Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Dej se na úžasnou polévkovou dietu: do konce týdně můžeš být lehčí o několik kilogramů!

Polévková dieta: Hřejivá, chutná a účinná

Polévky jsou zdravé
zdroj: Thinkstockphotos Polévky jsou zdravé
aktualizováno 14.12.2015, 00:52 | 14.12.2015, 00:52 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Dej se na úžasnou polévkovou dietu: do konce týdně můžeš být lehčí o několik kilogramů!

Přesně takto má vypadat úspěšný začátek hubnutí! Zdravý polévkový detox tě zbaví nadbytečných kilogramů.

 

Necítíš se ve své kůži, jsi ze střídání teplot a předvánočního shonu celá vyčerpaná? Dopřej si týdenní polévkový detox a uvidíš, jak se hned budeš cítit fit. Vánoční svátky tak snadno přivítáš plná dobré nálady.

 

Rozhodně si ale neordinuj jakoukoli přísnou dietu. Stůl prohýbající se vánočním cukrovím, majonézovým salátem a smaženým kaprem by pro tebe byl příliš velkým lákadlem. S chytrou detoxikační dietou se očistíš, ale hladovět nebudeš. Během týdně si zvykneš na to, jíst rozumně, a uvidíš, že jíst střídmě i v čase Vánoc nebude takový problém.

 

Zimní detox vypadá ale jinak než jarní či letní. Chroupat salátky a lehkou zeleninkou se nám v nízkých teplotách moc nechce, navíc je nouze o skutečně čerstvé suroviny. Co místo toho? Pořádně hustou polévku. Časově i finančně jsou polévky velmi nenáročné a patří k velmi oblíbeným "odtučňovací" kúrám. Drž ji však maximálně pět dnů.

 

 

Jak se polévková dieta drží?

 

Velmi jednoduše. Nakup si spoustu čerstvé zeleniny, jako je například mrkev, celer, brokolice, hrášek, petržel, brambory, pórek, cibule, houby, kapusta, zelí.

 

Nejznámější tukožroutská polévka je zelná, ale nízkokalorické zeleninové polévky můžeš střídat a dochucovat. Lahodná je třeba špenátová, hrášková, brokolicová, thajská... Zásadou však je vyhnout se chlebu, těstovinám a zavářce v polévce!

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Málo piješ? Víme, co to dělá s tvou krásou
10 maličkostí, které ti pomohou udržet si štíhlou linii
Spása pro tvé zdraví i štíhlou linii: přírodní šťávy

 

První den jez jen polévku, druhý den můžeš v dopoledních hodinách přidat i ovoce (bez banánů), třetí den místo ovoce přidej čerstvou zeleninu či zeleninové šťávy. Čtvrtý a pátý den už můžeš kombinovat ovoce i zeleninu.

 

Sledovat bys měla i pitný režim. Výhodou je, že tato dieta se dá držet poměrně jednoduše. Navíc nemusí být během celých pěti dnů stejná, kromě zelné polévky vyzkoušej zeleninový vývar, hráškový či špenátový krém nebo thajskou kořeněnou polévku. Nezapomeň ji pěkně okořenit – chilli, zázvor nebo kari ti pomohou s lepším trávením a rozproudí metabolismus.

 

Inspiruj se následujícími recepty:

 

Zelná

 

Ingredience: 6 ks větší cibule, 5 rajčat, 1 hlávka zelí, 2 zelené papriky, svazek celerové natě, bujón v kostce nebo vývar.

 

Zeleninu nakrájej na malé kousky a zalij vodou. Můžeš ochutit trochou soli a petrželkou. Vař 10 minut na prudkém ohni. Potom dej na nižší plamen a zeleninu vař, dokud změkne. Později ji rozmixuj na menší kousky.

 

Tescoma s chutí - Zelňačka
(Foto: TV Nova)

 

BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Doma.cz:

Dieta bez diety: 5 šikovných triků čtenářek!
EXPRESNÍ DIETA: Do Vánoc o velikost hubenější! Ještě to stihnete


Špenátová

 

Ingredience: 2 kostky mraženého špenátu nebo listový špenát, stroužek česneku, bujón nebo vývar, uzené tofu, olivový olej

 

Rozmražený špenát dej do hrnce s vodou, po několika minutách za stálého míchání přidej zeleninový bujón. Vař 10 minut a polévku dochuť česnekem a na kostičky nakrájeným tofu. Na talíři můžeš polévku zalít kapkou olivového oleje, který dodá polévce výbornou chuť.

 

 

Podobně můžeš připravit a rozmixovat brokolici, hrášek či dýni. Zajímavé recepty na chutné polévky najdeš i na webu Poklička.cz.



18 hlasů
Vaše hodnocení