Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Pijete dostatek vody, lednici plníte light potravinami a cukr jste již dávno nahradili medem? Je to ale opravdu ta správná cesta ke zdraví? Odhalte s námi 6 nejčastějších mýtů a předsudků o jídle.

6 mýtů a předsudků o jídle, které ti brzdí hubnutí

Životospráva
zdroj: Thinkstockphotos Životospráva
aktualizováno 09.03.2015, 00:58 | 09.03.2015, 00:58 | Krasna.cz/trm

Pijete dostatek vody, lednici plníte "light" potravinami a cukr jste již dávno nahradili medem? Je to ale opravdu ta správná cesta ke zdraví? Odhalte s námi 6 nejčastějších mýtů a předsudků o jídle.

Žijeme v moderní době. Jsme moderní lidé. A jako takoví se i moderně stravujeme. Avšak přemíra informací o tom, co a jak správně jíst, na nás doléhá téměř na každém rohu, a to správné, moderní pojetí zdravé stravy se často velmi rychle ztrácí v záplavě stereotypů a mýtů. Velmi často se stává, že původně správné informace se vytrácí postupně s tím, jak jsou přejímány novými zdroji a ve finále špatně prezentovány široké veřejnosti. Velkou hrozbou pak jsou i ne-experti, kteří neodborně k informacím přistupují, vzájemně je kombinují a posléze přetváří v realitu mýtů. My vám přinášíme několik „pohádek“ přenášených často z generace na generaci:

 

MÝTUS 1: Vypij 8-10 sklenic vody denně


Lidské tělo je komplexním organismem s individuálními nároky na správu a údržbu a jako takové si žádá individuální přístup v doplňování tekutin. "Obecně lze říci, že potřebujeme vypít 1ml tekutiny na 1 kcal, v potaz musíme brát i případnou ztrátu tekutin pocením," vysvětluje sportovní a výživový poradce Michael Tzoulis.


MÝTUS 2: Po některých kombinacích jídel se tloustne


Neexistuje žádný vědecký důkaz, který by toto tvrzení prokázal. Řešením je vytvoření tzv. negativního energetického balancu. To znamená, že abyste hubly, stravujte se tak, aby výdej kalorií převažoval nad jejich příjmem.


MÝTUS 3: Produkty s označením „light“ (např. sýr, mléko, zmrzlina) nemají žádné kalorie


„Light“ produkty nejsou bez kalorií! Jedinou výjimkou jsou snad „light“ minerální nápoje s téměř nulovým obsahem kalorií.
 

 

MÝTUS 4: Med je menší energetická bomba než cukr


Med má dokonce o trochu víc kalorií než cukr, ale považuje se za zdravější sladidlo vzhledem k jeho vyšším nutričním hodnotám.
 

MÝTUS 5: Minerální nápoje a káva způsobují celulitidu


Tyto dva nápoje jsou v tomto opravdu nevinně. Jsou to spíše naše geny, které stojí za vznikem celulitidy na zadních partiích nohou. Proti celulitidě však lze bojovat zvýšením fyzické aktivity a dietami bohatými na ovoce a zeleninu.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Kdy (a co) večer naposledy jíst?
Jak přibrat – ale zdravě!
Nejlepší snídaně proti celulitidě

 

MÝTUS 6: Chci nabrat svalovou hmotu = musím brát doplňky stravy obsahující protein


Nejlepším způsobem k dosažení vašich cílů je správné dodržování tréninkových programů, které jsou přesně uzpůsobeny vašim potřebám a sestaveny ideálně osobním trenérem. Pomáhá zároveň správný stravovací režim připravený nutričním specialistou. Pravidlem může být 1.6 g až 2 g (maximálně) proteinu denně na 1 kg tělesné váhy.


Buďte chytří! Dejte přednost expertům před mýty! Pokud chcete zhubnout víc než jen pár kilo, obraťte se na odborníky. Lékaři, vyškolení trenéři a nutriční specialisté jsou připraveni zodpovědět jakoukoliv otázku a pomoci vám pochopit problematiku zdravějšího životního stylu.



0 hlasů
Vaše hodnocení