Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Cvičení ve vodě tvaruje tělo, spaluje kalorie, pomáhá proti celulitidě a navíc je šetrné ke kloubům. Ještě pořád hledáš ideální sport?

Ani v zimě nezapomeň na bazén

aktualizováno 06.02.2011, 00:20 | 06.02.2011, 00:00 | krasna.cz/doma.cz

Cvičení ve vodě tvaruje tělo, spaluje kalorie, pomáhá proti celulitidě a navíc je šetrné ke kloubům. Ještě pořád hledáš ideální sport?

Aquafitnes nemá nic dočinění s klasickou vodní gymnastikou. Cvičí se ve vysokém tempu a do rytmu hraje hudba. Díky výjimečným fyzikálním vlastnostem vody je zaručena souhra variabilních cviků s různým náčiním - od vodních válců přes plavecký pás, aquačinky, aqua rukavice s blánou až po manžety na nohy, speciální obuv do vody a stepper - na ideální trénink. Trénuje se síla, vytrvalost, pohyblivost a koordinace.

 

Při zvedání zátěže se z prudkých změn zátěže stanou jemné, klouzavé pohyby. Voda odlehčuje klouby, vazy a šlachy.

 

Vlastnost vody - setrvačnost - je navíc ideální náhradou těžkých činek. Čím rychlejší je pohyb ve vodě, tím je větší zátěž. Již při malé změně držení rukou můžetš pomocí speciálního náčiní zvýšit odpor, a tak cíleně trénovat svaly. Při tréninku ve vodě je vždy zapojovány celé tělo.

 

Díky tlaku vody v oblasti vrchní části těla a hrudi je více namáhané dýchací svalstvo. Pravidelný trénink napomáhá pomalejšímu a hlubšímu dýchání.


Aquafitness - na co dát pozor

 

* Ve vodě bys neměla strávit více než jednu hodinu.. Abys předešla vychladnutí, je třeba se vyvarovat delším přestávkám mezi jednotlivými cviky.

* I při příjemné teplotě vody 28-29 °C se tělo ochlazuje. Pobyt ve vodě přináší tedy ještě jeden preventivní efekt: pomáhá předcházet zánětu průdušek. Pravidelným tréninkem se díky změně tělesné teploty posiluje obranyschopnost organismu - tělo je dobře vyzbrojené do současného chladného počasí.

* Aquafitness by se nemělo cvičit ve vodě teplejší než 30 ° C. Pokud má voda jen o 2-3 ° C více, rychle se zvyšuje zátěž kardiovaskulárního systému. Jestli trpíš na nízký tlak, mohlo by se ti udělat mdlo.



2 hlasů
Vaše hodnocení