Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Držíš právě dietu, ale odříkání ti stále nepřináší své ovoce? Prozradíme ti, které mýty o dietách nejsou pravdivé, a které možná mohou i za tvé špeky.

Dietní omyly a lži, kvůli kterým tloustnete

Přejídání
zdroj: Thinkstockphotos Přejídání
aktualizováno 07.08.2019, 00:00 | 07.08.2019, 00:00 | Krásná.cz/MyŽeny.sk

Držíš právě dietu, ale odříkání ti stále nepřináší své "ovoce"? Prozradíme ti, které mýty o dietách nejsou pravdivé, a které možná mohou i za tvé špeky.

"Tohle zaručeně funguje, po tom bez problému zhubneš!" Takovým tvrzením nekriticky nevěř. Přemýšlej a přesvědč se sama. Vypátrali jsme pro tebe hned několik dietních mýtů. Jestli jim věříš i ty, možná mohou za to, že se ručičce na váze nechce posouvat se tím správným směrem. Změň to.

 
Mýtus č. 1: Z těstovin se přibírá

 

Z těstovin se nepřibírá. Záleží totiž na velikosti porce, kterou si dopřeješ. Pokud zkonzumuješ čehokoliv více, než tvé tělo dokáže spálit, promění se to na tuk. Bez ohledu na to, zda je to chléb, rýže nebo těstoviny, a množství karbohydrátů, které obsahují. Těstovinám, chlebu a rýži se tedy nevyhýbej. Jen omez velikost porce.

 

Když k tomu navíc přidáš těžkou smetanovou omáčku a sýr s vysokým obsahem tuku, není se co divit, že přibíráš, i když jíš "dietní" jídla. Zkus raději zmenšit porci oblíbených těstovin, či sníst o pár krajíců chleba méně. Když si budeš dávat pozor na velikost porcí, tak se jich nemusíš vzdávat ani při dietě.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš zhubnout? Jděte na to v páru!
Dietní lži, kterým nevěř
Odhal největší mýty a lži o hubnutí

 

Mýtus č. 2: Čím méně kalorií přijímáš, tím více zhubneš

 

Možná to zní logicky, ale když své tělo nečekaně vyhladovíš a tvůj energetický příjem se radikálně sníží, tvé tělo přepne do "nouzového režimu". Tento mechanismus je přirozenou ochranou těla proti ohrožení, a hladovění tak způsobí, že se ti zpomalí metabolismus.


Tuk se tak začne ukládat "na horší" časy. Nejvíce tím bude trpět tvůj pas a bříško, kam se tuk začne ukládat nejdříve. Navíc, pokud z něčeho "ubereš", tak to nebude tuk, ale svalová hmota. Což jistě není tvůj záměr.

 

Výdej energie by měl být vyšší než její příjem. Proto jez pravidelně, abys nepociťovala hlad, ale nepřejídej se. Samozřejmostí by ale mělo být, že se budeš i hýbat. Naplánuj si více procházek se psem, choď co nejvíce pěšky, nebo si dopřej každý den chvilku cvičení.

 

 

Mýtus č. 3: Když budeš jíst po 18-té hodině, přibereš

 

Tento mýtus je pravdivý jen zčásti. Ale nesouvisí s časem, kdy jíš. Důvodem je fakt, že po příchodu domů z práce, školy, brigády apod., tedy když unikneš celodennímu napětí, máš tendenci přejídat se a přestaneš počítat kalorie.

 

Pokud si tedy každý večer u televize dopřeješ sýr s dvěma skleničkami vína, mísu popcornu nebo tabulku čokolády, není se co divit, že nehubneš. Takovou pochoutkou doženeš to, v čem ses přes den zcela zbytečně omezovala. Tvé tělo opět dostane více energie, než je schopné zužitkovat.

 

Nezáleží na tom, kdy jí. Když pociťuješ hlad, například i o osmé večer, dej si něco opravdu malého. Zelenina je ideální na večer, proto si například udělejte salát. Zapomeň ale na dresink a sýr. Zkuste raději zálivku z olivového oleje a citrónu.

 

 

Mýtus č. 4: Dietní nápoje pomáhají při hubnutí

 

Myslíš si, že když budete pít nápoje s přívlastkem "dietní", tak tím prospěješ své postavě? Je pravda, že do dietních nápojů se nepřidává klasický cukr, ale náhradní sladidla. Problém však spočívá v tom, že i umělá sladidla mohou způsobit přírůstek na váze. Jako? Jednoduše tak, že stimulují chuťové receptory, které vysílají signál do žaludku a jícnu. Tyto orgány následně pomáhají v těle uvolňovat inzulín, hormon, který reguluje hromadění tělesného tuku. Ve stejné době mozek dostane impuls, který si "přeloží" jako signál, že tělo přijalo kalorie. Tvé tělo tak umělé sladidlo doslova "zmate", a ty brzy pocítíš hlad. Následuje přejídání a ručička na váze ukazuje více...

 

Pokud držíš dietu, pij raději vodu, ochucenou čerstvým citronem, a bylinkové čaje. Z těch určitě nepřibereš.



7 hlasů
Vaše hodnocení