Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Ráda bys zhubla a zlepšila svůj životní styl, ale nějaké nešetrné metody a drastické diety nejsou nic pro tebe? Hubni zdravě a v souladu se sezónní dietou.

Dieta podle ročních období: začni s jarní etapou

aktualizováno 23.03.2012, 00:00 | 23.03.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

Ráda bys zhubla a zlepšila svůj životní styl, ale nějaké nešetrné metody a drastické diety nejsou nic pro tebe? Hubni zdravě a v souladu se sezónní dietou.

Za okny se pomalu vlády ujalo jaro a pro tebe to může být nová etapa tvého hubnutí. Zkus se řídit tzv. dietou podle ročních období. V čem spočívá? Dodržuj jednoduché pravidlo: přizpůsob skladbu svého každodenního jídelníčku aktuálnímu ročnímu období.


Naši předkové tohle dělali naprosto přirozeně. Jedli to, co se zrovna v dané roční období urodilo nebo dalo ulovit. Žili tak v souladu s přírodou. Přemýšlíš, proč se tím řídit dnes, když máš čerstvé ovoce a zeleninu na pultech supermarketů i v nejmrazivější zimě? Jenže o jeho čerstvosti se dá dost vážně pochybovat.


Aby ovoce a zelenina z exotických zemí vypadala čerstvě a šťavnatě i na našich pultech, musejí se sklízet ještě nedozralá, aby přežila i několikadenní cestu. Během té je vystavena proměnlivým teplotním podmínkám a v okamžiku, kdy se dostane do našich obchodů, už toho má dost za sebou. Pokud v létě míříš do nějaké exotické země, schválně tam zkus ochutnat tropické ovoce, které tam běžně roste. Najednou zjistíš, že ananas, mandarinky, ale třeba i rajčata z jihu Evropy chutnají úplně jinak a výrazněji, než z našich obchodů.

 


Nejde ovšem pouze o chuť. Pokud není ovoce dost zralé a čerstvé, chybí mu i minerály a vitamíny, kvůli kterým ho konzumujeme. A díky tomu, že už je vlastně staré, mohou v něm být různé plísně, nebo chemické látky, kterými se proti nim bojuje.


Chceš si svůj celoroční dietní plán uspořádat v souladu s přírodou, jejím rytmem a co nejšetrněji k vlastnímu tělu? Drž dietu podle ročního období.


Právě teď nám začalo jaro. To pro mnoho lidí znamená nepříjemnou jarní únavu a náchylnost k všemožným nemocem. Chceš tomu předejít? Včas zásob svůj organismus energií a dávkou čerstvých vitamínů. Dopřej si zejména vitamín C, který ti pomůže posílit imunitu, zbavuje tělo únavy, rovněž přispívá k rychlejšímu spalování tuků, což určitě ráda slyšíš. Vitamín C najdeš nejen v exotických citrusech, ale třeba v brokolici, paprice, v křenu a spoustu ho je v kysaném zelí.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

TEST: Pohyb nebo dieta?
Znovu štíhlá Vanessa Hudgens. Známe její DIETU
Zhubni s nízkoenergetickou dietou bez hladovění


Vše kolem se probouzí, a i ty bys měla zažívat nečekaný příliv energie. Jenže náš moderní životní styl tuto přirozenost dokáže dost přehlušit. Co s tím dělat? Snaž se organismus příliš nezatěžovat. Měla by ses vyhnout hutným a těžko stravitelným jídlům, právě teď si tělo zaslouží pořádný detox. V zimě ses jistě méně hýbala, víc holdovala jídlu, zřejmě jsi i něco přibrala, pročištění organismu je tedy na místě. Jak na to, zjistíš v tomto článku.


Aby se tvé tělo dokázalo probrat z "úsporného" zimního období, vyvaruj se na nějakou dobu tučné a těžké stravě, která ho zatěžuje, zpomaluje a vysiluje.


Co tedy smíš? Jez zejména drůbeží maso a ryby, luštěniny a velké množství zeleniny. Nejen salátky nebo zeleninovou přílohu, zeleninu můžeš mít i jako hlavní jídlo. Ochutnej brokolici, květák, lilek, cuketu, chřest, mrkev, z nich se dá připravit celá řada pokrmů. Nešetři ani bylinkami a jarními klíčky.

 

Hlídej si nejen stravu, ale i to, co piješ. Vyhni se sladkým nápojům, a pokud se chceš detoxikovat, pak na nějakou dobu určitě i alkoholu. Pro jarní vzpruhu jsou ideální bylinné čaje, zelený čaj, čerstvé zeleninové šťávy. Nápoje můžeš mít i jako zdravou svačinku. Zkus ovocné smoothie nebo bubble tea, populární nápoj z čaje, mléka, ovocného sirupu (dodá ti rychle energii) a s obsahem zdravého přírodního želé (zdravé pro tvé klouby a prospěšné pro hydrataci organismu). Tyto nápoje ti pomohou rovněž zahnat chuť na sladké.

 

Pokud tě honí mlsná a nedokážeš jí odolat, zkus také sušené ovoce, ale raději v malém množství, protože je dost sladké. Je ale rovněž plné vlákniny, minerálů a vitamínů, takže je pro tvé tělo prospěšnější než sušenka či čokoláda. Když už hřešit, tak aspoň zdravě. Nic nezkazí ani oříšky (přírodní, nikoli pražené a solené).



2 hlasů
Vaše hodnocení