Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Když na tebe přijdou tvoje dny, nemáš na pohyb a sport ani pomyšlení? Víme, které aktivity tě budou bavit i během měsíčků, a které cviky ti dokonce dokážou odpomoct od nepříznivých projevů menstruace.

Bolestivá menstruace? Známe cviky, které ti ULEVÍ

aktualizováno 16.11.2011, 00:00 | 16.11.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Když na tebe přijdou tvoje dny, nemáš na pohyb a sport ani pomyšlení? Víme, které aktivity tě budou bavit i během měsíčků, a které cviky ti dokonce dokážou odpomoct od nepříznivých projevů menstruace.

Menstruace může trvat až týden a pokud jsi zvyklá pravidelně cvičit, může s tvým režimem týdenní pauza pěkně zamávat. Tvé dny ale nemusí nutně znamenat stoprocentní omezení pohybu. Je pravda, že by ses neměla přetěžovat a měla bys vnímat svoje tělo, ale to ti totální omezení pohybu rozhodně nediktuje.

 

Opravdu není důvod, proč by ses kvůli menstruaci měla vzdát svých oblíbených činností. Vezmi si na pomoc spolehlivé, dobře savé vložky, tampony nebo kalíšek, které ani při aktivním pohybu neucítíš.

 

Jaký sport si vybrat, a který je naopak tabu? Dříve se nedoporučovalo chodit během tvých dnů do bazénu, ale dnes můžeš plavat bez obav. Jen si nezapomeň vyměnit tampon těsně před tím i po odchodu z bazénu, ať se vyhneš protečení a riziku infekce.

 

Některé cviky ti možná nepřijdou během tvých dnů příjemné, zejména ty, při kterých pociťuješ otřesy, jako je běh, aerobic nebo trampolínky. Záleží hodně ale na tvém fyzickém prožitku a míře bolesti při menstruaci. Obecně se také doporučuje, že během menstruace není vhodné cvičit intenzivní zkruty a záklony a také obrácené pozice, které zpomalují proudění krve.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Sex a menstruace - jde to dohromady?
Silná menstruace? Známe triky, jak ji zmírnit!
Koupání během menstruace? Ano, ale...


Obecně se ale pohyb spíše doporučuje, protože pomáhá nejen odvézt pozornost jinam a zlepšit náladu, protože se ti při něm vyplavují do těla endorfiny, navíc také báječně funguje proti menstruačním křečím. I když nemáš náladu a musíš se k pohybu přemlouvat, překonej svou nechuť, uvidíš, jak za to nakonec budeš vděčná.

 

Pokud tě trápí bolesti, zkus si ulevit při józe, orientálních tancích, pilates cvičení, plavání nebo bikram jógu (ve vyhřáté místnosti).

 


Zaměř se také na cviky, které jsou přímo určené k tomu, aby ti odpomohly od nepříjemné bolesti při menstruaci.


* Sedni si na podlahu s nohama co nejdál od sebe. Chyť se za špičky, pokud můžeš, nebo za kotníky. Zpevni záda a zhluboka se nadechni, hluboký nádech několikrát opakuj, neměň při tom polohu. Při posledním výdechu se předkloň směrem k podlaze a vydýchej se.


* Lehni si na záda na měkký povrch. Bradu přitáhni k hrudníku a protahuj zadní stranu krku. Kolena pokrč k hrudníku, dlaně zapři do podlahy a chodidla natáhni za hlavu, přičemž nohy jsou natažené. Udržuj jednu linii hlavy, krku páteře a nohou. Spoj dlaně a propleť prsty a překul ramena k vrcholkům. Spusť hýždě k podlaze a za pomocí břišních svalů spouštějte i nohy. Pro uvolnění používej protipozice - Výkrut břicha, Předklon stranou s hlavou pod úrovní kolene.
 

* Sedni si a rozevři pokrčená kolena. Chodidla se navzájem dotýkají před tebou. Zespoda oběma rukama uchop prsty u nohou, nebo se chytni za kotníky. Chodidla tlač k sobě a zároveň se zhluboka nadechni. Při nádechu se ti rozšíří hrudník a zároveň se zvedne i bránice. Zvedni trochu hlavu, čímž uvolníš i břišní partii. Proveď 4-5 hlubokých nádechů do břicha.


* Polož se na záda s jednou nohou nataženou. Druhou nohu ohni v koleni a přitáhni ji k bradě. Koleno obejmi oběma rukama, čímž zmírníš napětí, a v této pozici setrvej několik minut.



4 hlasů
Vaše hodnocení