Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Cítíš se po zimě pořád utahaná, ospalá a bez energie? Tvoje tělo potřebuje nalít energii do žil. Zbav ho škodlivých látek a přivítej jaro plna sil.

Chceš se probrat po zimě? Dopřej si jarní detox

aktualizováno 27.03.2011, 00:22 | 27.03.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Cítíš se po zimě pořád utahaná, ospalá a bez energie? Tvoje tělo potřebuje nalít energii do žil. Zbav ho škodlivých látek a přivítej jaro plna sil.

Lidské tělo neustále prochází přirozeným čistícím procesem, přesto nestačí odbourávat škodlivé látky, kterými jej, díky současnému životnímu stylu vytrvale zásobuješ. Máš pocit, že se ke svému tělu nechováš nijak macešsky? Tak si vzpomeň na všechny smažené dobroty, čokolády a přeslazené limonády, které mu dopřáváš. I na hodiny strávené v zakouřených barech a klubech, chození spát s neodlíčenou pletí nebo mačkání pupínků neumytými prsty. Tím vším svého tělu nijak moc neprospíváš.

 

Nemůžeš se potom divit, že ti to zákeřně vrací. Špatné zažívání a pleť, alergie, nadváha, únavový syndrom, bolest hlavy a kloubů, premenstruační syndrom a mnoho dalších potíží jsou v mnoha případech způsobeny přetíženým organismem.

 

Jarní úklid organismu

 

Se stejnou vervou, s jakou se jednou za čas pouštíš (nejspíš na popud mamky) do velkého úklidu domácnosti, bys měla přistoupit i k vlastní očistě. Začít můžeš u svého trávení. Říká se, že naše zdraví je odrazem stavu našeho zažívání. Díky nevhodné stravě a látkám, se kterými se denně dostaneš do styku (pesticidy, potravinářské přísady, léky a chemikálie), jsou střeva zanesena zbytky a „usazeninami“. Ty se pak mohou dostávat zpět do krve! Právě díky tomu se mohou podepsat i na kvalitě tvojí pleti.

 

„Jídlo by mělo být ideálně složené tak, aby s jeho zpracováním tělo nemělo příliš velkou práci, aby ho nezatížilo. Jenže naše strava tomu absolutně neodpovídá. Po každém jídle proto musí náš organismus vynaložit značnou energii, aby nevyužitelné látky z potravy vyloučil. Používá k tomu mnohdy i zásobní antioxidanty a minerály, kterých se pak nedostává na přirozenou ochranu a očistu orgánů,“ vysvětluje výživová poradkyně Monika Divišová.

 

 

„Skvělým prostředkem pro podporu organismu, který se pak dokáže lépe poprat s případnou nemocí, je pravidelná očista. Ale je třeba vědět, co jíst před očistou i po ní, čím celý proces zefektivnit, a také to, že jej mohou zpočátku provázet nepříjemné pocity – bolest hlavy či únava,“ dodává poradkyně.

 

Způsobů očisty a detoxikace organismu je mnoho, od speciální úpravy jídelníčků, přes nejrůznější džusy, bylinky, antioxidanty až k půstům. Je ale důležité pochopit, že by nemělo jít jen o jednorázový akt, ale dlouhodobý proces. Zkus si dopřát očistu alespoň na pár dní, až zjistíš, jak jsi díky ní fit, možná se ti nový životní styl zalíbí a už u něj zůstaneš.


Toxiny zkus vyplavit

 

Můžeš začít například odlehčenými dny: Zvyš pitný režim, dopřej si minimálně 2,5 – 3 čisté litry vody nebo bylinkových čajů denně. Tekutiny totiž pomáhají s vylučováním odpadních látek, proto rozhodně nezapomínej dostatečně pít.

 

"Vyřaď z jídelníčku smažená jídla, uzeniny, bujóny, instantní směsi, alkohol, kávu, bílou mouku a cukr, černý čaj, umělá sladidla, mléko. Jez více zeleniny a pij zeleninové šťávy - obsahují vitamíny, minerály, enzymy a další cenné látky," radí Monika Divišová. Právě čerstvá zelenina ti s očistou dokáže výrazně pomoct. Neutralizuje překyselen organismu, proto by měla tvořit 50% veškeré potravy, kterou za den přijmeš.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Sexy nohy do kraťasů

Vegetariánství - jenom móda, nebo zdravý styl?

Vyhlas boj celulitidě!

 

Zvyš také objem vlákniny v jídelníčku. Jestli tě mamka nutí, pomáhat jí při vaření v kuchyni, využij toho a uprav jídla tak, aby pro tebe byla maximálně prospěšná. Do zeleninové polévky přisyp ovesné otruby nebo lněné semínko, jako přílohu k hlavnímu jídlu servíruj tmavou rýži, pohanku, celozrnný kuskus nebo jáhly.

 

Samotná sedmidenní očistná kúra může začínat každý den pitím teplé vody s citrónem, jídelníček se pak ideálně skládá z čerstvé zeleniny a ovoce v různých formách (vývar, salát, šťávy, smoothie). Toto doplňuj lehkými jídly, jako jsou obiloviny (jáhly, rýže, pohanka), luštěniny, semínka či mořské řasy. Důležité je příliš nesolit, nesladit, dodržovat pitný režim, případně můžeš detoxikaci podpořit přírodními potravinovými doplňky, například zeleným ječmenem a řasou Chlorellou.

 

 

Rozpohybuj tělo

 

Samozřejmě to není jen o jídelníčku. Přidej také pohyb! Aerobním pohybem (kolo, běh, brusle, aerobic apod.) rozhýbeš metabolismus a lymfatický systém. Nejenže své tělo zbavíš únavy a pořádně ho nabudíš, prospěje to i tvé figuře, protože špíčky kolem břicha, povolená stehna a ošklivá celulitida dostanou pořádně zabrat.

 

"Nezapomínej na odpočinek a relaxaci, pro dobrý noční spánek nejez minimálně 2 hodiny před spaním, do svého programu zahrň některé relaxační techniky (jóga, pilates, tai-chi, dýchání),“ doporučuje Monika Divišová.

 

Když může jaro přinést vitalitu a energii přírodě, proč ne i tobě?



1 hlasů
Vaše hodnocení