Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Budujte sexy křivky při meditaci stejně jako Madonna.

Chcete mít figuru jako Madona? Za ploché břicho vděčí jógalates

Pilates
zdroj: Getty Images Pilates
aktualizováno 04.04.2019, 00:00 | 04.04.2019, 00:00 | Krásná.cz

Budujte sexy křivky při meditaci stejně jako Madonna.

Jógalates propojuje silovější cvičení pilates s pozicemi a principy a meditativní pozice jógy, díky čemuž si vybudujete nejen štíhlé a pružné tělo, ale zároveň při tomto cvičení zklidníte mysl a zmírníte stres. „Díky tomu je toto cvičení zdravé a bezpečné, vhodné zejména jako prevence civilizačních bolestí páteře, vyrovnávající svalové disbalance vzniklé jednostranným přetěžováním,“ vysvětluje instruktorka jógy Věra Vojtěchová z Domu Jógy v Praze. „Kromě toho se už během první lekce svaly zbavují nadměrného napětí, tělo čerpá energii a zbavuje se nadměrného stresu,“ dodává.

 

Pozitivní účinky jógalates potvrzuje i hlavní trenérka fitness centra pro ženy Mgr. Kateřina Hollerová: „Řada lidí v posilovně se marně snaží o vybudování sixpacku. Neuvědomují si, že jim chybí silný střed těla, který je základem pro každý sport – mimo jiné i pro vyrýsované břišní svalstvo. Jógalates se na posílení středu těla zaměřuje.“ Jógalates vám pomůže právě při budování tzv. core, jako třeba neoblíbené sklapovačky.

 

Proč je důležité posilovat střed těla?

 

Posílením středu těla docílíte správného rovného držení těla, můžeme odstranit potíže s bolestmi zad, krční páteře, ale i kyčlí, kolenou a ramen. „Díky posílení svalů pánevního dna můžete podpořit sexuální funkce a usnadnit si také početí a stav po porodu,“ říká Věra Vojtěchová.

 

Pilates
(Foto: Getty Images)

 

Střed těla je důležitý pro všechny silové a kondiční programy. Vytváří stabilitu pro všechny ostatní pohyby, pomáhá předcházet zraněním a nerovnováze v důsledku nestabilního trupu. Lidé se silným středem těla mají i větší sílu a vytrvalost. Při posilování core je navíc bonusem hezké vytvarování břišních svalů, kterého pouhým cvičením na povrchové břišní svaly nedocílíte.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Tajemství štíhlosti Miley Cyrus. Zhubni jako ona
Tajné triky celebrit: Hubnutí, které skutečně funguje
Sexy zadeček podle hollywoodských celebrit

 

Zásadní je naučit se správně dýchat

 

Pro efektivní posilování středu těla a břišních svalů je dýchání naprostý základ. Naučit se správně dýchat však vyžaduje mnoho času a trpělivosti, s čímž vám jógalates pomůže. „Stejně jako u jiných druhů jógy se při lekci jógalates zaměřujeme na dýchací techniku. Mimo to je hlavní důraz kladen na ideální zapojení hlubokého stabilizačního systému páteře, což je souhra hlubších vrstev svalů a na celkové protažení a narovnání,“ vysvětluje instruktorka jógy. Při jógalates se člověk koncentruje pouze sám na sebe a na to, aby daný cvik zvládl. Cílem je odstranit z mysli běžný denní šum myšlenek a starostí. Možná i to je jeden z důvodů, proč je technika jógalates tolik oblíbená mezi celebritami, techniku praktikujte třeba Madonna.

 

Připraveni na svou první lekci jógalates?

 

Jógalates se cvičí naboso na podložce s využitím nejrůznějších pomůcek. Zdánlivě stejný pohyb může být velmi snadný, nebo naopak velmi namáhavý, podle způsobu provedení. „Důraz je kladen na dech, soustředění se na pohyb a výdrž v pozicích, jak tomu bývá v klasické józe, ale také na posílení svalů středu těla,“ popisuje techniku Věra Vojtěchová. Pokud se rozhodnete jógalates vyzkoušet, nemusíte mít žádné zkušenosti. Jde o zdravotní cvičení, které vás krásně protáhne i posílí, takže je skvělou volbou k jakýmkoli jiným sportům (posilovna, běh), ale i při sedavém zaměstnání a celkově málo aktivnímu stylu života.



0 hlasů
Vaše hodnocení