Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Nenajdeš si čas na doporučených 150 minut cvičení za týden? Nejsi jediná. Stejně jsou na tom prý dvě třetiny populace. Ale podle nejnovějších tvrzení by sis mohla zlepšit fyzičku už při třech nebo čtyřech minutách denně!

Chceš zhubnout? Stačí cvičit ČTYŘI minuty denně!

aktualizováno 03.04.2012, 09:42 | 03.04.2012, 09:17 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Nenajdeš si čas na doporučených 150 minut cvičení za týden? Nejsi jediná. Stejně jsou na tom prý dvě třetiny populace. Ale podle nejnovějších tvrzení by sis mohla zlepšit fyzičku už při třech nebo čtyřech minutách denně!

Toto zázračné cvičení, známé jako VIT (vysoce intenzivní trénink), tě zbaví tuku dvakrát rychleji než průměrný trénink v posilovně. Zlepšuje tvou aerobní a anaerobní kapacitu (jinými slovy vytrvalost a sílu), snižuje množství cukru v krevním oběhu a uvolňuje mastné kyseliny, které pak mohou být spáleny svaly.


Stručně řečeno, VIT spaluje tuk rychle a působí na tvé tělo tak, že spalování tuků pokračuje i několik hodin poté, co jsi docvičila. Jedno z cvičení vyvinul v devadesátých letech dr. Izumi Tabata, bývalý výzkumník Národního ústavu zdraví a sportu v Tokiu. Jeho čtyřminutové "Tabata" cvičení vypadá na papíře dost jednoduše: osm intenzivních sérii po dvacet sekund, s desetisekundovými přestávkami mezi sebou - tedy méně než čtyři minuty cvičení. Více o cvičení i s videoukázkami se dozvíš také zde, tady nebo v tomto článku. Rozhodli jsme se, že to vyzkoušíme po dobu dvou týdnů, abychom zjistili, jak je to těžké. A tedy - není výkon jako výkon.

 

 

Naše VIT cvičení zahrnovalo čtyři série dřepů, kliky, výpady a tzv. desku (ležíš na podlaze, opřeš se o lokty a předloktí a o prsty na nohou a zbytek těla držíš nad zemí v jedné rovině s rameny a boky) v rychlém sledu za sebou. První série byla dost lehká, ale ke konci to už bylo cítit, zejména na dýchání. V polovině druhé série začínají problémy s udržením tempa a během třetí série jsou již dřepy o něco ošizenější, stehna pálí, srdce buší a z čela kape pot. Sekundovou ručičku posouváme očima, aby šla rychleji, a nohy se třesou jako osika. Pak jsou na řadě kliky. V druhé sérii, když ruce nejsou zvyklé na zátěž, se ti může stát, že spadneš tváří na zem a zoufale se budeš snažit zvednout. Když dokončíš sérii kliků, začínají výpady, a pak čtyři série desky. S oddychovým časem se ti první takový trénink může natáhnout i na osm minut, a věř, že to budou jedny z nejdelších.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Zábavné cvičení pro postavu k nakousnutí
Cvičení pro lenochy
Skoncuj s ženskými problémy: co jíst a jak cvičit?


Je to nepochybně tvrdý a intenzivní trénink. Pocítíš to zejména druhý den, kdy tě bude všechno bolet. Každý pohyb. Další trénink druhý den se skládal z dřepů, úklonů a sklapovaček. Celé tělo se bránilo a každý pohyb bolel, ale budeš překvapena, když zjistíš, že se tvá kondice o něco zlepšila a tělo je povolnější. Přesto se budeš po tréninku nejspíš ještě stále cítit jako zbitý pes. Ale nevzdávej se!

 

 

Brzy začneš vnímat výhody: zlepší se ti spánek, během dne budeš čilejší, a protože je cvičení tak krátké, lehce se ti vejde do denního programu. A navíc, při tomto cvičení se ti nezvýší ani chuť k jídlu, jako například při plavání nebo běhu. Jak v tréninku pokračuješ, měla by sis jednotlivé části cvičení trochu ztěžovat. Začni používat větší zátěž (například malé činky), namísto běhu na rovném povrchu zkus sprintovat do kopce (běžící pás). Každý trénink by měl být namáhavým vysilující a trochu bolestivý.


Po dvou týdnech bude ovšem veškerá bolest pryč. Pokud se rozhodněš cvičit každý den a dodržíš, to, po dvou týdnech už by si mělo tělo na novou fzickou aktivitu přivyknout a snášet ji lépe. A navíc, už by měly být vidět první výsledky! Tvé ruce budou štíhlejší a lépe tvarované, hrudník více napjatý a nohy vyrýsovanější. Pocítíte to i na břiše a obvodu vašeho pasu. Tabata je jeden z nejtěžších tréninků, ale každá nesnesitelná vteřina bude stát za to! Najít si hodinu na cvičení je pro tebe možná nepředstavitelné, ale pár minut bys mohla bez problémů - a měla bys!



9 hlasů
Vaše hodnocení