Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Je pro vás cvičení něco naprosto přirozeného? Máte štěstí – ne všichni to tak cítí. Ale ani tak to nemusí vždy znamenat, že cvičíte dobře. Na co si dát pozor?

Čemu se vyhnout aneb 3 nejčastější chyby při cvičení

Posilovna
zdroj: Thinkstockphotos Posilovna
aktualizováno 05.12.2016, 17:28 | 05.12.2016, 17:28 | Krasna.cz/trm

Je pro vás cvičení něco naprosto přirozeného? Máte štěstí – ne všichni to tak cítí. Ale ani tak to nemusí vždy znamenat, že cvičíte dobře. Na co si dát pozor?

Základem je pravidelnost a rovnoměrné procvičování a posilování svalových partií správně prováděnými úkony.

 

1. chyba: NEPRAVIDELNOST aneb „Zítra už určitě!“


Určitě si půjdu brzo zase zacvičit. Dneska už to nestihnu, ale zítra! Slyšíte se? Nejste sama. Není pravdou, že nejtěžší je začít – nejtěžší je u cvičení zůstat. Lenost je věrný přítel člověka a vždy se najde nějaký důvod, proč zrovna dnes to nevyjde. Překonat tu fázi, než si na cvičení tělo navykne a začne ho vyžadovat, není lehké.


Jak si s tím poradit? Nemusíte cvičit v posilovně hodinu nebo jít na hodinu a půl dlouhou studiovou lekci. Propadněte kouzlu kruhového tréninku. „Koncept 30minutového cvičení pro ženy je odpovědí i na uspěchanost dnešní doby – věříme, že i velmi zaměstnaná žena si třikrát týdně půlhodinku pro své zdraví najde,“ vysvětluje Karel Jarušek, školitel fitness v klubu Expreska, které nabízejí kombinaci silového a kardiovaskulárního tréninku. Na vybraných hydraulických pístových strojích a aerobních stanovištích během pouhé půl hodiny procvičíte a posílíte všechny svalové skupiny. Nemusíte se bát, že nebudete vědět, jak cviky správně provádět – poradí vám zkušené trenérky.

 

Cvičení v posilovně
(Foto: oficiální zdroj)

 

2. chyba: NEPROCVIČOVÁNÍ VŠECH PARTIÍ aneb „Potřebuji jen trochu zpevnit bříško.“


Když se chci zbavit pupku, nestačí jen posilovat břišní svaly. Základem správného tréninku je systematické procvičování a posilování všech svalových partií, tedy nejen těch „problémových“. Přitom platí, že „každé cvičení bychom měli začínat prací se středem těla, který je klíčový pro jeho správné držení, a až poté bychom se měli věnovat všem ostatním partiím,“ jak vysvětluje Jarušek. Na to je ideální koncept kruhového tréninku, kde při cvičení v pravidelných intervalech střídáte zátěž pro jednotlivé svalové partie. Využití hydraulických pístových strojů navíc umožňuje spojení kardiovaskulárního tréninku se silovým – současně tak provádíte jednou skupinou svalů tlak a opačnou tah. To zaručuje plynulé setrvání v tzv. aerobní zóně, kdy tělo nejlépe spaluje tuky.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Zaměřeno na problematické partie! Sestava, která funguje
8 triků, jak zpevnit a zeštíhlet problematické partie
Jednoduché cvičení, které vyřeší všechny problematické partie


3. chyba: ZAČÍNAT BĚHEM aneb „Běhají všichni, budu taky.“


Běhání jako chyba? Zní to možná paradoxně, ale může to tak být. Ačkoli je běh poslední dobou stále více trendy, pro netrénované tělo často není příliš vhodnou aktivitou. Celý týden sedíme u počítače a pak se jednou večer odhodláme a jdeme běhat. „Pokud však nemáme správné držení těla, může nám běh někdy více uškodit než pomoci,“ upozorňuje Jarušek. Pokud tedy člověk se cvičením spíše začíná a tělo není na trénink navyklé, je lepší začít komplexním typem cvičení. Můžete tak své tělo dostat postupně do kondice a navyknout je pravidelnému pohybu. Trénink navíc probíhá pod dohledem trenérky, která nedovolí, abyste si při cvičení ublížila.



4 hlasů
Vaše hodnocení