Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Cvičit venku se dá skutečně celý rok, jde jen o to se na sportovní aktivity správně obléct, abyste si pohyb venku náležitě užili a nemuseli řešit, že je vám buď příliš zima, nebo naopak příliš teplo.

7 důvodů, proč cvičit nejen na jaře venku

Běžkyně
zdroj: Getty Images Běžkyně
aktualizováno 08.03.2019, 16:19 | 08.03.2019, 00:00 | Krásná.cz

Cvičit venku se dá skutečně celý rok, jde jen o to se na sportovní aktivity správně obléct, abyste si pohyb venku náležitě užili a nemuseli řešit, že je vám buď příliš zima, nebo naopak příliš teplo.

Přicházející jaro navíc k načerpání energie venku přímo vybízí. Jak se ale k venkovním aktivitám namotivovat, když se vám prostě nechce, protože je venku třeba nevlídno? Přinášíme vám sedm důvodů, které nesnesou žádná ALE.

 

1. VYDRŽÍTE CVIČIT DÉLE


Když jste rušeni okolním prostředím, méně se soustředíte na to, kolik jste již uběhli nebo kolik kalorií jste spálili dřepy. „Změna obvyklé cvičební rutiny a objevení nové přírodní scenérie vám pomůže v boji s tréninkovou nudou. Přirozený sluneční svit, pohyb na čerstvém vzduchu a kontakt s přírodou (působení barev, vůní, zvuků) navíc oproti indoor aktivitám výrazně přispívá k odreagování, snížení stresu, k posílení imunitního systému i lepšímu spánku,” říká Renata Štěpánová, výživová poradkyně programu Cambridge Weight Plan. Budete sami překvapeni, jak rychle vám cvičení ubíhá, když nejste v tělocvičně.


2. VYDÁTE VÍCE ENERGIE A ZAPOJÍTE VÍCE SVALŮ


Výzkum tvrdí, že lidé, kteří běhají venku, mají flexibilnější kotníky. Běháním do kopce a z kopce zapojíte jiné svaly než na běžícím páse. Venkovní prostředí má také tendenci vás přinutit k většímu výkonu. Studie porovnávající snahu běžců, kteří běhají na běžícím páse a venku, dokazují, že na páse vydáte méně energie na zdolání stejné vzdálenosti než při venkovním běhu. Je to hlavně proto, že v posilovně nemusíte čelit větru a změnám terénu.


„Miluji běh venku na čerstvém vzduchu, ale samozřejmě nemám ráda, když je zima nebo prostě nevlídno. Pokud se ale dobře připravíte, tak sami brzy zjistíte, že neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení. Na běhání venku, když zrovna ještě není příliš teplo, doporučuji obléct funkční kousky z vlněného materiálu, který je prodyšný, reguluje teplotu a navíc ani po několikátém nošení nezapáchá,” radí trenérka Eva Stránská. Běhání je hodně o hlavě, když už máte to správné oblečení, jde jen o to překonat první krok a vytáhnout paty z domu. Pohybem venku navíc spálíte více kalorií než při pokojové teplotě, a tak si po výběhu budete moci bez výčitek dopřát třeba dezert navíc.

 

Sestavte si vychytaný funkční outfit:

 

Fitness outfit
(Foto: Archiv firem)

 

1. Funkční triko Crivit (89 Kč, prodává Lidl)
2. Čepice Hannah Salim (299 Kč, prodává rockpoint.cz). Anatomicky i vzhledově navržena pro dámy.
3. Dámská běžecká vesta Nike AeroLayer (1250 Kč, dostupná na a3sport.cz). Má lehkou syntetickou výplň a střih s vysokým límcem, takže při běhání dostatečně zahřeje.
4. Sportovní podprsenka F&F (249 Kč).
5. Funkční spodní kalhotky KiK (105 Kč).

6. Dámská sportovní funkční bunda Kari Traa Toril (2799 Kč, prodává norskamoda.cz). Sportovní zateplená bunda. Dokonalý materiál s povrchovou úpravou Rudolf Bionic Finish Eco odolá větru i vodě. Bunda je navíc vybavena dostatečným množstvím reflexních prvků.
7. Běžecká čelovka Ledlenser Neo 6R (990 Kč). Akumulátor lze dobíjet přes USB kabel, nabízí výkon 240 lm a dobu svícení až 40 hodin. Součástí balení je hrudní pás, díky němuž můžete svítidlo nosit připevněné na těle a zamezit oslňování při běhu ve skupině.
8. Legíny adidas Statement Collection (1899 Kč). Vzorované legíny z pevného materiálu pro dokonalou oporu těla.
9. Batoh Powder Husky (1390 Kč, k dostání 4camping.cz). Batoh s objemem 10 litrů a pohodlným polstrováním zad je vhodný na běh i výlety.
10. Kompresní podkolenky Craft Body Cotrol (349 Kč, prodává hervis.cz). Zvyšují nejen efektivitu činnosti vašich svalů a tedy váš výkon, ale jsou také vhodné pro efektivnější regeneraci po sportovním výkonu.
11. Tenisky Puma Nova White – Pale Pink (2290 Kč, prodává zalando.cz). Vrchní část boty je ušita z prodyšného materiálu, který překrývají kožené prvky v jemných líních, devadesátkový design tvoří robustní členěná podrážka.


3. UŠETŘÍTE PENÍZE


Permanentka do posilovny není zrovna levná záležitost. Vyčerpá vám bankovní konto a stane se zbytečnou, pokud nejste zrovna typ, co se v posilovně rád předvádí. Menší investice do domácího vybavení posilovny může být také zbytečná, pokud vás brzy omrzí. Jestliže tedy chcete ušetřit, mít pravidelný zdravý pohyb a ještě objevit z nové perspektivy okolí vašeho bydliště, udělejte si výlet do nejbližšího lesa a uvidíte, že se tam budete rádi vracet.


4. BUDETE ŠŤASTNĚJŠÍ A MÉNĚ VYSTRESOVANÍ


Cvičení venku funguje jako přírodní antidepresivum. Podle výzkumů nám venkovní trénink přináší pocit revitalizace, novou energii a pozitivní myšlení. Už po třicetiminutové procházce v parku se 71 % lidí cítí méně ve stresu.


ČTĚTE TAKÉ:

Akrobacie na kruhu: Trendy sport pro sílu, fyzičku i ladnost
TEST: Jaký sport je pro tebe nejvhodnější?
Které sporty pomáhají spalovat tuky?


5. PORAZÍTE BAKTERIE


Posilovny nejsou zrovna nejčistším místem na zemi. Naopak, některé studie poukazují na fakt, že posilovna je ideálním prostředím pro přenos bakterií, které mohou způsobit MRSA a jiná onemocnění a infekce zahrnující tzv. atletickou nohu, vředy, kožní plísně a jiné. Vzduch uvnitř je také více znečištěný. Takže kdykoliv můžete, vyrazte ven dýchat čerstvý vzduch a vyhněte se tak bakteriím, které na vás v posilovně číhají.

 

Běh
(Foto: Getty Images)


6. BUDE VÁM TO LÉPE MYSLET


Během dne se děje tolik věcí, kterým musíme věnovat pozornost. Pak může být těžké soustředit se jen na jeden úkol. Pobyt v přírodě umožní vaší mysli jen tak bloudit. Kognitivní části našeho mozku mohou odpočívat a naopak se pak lépe soustředit, když je potřeba. „Blízkost přírodě zvyšuje naší celkovou pohodu – má na nás imunizační efekt tím, že nás ochraňuje před stresem a pomáhá nám soustředit se a lépe přemýšlet,“ tvrdí Jo Barton, Ph.D, vedoucí autor studie z roku 2011, která analyzovala mentální zdraví 53 osob, jež se účastnily venkovních a vnitřních aktivit po dobu šesti týdnů.


7. TRÉNOVAT MŮŽETE KDYKOLI A KDEKOLI


Když cvičíte venku, neomezují vás žádné rozvrhy lekcí, doprava atd. Stačí si zavázat tenisky a prostě vyrazit! A vymlouvat se nemůžete ani na služební cestě nebo dovolené.



0 hlasů
Vaše hodnocení