Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Většina holek pořád řeší, jak nějaké to kilo zhubnout. Co když jsi ale kost a kůže a naopak by ses ráda zaoblila?

Jak přibrat – ale zdravě!

Pečivo
zdroj: Thinkstockphotos Pečivo
aktualizováno 28.09.2015, 00:30 | 28.09.2015, 00:30 | Krasna.cz/trm

Většina holek pořád řeší, jak nějaké to kilo zhubnout. Co když jsi ale kost a kůže a naopak by ses ráda zaoblila?

Některé holky mohou sníst, co chtějí, a prostě nepřiberou. Závidíš jim? Zas taková výhoda to není. Když jsi příliš hubená, představuje to pro tebe celou řadu komplikací, počínaje nižší fyzickou zdatností, přes neustálou únavu až po problémy s menstruací. Jenže jak přibrat, když se ručička váhy neposune, ani kdyby ses celý den ládovala koblihama?

 

První, co většinu vyhublých dívek napadne, je začít se prostě cpát. Jenže to je veliká chyba. Když se budeš přejídat a krmit zejména sladkým a tučným, možná trochu přibereš, ale tvé tělo bude trpět. Cholesterol i krevní cukry poletí nahoru, rozhodí ti to tlak, brzy se dostaví i dýchací obtíže a onemocnění kardiovaskulárního systému.

 

Druhý způsob, jak mnoho štíhlých dívek bojuje s nechtěnou štíhlostí, je lenošení. Když se nehýbeš, logicky nehubneš – a pravděpodobně i tloustneš. I to je ale nešetrné k tvému tělu. Fyzickou aktivitu potřebuješ. Chceš-li přibrat, vyber si hlavně posilování, kterým zvýšíš objem svalové hmoty.

 

 

Ze sportovních aktivit jsou pro tebe nejméně vhodné vytrvalostní sporty. Raději si zajdi do posilovny, ale maximálně na 45 minut, nepřeháněj to. Nic nezkazíš ani pravidelnou procházkou, která tě udrží fit, a zároveň při ní příjemně zrelaxuješ.


Chceš-li skutečně zdravě přibrat, je potřeba zaměřit se na několik pravidel zdravé životosprávy. Nečekej zázraky hned, dispozičně ti příroda nadělila štíhlou postavu a měnit se ti bude jen pomalu. Na co se zaměřit?

 

Jez pět až šest jídel denně. Platí pro tebe stejné pravidlo jako pro dívky, které chtějí zhubnout. Je potřeba jíst každé tři hodiny, tedy tři hlavní jídla, dopolední a odpolední svačinu, a pokud chodíš pozdě spát, tak i druhou večeři. Ta ti bude udržovat stálou hladinu energie a tělo bude spalovat rovnoměrně, bez energetických excesů.

 

Vsaď na bílkoviny, ty by měly být hlavní složkou tvého jídelníčku. Rozhodně ho neochuzuj o kuřecí, krůtí a hovězí maso, ryby a mořské plody, vejce, mléko a mléčné produkty a luštěniny.

 

Tuky jsou v jídelníčku rovněž důležité. Před živočišnými dej přednost rostlinným, jistě si oblíbíš olivový olej, tuky najdeš ale také v oříšcích a slunečnicových semínkách.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Zaručené triky pro pevný zadeček
Monika Bagárová: Nevadilo by mi pár kilo přibrat
Jak zdravě přibrat?

 

Třetí podstatnou složkou tvé stravy jsou sacharidy. Jednoduché sacharidy najdeš v ovoci, po ruce měj rozhodně banány, hroznové víno a ananas. Složité sacharidy nalezneš v celozrnném pečivu, ovesných vločkách, bramborách, rýži a těstovinách. V příjmu se nemusíš omezovat tolik, jako holky, které mají opačný problém a chtějí zhubnout. Raději než sušenky a čokoládu si ale dopřej zdravější sacharidy v ovoci.

 

 

Důležité jsou samozřejmě také vitamíny, minerály a vláknina, takže mysli na dostatek zeleniny a ovoce. Zeleninové přílohy, saláty nebo ogrilovanou zeleninu si můžeš dopřát jako další přílohu k hlavním jídlům, zvýšíš tím svůj energetický příjem, ale tělu prospěšnými potravinami.

 

Mezi jídly si jako svačinku klidně dopřej sušené ovoce, nesolené ořechy, opečené müsli a müsli tyčinky, které jsou relativně bohaté na sacharidy. Pomohou ti, pokud se často cítíš unavená a bez energie. Dopřej si také mošty, džusy a zeleninové šťávy, které jsou velmi výživné a osvěžující a rychle ti dodají energii, pokud pociťuješ únavu.

 

Dostatečně jez, dostatečně se hýbej, ale nezapomeň ani na dostatečný odpočinek. Zkus svému tělu dopřát stálý režim, choď spát ideálně ve stejnou dobu a spi osm hodin denně. Tím se tělo zharmonizuje a bude fungovat lépe.



6 hlasů
Vaše hodnocení