Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Odhodlat se začít cvičit je jedna část úspěchu. Také musíte dokázat u pohybu vytrvat a hlavně se neustále vyvíjet a posouvat své limity.

Dostaňte ze sebe víc: Jak být ve sportu rychlejší a silnější

Zpocená dívka
zdroj: Getty Images Zpocená dívka
aktualizováno 17.04.2019, 00:00 | 17.04.2019, 00:00 | Krásná.cz

Odhodlat se začít cvičit je jedna část úspěchu. Také musíte dokázat u pohybu vytrvat a hlavně se neustále vyvíjet a posouvat své limity.

Chcete-li uběhnout víc kilometrů, zvednou těžší činku nebo vydržet v planku o minutu déle, nenechte se rozhodit tím, že to hned nejde. Postupujte po krůčcích, dejte si menší výzvy a postupně se propracujte k vysněným hodnotám. Každý, kdo chce uběhnout maraton, přece musí začít prvním vykročením a prvním kilometrem.


Na cvičení s radostí


V první řadě to nesmí být otrava. Každý z nás si může ze širokého spektra sportů a pohybového vyžití vybrat něco, co ho bude bavit. Budete-li se hýbat s radostí, kila půjdou dolů sama, aniž to stačíte sledovat. I kdyby to pro začátek mělo znamenat více pěší chůze a méně hromadné dopravy, více schodů a méně výtahů, více procházek na čerstvém vzduchu a méně večerů nečinně prosezených u televize, vyplatí se to. Nikde není psáno, že musíte podávat výkony olympijského sportovce. Za zkoušku stojí i cvičení v pohodlí domova.

 

Na vzhledu záleží

 

Abyste se cítila příjemně a zároveň podávala maximální sportovní výkon, vyberte si pohodlné a funkční oblečení, které vám skvěle padne a bude vám slušet. Udělejte si třeba se zkušenější kamarádkou-sportovkyní hezký den, zajděte na nákupy a vzájemně si pomozte s výběrem sportovního oblečení.

 

Náš tip:

 

Sportovní oblečení
(Foto: Archiv firem)


* Sportovní bunda H&M (999 Kč). Sportovní bunda s podšívkou z funkčního materiálu, který odpuzuje vodu. Má nepodšitou kapuci se stahovací šňůrkou a přední zip. Dlouhý raglánový rukáv, postranní kapsy na zip a pružný lem rukávů a dolního okraje.
 

* Boty Puma Cali Exotic (2599 Kč, prodává urbanstore.cz). Boty, které si zamilovala i Selena Gomez, vynikají svou ostrou a robustní podrážkou. Varianta sneakersek Cali přichází ve svěží bílé a elegantně černé barvě a s kontrastním logem na jazyku i na gumové patě boty. Vrchní část tenisek je ušita z prvotřídní kůže a zůstává věrná originálu. Uvolněný a trendy styl Cali doplní každý váš outfit.
 

* Dámské Sportovní Legíny Kari Traa Vilde (1699 Kč, prodává norskamoda.cz). Ergonomické zpracování pro podporu pohybu, strečový materiál, široký elastický pas a ploché švy zabraňující nežádoucímu tření.


* Sportovní podprsenka Nike FE/NOM Flyknit Bra (2099 Kč, prodává aboutyou.cz). Na základě zpětné vazby od atletek, dat a hlubokých znalostí o tvaru prsou a hustoty tkání vytvořilo Nike vysoce výkonné sportovní podprsenky se speciálními inovacemi zaměřenými speciálně na potřeby žen. Podprsenka je vyrobena z měkké příze nylonu a spandexu, která se přizpůsobí tělu díky dvěma jednovrstvým panelům, které jsou sestaveny pro maximální pohodlí. Podprsenka obsahuje dvojí zapouzdření (oddělená místa pro každé prso zvlášť) s kompresí (ta drží prsa u těla), což nabízí nejlepší podporu a pohodlí bez nutnosti přidání dalších komponent, jako jsou kostice, podložky nebo stabilizátory.

 

ČTĚTE TAKÉ:

5 tajných benefitů cvičení, o kterých jsi dosud neslyšela
Nejlepší WORKOUT VIDEA, se kterými tě cvičení bude bavit!
Nemáš čas na cvičení? Angela tě naučí, jak i zaneprázdněný člověk může zhubnout 25 kg

 

Bojujte s únavou i demotivací

 

Každá velká změna je krokem dopředu. Musíte opustit svou komfortní zónu a pustit se na cestu nepohodlí, pevných nervů, odhodlání a sebekázně. Klíč k úspěchu zní jednoduše – najít si silnou motivaci a dávat si reálné cíle. Snažte se maximálně podpořit své tělo, ale i svou psychiku. Sportujte, ale i relaxujte. A podpořte tělo, ať má sílu, dokáže bojovat s únavou a posílí se jeho imunita, ale rovněž ať dobře zrelaxují namožené svaly po sportu.

 

Naše tipy:

 

Doplňky stravy
(Foto: Archiv firem)

 

* Doplněk stravy Betaglukan FORTE 250 mg (30 tobolek, 268 Kč). Obsahuje betaglukan, vitaminy C a D, které přispívají k normální funkci imunitního systému.

 

* Doplněk stravy Cordyceps CS-4 MycoMedica (90 kapslí, 690 Kč), Cordyceps neboli housenice čínská patří k nejcennějším houbám čínské medicíny. Dokáže zvyšovat hladinu testosteronu v krvi a naopak snižovat množství stresového hormonu kortizolu. Působí příznivě i na energetický metabolismus, zvyšuje produkci adenosinu ATP, což je základní palivo pro všechny rychlejší a výbušnější činnosti, jako třeba skoky nebo sprinty. Je skvělým pomocníkem i po sportovním výkonu, kdy pomáhá rychleji odbourávat ve svalech nahromaděný laktát a zlepšuje regeneraci svalů.


* Tekutý doplněk stravy Salus Floradix® Železo+ (250 ml, 319 Kč, prodává Rossmann). Kromě železa doplní vitamíny B2, B6, B12 a také vitamín C, který navíc zvyšuje vstřebávání železa. V komplexním složení tohoto přípravku najdete i výtažky z bylin, k nimž patří například fenykl, kopřiva, špenát či ibišek. Příjemnou chuť přípravku dodávají koncentráty z ovocných šťáv – například z hrušky, hroznového vína, černého rybízu, ostružiny či višně – a med.


* Doplněk stravy Železo 20 mg Complex, Walmark (30 tablet, 119 Kč). Napomáhá bojovat proti jarní únavě, dodává energii a podporuje i krvetvorbu. Významnou složku je i vitamín C, který podpoří dobré vstřebávání železa do organismu, pozitivně působí i na imunitní systém a zároveň je skvělým antioxidantem, kdy pomáhá například i při detoxikaci a dalších očistných kúrách.

 

Testosteron a kyslík

 

Kdo alespoň trochu holduje sportu, ať už rekreačně nebo vrcholově, ví, že synonymy dobrého výkonu jsou hlavně testosteron a kyslík – platí to obzvlášť u mužů, ale samozřejmě i u žen, i v ženském těle má testosteron své místo. Dostatečná hladina testosteronu je totiž nezbytná pro budování svalové hmoty, ale také celkovou energii organismu. Mimo jiné působí třeba i na sexuální aktivitu a libido. Zvyšuje zároveň i příjem a využití kyslíku tkáněmi, což má za následek jak efektivnější svalovou činnost, tak i celkové zkvalitnění tréninku.

 

Anketa
Jste ve stresu?
46 hlasů
Ano.
19 hlasů
Občas.
0 hlasů
Nikdy.
Hlasovalo 65 lidí
 

 

Stres cvičení nesvědčí

 

Při cvičení z vás dokáže spadnout hromada starostí. Naopak dlouhodobý stres saze cvičit škodí: bere nám energii, motivaci, i čas zajít si do tělocvičny. Ale škodí i vnitřně. Při stresu se v těle uvolňuje hormon kortizol. Ve spojení s tréninkem jej vlastně považujeme za jednoho z úhlavních nepřátel ve snaze budovat svalovou hmotu. Dlouhodobě vysoká hladina kortizolu totiž dokáže zabránit efektivnímu budování svalové hmoty, ale taky vyššímu využití cukrů namísto zásobních tuků, má vliv na zvyšování krevního tlaku nebo na náběh na cukrovku.

 

Vsaďte na bílkoviny

 

Bílkoviny jsou základním stavebním materiálem našeho těla, jsou nutné pro vývoj a udržení dobrého stavu svalstva, imunity a dalších tělesných funkcí. Dělíme je na bílkoviny živočišného a rostlinného původu. Hodnotnější jsou bílkoviny živočišné (maso, mléko, sýry, vaječný bílek). Rostlinných bílkovin většinou musíme přijmout při stejném účinku více než živočišných. Nabírání svalové hmoty je metabolicky náročný proces, ale méně je již známo, že bílkoviny mají velký význam i při redukci hmotnosti. Některá masa jsou bohatším zdrojem bílkovin a jiná obsahují značné množství nevhodných tuků s nasycenými mastnými kyselinami. K redukční dietě proto patří vždy maso libové, nejlépe drůbeží.

 

Náš tip:

 

Zdravá svačinka
(Foto: Archiv firem)

 

* 100% rostlinný protein SHAKE-IT Your way (150 g, od 129 Kč, k dostání na shake-it.cz). 5 druhů rostlinných proteinů, které jsou skvělou a zároveň plnohodnotnou alternativou k proteinům živočišným. Na výběr máte mezi hrachovým, rýžovým a dýňovým nebo slunečnicovým proteinem a nebo jejich mixem. Všechny jsou bohatým zdrojem bílkovin a přírodních aminokyselin. Potěší zejména sportovce, vegany nebo celiaky, protože jsou všechny přirozeně bezlepkové a čistě rostlinné, bez aromat, konzervantů a barviv. Skvělé jsou do koktejlů, smoothies nebo třeba palačinek.

 

* Selský jogurt Hollandia Rebarbora s mátou (16,90 Kč, prodává rohlik.cz). Sladkokyselá chuť rebarbory a svěží máty v kombinaci s bílým jogurtem tvoří dokonalou harmonii.

 

* Tapioka dezert s malinou (100 g, 24,90 Kč, koupíte na kosik.cz). Tapioka je škrob získaný z rostliny manioku, který používali pro jeho blahodárné účinky už Mayové. Je významným zdrojem karbohydrátů a má nízký obsah cholesterolu. Obsahuje mnoho důležitých prvků, jako je draslík, fosfor, vápník, železo nebo hořčík, a je přirozeným zdrojem omega-3 a omega-6 mastných kyselin. Tapioku můžete vyzkoušet už připravenou ve formě lahodného dezertu, který tvoří tapiokové kuličky, kokosové mléko a ovoce.

 

* Protein na přípravu omelet se sýrovou příchutí Ketodiet (balení 7 ks/385 Kč, prodává ketodiet.cz). Sypká směs k přípravě vaječné omelety se zeleninou a se sýrovou příchutí, s vitamíny a minerálními látkami. S vysokým obsahem bílkovin, s nízkým obsahem cukrů.



0 hlasů
Vaše hodnocení