Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Vynechej snídani, jez tři velké jídla denně a pij hodně kávy. Zní to jako seznam věcí, které bys neměla dělat, pokud chceš zhubnout? Seznam se s nejnesmyslnějšími dietami, které funguje!

Bláznivé dietní fígle, které skutečně fungují

čokoláda 1
zdroj: Thinkstockphotos čokoláda 1
aktualizováno 30.09.2015, 18:18 | 30.09.2015, 18:17 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Vynechej snídani, jez tři velké jídla denně a pij hodně kávy. Zní to jako seznam věcí, které bys neměla dělat, pokud chceš zhubnout? Seznam se s nejnesmyslnějšími dietami, které funguje!

Osobní trenér Venice A. Fulton vytvořil šestitýdenní plán, který je založen na kombinaci vědeckého výzkumu a jeho vlastních zkušeností, které získal při pomáhání vysoce postaveným klientům zhubnout a vytvarovat si postavu. Nový dietní plán, který tradiční pravidla o hubnutí jednoduše postavit na hlavu, je tak populární, že odsunul z žebříčku i Dukanovu dietu.

 

Na rozdíl od většiny ostatních režimů, Fulton nenabízí strukturované jídlo, plány nebo recepty. Říká, že pokud přizpůsobíš svůj životní styl jeho radám, můžeš zhubnout pět až deset kilogramů za šest týdnů. Někomu se to možná může zdát bláznivé, třeba ale právě ty ji budeš chtít vyzkoušet. Tak se podívejme na to, co má na srdci.

Krok č. 1: Nejez snídaně

 

Snídaně je nejdůležitější jídlo dne, že? Špatně! Je to nejděsivější, ale nejdůležitější součást tohoto dietního plánu - je třeba, abys přestala jíst snídaně po dobu šesti týdnů.

 

Když jdeš spát, v organismu zůstává vždy malé množství energie - v žaludku, v krvi a trochu i v játrech. Ale protože tvůj mozek stále pracuje, v době, kdy se probudíš, ti nic nezůstane. Jako výsledek mozek vysílá signály hladu, aby sis dala snídani. Pokud máš ale uložený tělesný tuk, kterého se chceš zbavit, nemusíš si dávat misku cereálií nebo plátek toastu, protože si snídani nosíš s sebou - na břiše, hýždích a stehnech.

 

Nejez a hýbej se, když má tělo málo energie z jídla (to je tedy i tehdy, když ses právě probudila a předtím, než se najíš), tvé tělo bude muset spalovat uložený tělesný tuk.

 

 

Krok č. 2: Dej si rychlý studenou koupel

 

Studená koupel každé ráno donutí tvé tělo spalovat uložené tuky. Jak se snaží udržet si teplo, výrazně zvýší metabolismus, což mu může vydržet i po následujících 12 až 15 hodin. Musíš se ale zvládnout sprchovat v 15 - 20 ° C vodě (použij plastový teploměr) po dobu ne delší než 15 minut.

 

Můžeš místo sprchy hupsnout i do vany, voda musí být ale dostatečně hluboká, aby dosáhla na pupek, když si sedneš. Skočit ovšem přímo do studené koupele není dobrý nápad. Když je vana zaplněná do správné úrovně a jsi si jisti, že i teplota je správná, postavte se do vany a stůj ve vodě po dobu dvou minut, než si do ní sedneš na cca pět minut. Pokud jsi velmi statečná, pak si můžeš pomalu lehnout a zůstat tak ve vodě po dobu tří minut (nebo si jen sedni na dobu dalších pěti minut). Pak opatrně vyjdi ven z vany, obleč si teplé oblečení a hýbej se. (Upozornění: Změny tělesné teploty mohou dočasně ovlivnit krevní tlak. Nepraktikuj studené koupele, pokud máš srdeční potíže, problémy s tlakem nebo cukrovku).

 

Krok č. 3: Čas na kávu

 

Po koupeli přichází čas na šálek kávy. Káva je tajemství přírodního spalování tuků - používej ho správným způsobem, a pomůže ti zhubnout. Tajemstvím je kofein. Když si ho dáš na lačný žaludek, řekne tvému tělu, aby spalovalo tuk rychleji. Kofein otevírá tukové buňky a vyprazdňuje je do krevního oběhu. Odtud se tuk transportuje do svalů. Svaly promění toto tekuté palivo na energii. A ty zhubneš!

 

Ale ranní kofein musíš spojit s fyzickou aktivitou. Pokud tak neučiníš, tuk zůstává v krevním řečišti a může nakonec ucpat tepny.

 

Nejspolehlivějším místem, kde najít kofein, je v šálku kávy. Pij jeden malý šálek (instantní nebo mleté) černé kávy, bez cukru, umělého sladidla nebo mléka. Cokoliv se sladidlem, cukrem nebo mlékem spustí v těle tvorbu inzulínu, který pošle tělu signál, že jídlo je na cestě, a přestane spalovat tuky.

 

Krok č. 4: Hýbej se

 

Kombinace kofeinu v krvi a fyzické aktivity nutí tělo spálit více uložených tuků. Čím více svalů používáš v jednom okamžiku, tím lépe. A nemusí jít přímo o sportovní aktivity. Chůze a zahradničení jsou dobré, protože používají svaly na nohou, rukou, zádech i na hrudníku. Vyber si činnost, která tě baví, a to po dobu 30 minut. Pokud je to venku, ještě lépe. Bylo prokázáno, že přirozené denní světlo, a to zejména mezi 8 - 9 hodinou, obnovuje vnitřní tělesné hodiny, zvyšuje produkci vitaminu D a zvyšuje hladinu hormonů štěstí.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Nejoblíbenější diety celebrit. Inspiruj se
Blesková sedmidenní dieta
Spása pro tvé zdraví i štíhlou linii: přírodní šťávy


Krok č. 5: Začni jíst

 

Mnoho diet říká, že jíst třeba méně a častěji, což zrychluje metabolismus a pomáhá zhubnout, ale podle této diety to často vede k nekontrolovatelnému celodennímu uzobávání. Tři normální jídla denně mohou znít staromódně, ale funguje to, pokud se snažíš zhubnout.

 

Tělesný tuk existuje proto, abys měla energii, když nejíš. Takže spalovat tělesný tuk můžeš jen tehdy, pokud máš mezery mezi jídly. Čím častěji budeš jíst, tím menší mezery mezi jídly, a tedy menší šance na spalování uložených tuků.

 

Jíst třikrát denně, bez mlsání, ti pomůže lépe kontrolovat chuť k jídlu. Když jíš, tělo uvolňuje chemickou látku zvanou leptin, který dává mozku signál, kdy je čas přestat jíst a nastartovat metabolismus. Trvá přibližně 20 minut, než začne toto spojení fungovat. Mlsání znamená, že často sníš příliš mnoho, než vůbec začne leptin účinkovat.

 
Nejlepší čas, kdy začít jíst, je kolem oběda. Načasování dalších dvou jídel je jen na tobě - a může se lišit podle tvého denního režimu, například o 16-té a o 20-té. V ideálním případě by poslední jídlo dne mělo být nejpozději dvě hodiny předtím, než jdeš spát.

 

 

Krok č. 6: Pozor na sacharidy

 

Každé jídlo by mělo být složeno z 50 procent z bílkovin. Může to znít hodně, ale stejně jako jsou nezbytné pro zdravou výživu, bílkovinné potraviny snižují chuť k jídlu a udrží ji pod kontrolou celé hodiny. Dobrou volbou je kuřecí, krůtí, hovězí a jehněčí maso, ryby, vejce, bílé plnotučné jogurty, ořechy, semena, čočka a cizrna.

 

Ale pokud chceš být štíhlá, musíš ovládat svůj příjem sacharidů. Dej si za cíl ne více než 120 g sacharidů denně. Vyber si nerafinované sacharidy, díky kterým se budeš cítit plnější po delší dobu a udržíš si stabilní hladinu cukru v krvi. Jez hodně zeleniny (s výjimkou pečených fazolí, červené řepy, mrkve, pastináku, brambor a kukuřice cukrové, které se počítají jako sacharidy).

 

Neměla bys jíst více než tři kousky ovoce denně. Jeho vysoký obsah fruktózy (ovocného cukru) může pohrávat s chutí k jídlu, blokuje účinek leptinu - chemikálie, která dává mozku signál, když jste plná.

 

Nejlepší plody jsou s nízkým obsahem fruktózy: avokádo, borůvky, grapefruit, guava, ananas, švestky, jahody a rajčata.

 

Snaž se jíst tučné ryby, jako je losos, sardinky nebo makrely, a lněné semínko dvakrát týdně. Esenciální tuky pomohou udržet chuť k jídlu pod kontrolou a kontrolují chuť na sacharidy.

 

Pij vodu a zelený čaj. Až na ranní kávu, vyhýbej se kofeinovým, sladkým a alkoholickým nápojům.



45 hlasů
Vaše hodnocení