo Hrachový protein Shake-it), rostlinná mléka (Sojový neslazený nápoj Alpro, Mandlové Nemléko, Rostlinný nápoj Adez s příchutí Chilling Coconut, Amazing Almond, Oat Strawberry & Banana, Coconut Berry nebo Rockin Rice). Pro dny, kdy nestíháte, mějte doma zásobu hotových proteinových smoothie v sáčku, které poslouží jako vyvážená snídaně, rychlá svačina nebo večeře po cvičení (např. Vitana Protein shake Borůvkový s tvarohem nebo Kakaový s banánem; Emco Super nápoj protein & oves - jahoda s banánem nebo čokoláda s kokosovým mlékem; Proteinové smoothie KetoDiet s příchutí lesní směs, Kokos a vanilka, Pomeranč; Dietní koktejl Chia Shake s příchutí banán, čokoláda, vanilka, cappuccino, pistácie, malina s jahodou).

 

5. Bobulové ovoce

 

Bobule jsou bohaté na živiny a vlákninu. Studie prokázaly, že konzumace takového ovoce může pomoci snížit příjem kalorií při hubnutí. Nezapomeňte, že mají v sobě i hodně antioxidantů. Když není jejich sezona, poslouží dobře i mražené.

 

 

6. Grapefruit

 

Je to nízkokalorické citrusové ovoce, bohaté na vodu a vlákninu. Studie ukázaly, že pomáhá při procesu hubnutí a čerstvý grapefruit je vynikajícím doplňkem k smoothies a ovocným salátm.

 

7. Káva

 

Tento černý mok urychluje metabolismus a spalování tuků. Dlouhodobá spotřeba kávy pomáhá regulovat hmotnost. Dávejte však pozor, abyste to nepřeháněli s cukrem a mlékem, které si do ní přidáváte. Zkuste místo toho kávu ochutit třeba skořicí, pepřem nebo kurkumou.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nepodceňujte snídani: Proč by měla obsahovat bílkoviny?
Cvičení a jídlo: Co si dopřát před a co po návratu z fitka
Chcete mít šťastnější den? 6 jednoduchých cviků, kterými začněte své ráno

 

8. Kiwi

 

Kiwi je další ovoce bohaté na vlákninu. Zároveň snižuje chuť k jídlu a urychluje hubnutí. Toto zelené ovoce také působí jako přírodní projímadlo. Je bohaté na vitamín C, který tělo na podzim potřebuje ve zvýšené míře.

 

9. Zelený čaj

 

Zelený čaj a jeho složky pomáhají spalovat tuky, což pomáhá při hubnutí. Aby se vám neomrzel, nebojte se ho dochutit. Skvěle s ním ladí citron, med, zázvor, máta, ale i sladké ovoce, jako broskev nebo mango.

 

 

10. Chia semínka

 

Chia semínka jsou možná malá velikostí, ale obrovská svým významem a přínosem pro zdraví organismu. Jsou bohaté na vlákninu a bílkoviny, mají obrovskou sytící schopnost. Můžete si je přidat k ovesným vločkám, do smoothies i různých mléčných dezertů a kaší. Studie ukázaly, že přidání chia semínek do snídaňových jídel pomáhá zhubnout, ale i budovat obranyschopnost.

 

11. Ovesné vločky

 

Jsou nízkokalorickou snídaní bohatou na vlákninu a bílkoviny, což jsou dvě důležité složky, které ovlivňují regulaci chuti k jídlu a regulaci hmotnosti. Do ovesných vloček můžete přidat bobulové ovoce, banány, med, semínka i oříšky nebo ořechová másla.

 

12. Lněná semínka

 

Jsou bohatá na rozpustnou vlákninu, které zvyšují pocit sytosti a snižují chuť k jídlu. Také prospívá střevům a zlepšuje vstřebávání důležitých vitaminů a minerálů. Přidejte je do kaší, posypte jimi domácí pečivo, neztratí se ani ve smoothie.

 

13. Ořechy

 

Kromě vlákniny jsou bohaté na bílkoviny a zdravé tuky, jejich přítomnost ve stravě pomáhá tělu lépe vstřebat vitaminy a minerály z jiných potravin, zejména z ovoce a zeleniny (některé jsou totiž rozpustné jen v tucích). Výzkumy ukázaly, že přidání ořechů do vašeho jídla na pravidelné bázi vám pomůže zhubnout, i přes jejich vysoký obsah kalorií. Ovšem nepřehánějte to s jejich množstvím, denní příjem omezte na 20 až 30 gramů.



1 hlasů
Vaše hodnocení