Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Všechny diety, které jsi dosud vyzkoušela, zabraly možná na chvilku, ale jakmile jsi je přestala držet, byla kila zpět. A mnohdy jsi dokonce ještě přibrala. Jak zhubnout konečně úspěšně, trvale, ale zároveň zdravě a šetrně?

Ideální strava pro úspěšné hubnutí

aktualizováno 01.06.2012, 00:00 | 01.06.2012, 00:00 | Krasna.cz/trm

Všechny diety, které jsi dosud vyzkoušela, zabraly možná na chvilku, ale jakmile jsi je přestala držet, byla kila zpět. A mnohdy jsi dokonce ještě přibrala. Jak zhubnout konečně úspěšně, trvale, ale zároveň zdravě a šetrně?

Zhubnout může každý. Pokud tě trápí nějaké nemoci (cukrovka, štítná žláza, hormonální porucha, nebo bereš léky, které váhu ovlivňují), měla bys své hubnutí konzultovat s lékařkou. Jinak ale můžeš vysněné váhy dosáhnout celkem nenáročnou změnou životního stylu. Chce to jen sebekontrolu, silnou vůli a trochu plánování.

 

Já nikdy nezhubnu

 

Pokud si to budeš říkat, tak to tak také bude. Na začátku úspěšného hubnutí je jednoduchý krok – začít tomu věřit. Zhubnout může každý, proč ne ty? Začni myslet pozitivně, ale reálně. Je jasné, že nezhubneš za dva dny.

 

Přece se nemůžu vzdát...

 

Kafíčka s kámoškami! Obědu se spolužáky! Čokolády při filmu!!! Další oblíbená výmluva. Jídlo je dnešní době do velké míry také společenskou akcí. Na oběd jdeš se spolužačkami, opulentní večeři prokecáš s rodinou, kino si neumíš představit bez popcornu a čokolády. Jenže to tak být vůbec nemusí, jde jen o to, pozměnit své návyky. Neužiješ si o nic méně zábavy, když si k jídlu poručíš poloviční přílohu. Chodíte po škole do cukrárny? Zkus místo smetanové zmrzliny mražený jogurt. Potřebuješ u filmu něco chroupat? Vezmi si pytlík oříšků (nesolených) nebo sušeného ovoce. Jde jen o to, nahradit dosavadní zvyky novými, zdravějšími.

 

 

Nahrazuj

 

Nemusíš se hned pro začátek úplně vzdávat toho, co máš ráda. Hledej místo toho odlehčené varianty. Piješ každý den cafe latté? Zkus ho bez cukru. Vypiješ během dne litr coly? Light verze bude menší zlo. Neodpustíš si zastávku v KFC? Nahraď hamburger salátem nebo twisterem, které obsahuje maso na přírodní způsob a hodně zeleniny. Nemusíme ti jistě diktovat, co je nezdravé, sama určitě o svých dietních hříšcích víš nejlíp. Zkus je jednoduše zmírnit. V druhé fázi ti pak možná nebude dělat takový problém, vzdát se některých úplně.

 

Kilo navíc? Kde se zas vzalo?

 

Pokud tvá váha nekontrolovaně narůstá a ty máš pocit, že nemá z čeho, zapisuj si nějakou dobu, co všechno jíš. Možná mlsáš nevědomky. Ochutnávání při vaření, uzobávání při filmu nebo učení... Ani nevíš, že jsi něco snědla, ale na tvé váze se to projeví. Když si večer pročteš svůj "snědený" seznam, možná budeš překvapena.

 

 

Pouč se

 

Když už si děláš seznam snědeného jídla, můžeš si z něj vzít ještě víc. Omrkni, co všechno jíš a nejíš. Necpeš se zbytečně sladkým a tučným? Jíš dost vlákniny, luštěnin, ovoce a zeleniny? Nechybí ti ryby? A co tvůj pitný režim? Měj své stravování pod kontrolou.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Víme, jak hubnout snadno a bez hladovění
Za dva týdny štíhlejší! Detailní jídelníček
Chceš zhubnout? Zjisti, kolik kalorií denně potřebuješ!

 

Nezhubnu, tloušťku máme v rodině

 

Tak to prrr. Tloušťka není nic, co bys měla nepřekonatelně zapsané v genech. Ale máš pravdu v tom, že tě rodina může k tloušťce vést nezdravými stravovacími návyky. Když jsou obézní tvoji rodiče a sourozenci, a ty nechceš dopadnout stejně, nezbude ti, než jíst jinak. Nastuduj si něco o zdravé stravě a zkus mamku přemluvit, aby tě v tvém úsilí zhubnout podpořila. Třeba se bude chtít i přidat. Odtučňovací jídelníček ti může pomoct sestavit také tvá lékařka.

 

Hýbej se

 

Nejde jen regulovat svůj jídelníček, musíš také dodané kalorie spalovat. Najdi si pohyb, který tě bude bavit. Ať už to bude běh, jízda na kole, cvičení v posilovně nebo zumba, důležité je, že budeš dělat něco. Zkus si nějaký sport najít přes slevové servery, když seženeš cvičení za hubičku, bude tě bavit o to víc. Nestresuj se tím, že sis vybrala jen jeden styl pohybu, který tvé tělo zatěžuje jednostranně. Zpočátku je třeba, si na nový koníček zvyknout, přijmout svůj nový návyk. Až si ho osvojíš, uvidíš, že přijde chuť, vyzkoušet i jiné druhy pohybu.



5 hlasů
Vaše hodnocení