Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Studentská léta, jedny s nejkrásnějších a nejhorších období současně. Pokud jste pilní studenti a rádi se učíte (jako já) a nesmíříte se se známkou horší než za tři, tak víte, jak může být tohle období frustrující a vyčerpávající.

Ideální jídelníček studenta: Jak mít fit tělo i mozek

Strach
zdroj: Thinkstockphotos Strach
aktualizováno 19.03.2015, 16:46 | 19.03.2015, 16:46 | Krasna.cz/Lenička P.

Studentská léta, jedny s nejkrásnějších a nejhorších období současně. Pokud jste pilní studenti a rádi se učíte (jako já) a nesmíříte se se známkou horší než za tři, tak víte, jak může být tohle období frustrující a vyčerpávající.

Nejvtipnější mi přijdou rodiče, když říkají, že by chtěli být v mé kůži: "Máte pořád nějaké prázdniny, když jste nemocní, můžete být v klidu doma a my vám pak napíšeme omluvenku." V lepším případě. :) Myslím, že tohle známe skoro všichni. Miluji studentská léta a myslím si, že mi hodně dávají. Budu znít asi divně, ale faktem je, že se ráda učím. Miluju ten pocit, kdy se mě někdo na něco zeptá a já to vím. Vím, o čem mluvím a mohu to předávat dál.

 

Jako studentům se nám ovšem nedostává mnoho peněz - kromě výjimek ze štědřejších rodin. :) Když pak chcete jíst zdravě a rozumně, může to být velký problém. Ono totiž není umění si koupit bagetu.... Náš mozek potřebuje správnou výživu, aby mohl fungovat. Potřebuje péči a správnou stravu plnou všeho, co chce.

 

Dovolila jsem si sestavit jídelníček, který je pro nás prospěšný. Není těžký a cenově nevyjde draho. Jen je občas potřeba si přivstat a snídani se svačinou si nachystat. To je, myslím, to nejmenší, co můžeme udělat - dobře, pokud zrovna nejsou zkoušky a my se nešrotíme do časných ranních hodin. Pak o vstávání opravdu nemůže být řeč. :) Ale co dát našemu mozku jíst? Jak ho posilnit a neochudit?

 

 

Snídaně:

 

1. Jablko s mrkví, medem a ořechy - jablko obsahuje vitaminy A,B,C a E, mrkev je velice prospěšná našim očím, obsahuje železo, draslík a vápník; med pomůže dosladit a oříšky jsou pro mozek naprostá špička.

 

2. Ovesná kaše s banánem a mákem - tak tohle je bomba, oves se již odpradávna používal na léčení nervových problémů a banán je jako pohlazení na duši. Navíc mají hodně vitaminu B6, draslík i železo. Nu a mák? Hodně ho podceňujeme, přitom obsahuje hodně vápníku a vitaminu D.

 

3. Bílý jogurt s teplými malinami nebo jahodami.

 

4. Banán s mákem - prostě jen posypte banán mákem. Je to velmi jednoduché a moc dobré. :)

 

5. Žitný či cereální chléb nebo jiné (tmavé) pečivo s lučinou nebo dětskou šunkou, sýrem - na vrch dejte rajče a budete mít skvělou snídani.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Začala jsi cvičit? Naordinuj si k tomu nejvhodnější dietu
Zkus jídlo, které HUBNE ZA TEBE
Hollywoodským hitem je jodová dieta. Může být ale i nebezpečná!

 

Svačina:

 

1. Tvaroh s rozmixovaným ovocem, třeba jahody, borůvky, banán, broskev…

 

2. Celozrnná bulka s mozzarellou, salátem a rajčaty.

 

3. Cottage sýr s celozrnným toastem.

 

4. Zeleninové kousky s jogurtovým dresingem.

 

5. 100 g hroznového vína.

6. Hrst oříšků.

 

7. Pečivo s tofu pomazánkou, vajíčkovou pomazánkou, lučinou, žervé, sýrem - cokoli vám bude po chuti. :)

 

 

Oběd:

 

K obědu je ideální polévka, která zahřeje, zasytí, ale nepřesytí. Nebudete mít pocit plnosti a nesoustředění. Ovšem chápu, že ne každý má polévky rád, v tom případě volte spíše zeleninu. Můžete si dát i doma připravený těstovinový salát, kuskusový salát s kuřecím masem, květákové placičky se sýrem... Nebo si doma udělejte bagetu a dejte si ji zapéct, pokud máte možnost. Ale pouze pokud jste nesnídali či nesvačili pečivo, ať není těch sacharidů moc.
 

Dejte si rizoto nebo třeba polévkové krémy, jako je hráškový, dýňový, mrkvový…

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Kvalitní a efektivní učení, které zvládne každý
Nauč se se učit. Má předsevzetí na nové pololetí
Desatero správného učení

 

Odpolední svačina:

 

K druhé svačině doporučuji porci jakéhokoliv ovoce nebo zeleniny. Jen to prosím střídejte, ať nepohoříte na stereotypu. Ovoce se sice doporučuje spíše na dopoledne, mladé tělo ale ještě "frčí" a aktivním programem odpoledne - procházkou se psem, shoppingem s kamarádkami, randem s miláčkem - stihnete vše pohodlně spálit.

 

 

Večeře:

 

1. Ratatouille s bagetkou.


2. Řecký salát s rajčaty, okurkou, paprikou, cibulí a balkánským sýrem zakápnutý olivovým olejem.
 

3. Zeleninový kuskus se sýrem, zeleninou a olivami.
 

4. Čočku s vajíčkem.
 

5. Vajíčkový salát - domácí.
 

6. Šopský salát.
 

7. Celozrnný toust se sýrem a šunkou.
 

8. Celozrnné pečivo s lučinou

 

Jistě máte i vy mnoho tipů, co jíst. Já jsem vám jen přednesla pár návrhů a doufám, že si jich třeba i pár vyberete. Přeji bystré učení a mnoho úspěchů ve škole. A já? Já se jdu učit dějiny. :)

 

Článek napsala blogerka Lenka z blogu kreativologie.blog.cz.



4 hlasů
Vaše hodnocení