Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Už jako malý špunt jsem byla naučená pravidelně snídat a to se se mnou táhne dodnes. A jsem za to ráda. Když se nenasnídám, tak cítím, jak mi chybí energie a hlavně je mi špatně.

Celý den fit a bez kil navíc? Základem je zdravá snídaně

Bohatá snídaně
zdroj: Thinkstockphotos Bohatá snídaně
aktualizováno 13.06.2019, 00:00 | 13.06.2019, 00:00 | Krasna.cz/Lenička P.

Už jako malý špunt jsem byla naučená pravidelně snídat a to se se mnou táhne dodnes. A jsem za to ráda. Když se nenasnídám, tak cítím, jak mi chybí energie a hlavně je mi špatně.

Nikdy jsem nechápala lidi co nesnídají. Nemusím mít pětkrát denně jídlo, ale snídaně chybět nesmí. Nevíš, co si ráno dát, aby to rozespalý organismus vstřebal a získal potřebnou energii a živiny? Mám pro tebe několik tipů.


1) Ovesné vločky


Ty si dávám, když vím, že budu potřebovat hodně energie. Zasytí tak na 4 hodiny, takže mě pak po školních chodbách nedoprovází kručení v břiše. A hlavně je to velký pomocník na zklidnění nervů – oceníte to hlavně při zkouškách. Bylo dokonce prokázáno, že lidé, kteří pojídají ovesnou kaši, jsou klidnější.

 

Příprava:
Na internetu najdete mnoho návodů. Já jsem si ale oblíbila tento: Půl hrníčku ovesných vloček (můžeme k nim přidat i pohankové) vysypeme do cca půl hrníčku mléka. A necháme povařit, dokud se nezačne dělat kaše. Pokud nezačne směs houstnout, přidáme vločky. Když vidím, že je kaše už skoro hotová, tak do ní přihodím hrst přírodních oříšků – kešu, mandle, para, makadam apod., a nebo ovoce – borůvky, banán, jahody. V mističce kaši dosladím medem a posypu skořicí. Celé „vaření“ trvá tak 7 minut. A výsledek je lahodný.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Vynechávání snídaně ke štíhlé postavě nevede
Nevíš, co si máš dát k snídani?
Snídaně je základem celého dne

 

2) Celozrnný nebo žitný chléb


Chápu, že ne vždy je možné mít teplou snídani (a ne každý to po probuzení snese). V těchto dnech se obracím na celozrnné potraviny a tmavé pečivo – většinou bez lepku. A co na to? Třeba Lučinu, čistou nebo s pažitkou, a na to okurek nebo rajče. Další možností je nesolené máslo a na něj med – pro milovníky sladkých vstávání. A další variantou je plátek chleba namazaný přírodním tvarohem a na něj plátek šunky a sýr.
Nezabere to tolik času. Pokud byste chtěli teplou variantu, šoupněte mňamku do toustovače.

 

 

3) Vajíčka


Máte je rádi? Tak to je plus pro vás. Vajíčka bychom neměli ze stravy vyřazovat. Jsou pro nás důležitá. Obsahují vitaminy D a B 12. Nejméně tučnou variantou je vajíčka uvařit a dát si je třeba na chléb.


BUDE TĚ ZAJÍMAT:

Müsli - opravdu zdravá snídaně?
Mléko - škodí, nebo pomáhá?
Doma.cz: Nejhorší svačiny, po kterých se tloustne
Tn.cz: VELKÝ TEST MÜSLI: Jsou zdravé, nebo plné cukru?

 

4) Mléko a Jogurty


Pokud ale opravdu nestíháte, vybavte svou ledničku mlékem a jogurty. Jogurty upřednostňujte bílé a slaďte si je doma třeba medem, přidejte vlastní ovoce, nebo nasypte ovesné vločky. Slazené jogurty v sobě mají mnoho chemikálií.
Mléko je velice výživné, a pokud netrpíte nesnášenlivostí, je dobré si ráno skleničku dát. Nebo si udělejte kakao.
A pokud někde vyštracháte čas navíc, tak si udělejte do školy či práce mléčný šejk. Nic to není.

 

Mléčný šejk s moka kávou:

- půl šálku polotučného mléka
- tři lžíce vychlazené kávy – čerstvé prosím
- jedna lžíce medu – pokud chcete sladit
- můžeme přidat i zmrzlinu – do teplých rán

A vše rozmixujeme

 


Havajský koktejl

- jedna malá papája
- malý banán
- šťávu z jednoho malého pomeranče
- šťávu z malého jablíčka
- 2 lžíce medu
- A led

 

Co snídáš nejraději ty?



5 hlasů
Vaše hodnocení