Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Spousta z nás by ráda nějaké to kilo dala dolů. Když už cvičit začneme, většinou po pár dnech skončíme. Jak vydržet cvičit, jíst zdravě a odolávat čokoládě?

8 rad, jak začít cvičit a nepřestat

aktualizováno 19.08.2011, 00:22 | 19.08.2011, 00:00 | Krásná.cz/Michaela

Spousta z nás by ráda nějaké to kilo dala dolů. Když už cvičit začneme, většinou po pár dnech skončíme. Jak vydržet cvičit, jíst zdravě a odolávat čokoládě?

Odlohdlat se k tomu, že začneš hubnout, není zas tak složité. Jenže vytrvat, to už je umění. máme pro tebe osm triků, díky kterým ti to půjde hravě.

 

Rada č. 1:


Pokaždé si dny dopředu naplánuj. Kdy se budeš učit, kdy půjdeš s kamarádkou ven a kdy si uděláš čas na cvičení. Vyhneš se tak výmluvě typu: „Já jsem to nestihla, měla jsem toho moc na práci.“


Rada č. 2:


Vždycky dodržuj to, co sis naplánovala. Pokud sis řekla, že budeš cvičit každý den, tak cvič každý den. Pokud některý den vynecháš a řekneš si: „Dneska cvičit nebudu, nechám to až na zítra,“ tak věř, že zítra už cvičit nebudeš. Jakmile jednou polevíš, elán opadne a tvůj režim je fuč.


Rada č. 3:


Cvič s někým. Nejlepší je cvičit třeba s kamarádkou nebo se sestrou. Proč? Budete u toho dvě, můžete si povídat, pomáhat si a jedna druhou povzbuzovat v tom, abyste nepřestávaly.


Rada č. 4:


Každá z nás by chtěla, aby nám cvičení lépe utíkalo. A jak tomu pomoci? Pusť si k tomu oblíbenou hudbu nebo třeba film. Zaposloucháš se a cvičení ti rychleji uběhne. Navíc při hudbě se dostaneš do tempa, což ti jen prospěje.

 


Rada č. 5:


Snaž se cviky měnit, necvič pořád to samé. Zkus jeden den jít běhat, další den cvič na rotopedu, třetí den zkus třeba aerobic nebo zumbu. Tím budeš zatěžovat různé svaly a hubnutí bude efektivnější.


Rada č. 6:


Začne škola a spousta z nás s cvičením přestane. Namlouváme si řeči typu: „Mám moc učení, na cvičení mi nezbývá čas“. Ale také skoro všechny jezdíme do školy autobusem nebo vlakem, ale všem nám nejezdí spoje hned, takže co tak si čekání na vlak nebo autobus zpříjemnit hodinkou ve fitku? Nebo se třeba zajdi protáhnout do parku, projít, každá troška pohybu se počítá.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Cvičení pro lenochy
Neztrať motivaci cvičit
Chceš vážně zhubnout? Čtyři pomocníci k nezaplacení

 

Rada č. 7:


Zapisuj si do deníčku, cos který den cvičila. A na co bys neměla zapomenout? Zapisuj si svoji váhu. Ale POZOR, nikdy se nevaž každý den. Snižuje to sebevědomí, každá z nás nehubne hned. A jak se správně vážit? Vždycky jeden den v týdnu, a to vždy ve stejnou dobu, třeba ráno, než jdeš do školy. Také se můžeš přeměřit, občas se váha nehne, ale na centimetrech ubíráš.
Tip: Važ se nahá nebo ve spodním prádle. Jen tak zjistíš svoji skutečnou váhu.


Rada č. 8:


Vždycky, když tě přepadne chuť na čokoládu nebo jiné tvé oblíbené sladkosti, snaž se to nahradit něčím jiným. Co třeba ovoce, ochucený jogurt, nebo jahodovou dřeň?



6 hlasů
Vaše hodnocení