Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Kvůli linii se nemusíš nutně vyhýbat fastfoodům, jen je dobré vědět, co tam můžeš jíst.

Jak si vybrat zdravě i ve fastfoodech

aktualizováno 30.01.2011, 19:06 | 31.01.2011, 00:00 | krasna.cz/doma.cz

Kvůli linii se nemusíš nutně vyhýbat fastfoodům, jen je dobré vědět, co tam můžeš jíst.

Ano, všichni víme, že se různým fastfoodům máme při dietě vyhýbat velkým obloukem. Jenomže někdy se nám prostě nechce na nechutný blaf do jídelny, nebo už nedokážeš odolávat touze po těch dobrých věcičkách, co tam prodávají.


Čas od času si můžeš jídlo z rychlého občerstvení dopřát, aniž bys musela trpět obrovskými výčitkami. Jen je třeba vědět, po čem sáhnout, aby sis z malé večeře neudělala obrovskou kalorickou bombu!


Není to tak dávno, kdy fastfoody nabízely hlavně hranolky a hambuergery plné majonézy. Výběr jídel se však již rozšířil i tady, chce to jen pořádně prostudovat nabídku. Často obsahuje saláty, chilli, pečené brambory nebo ovoce. Existuje mnoho možností, které neobsahují nic smaženého.


PŘEČTI SI TAKÉ:


Chceš štíhlý pas? Vstaň od počítače!

Získej za 14 dní užší pas o 5 centimetrů

Malé svačinky, které ničí figuru!




Místo toho, aby sis bez rozmyslu vybrala akční menu, snaž si své jídlo pečlivě poskládat z doplňkových nabídek. Když se rozhodneš správně, nepřijmeš o mnoho více kalorií, než u doma připraveného jídla.


Nápoje

Vyhýbej se velkým sladkým limonádám, protože ty tvému tělu dodají jen velké množství prázdných kalorií. Jediný půllitrový kelímek má minimálně 100 kalorií, což můžeš přirovnat k 10 lžícím cukru. Jsou to tedy i nápoje, které ohrožují vaši linii. Nejlepší volbou je voda, ovocné šťávy či mléko.


Fastfood si pečlivě vyber

Jsou provozovny s rychlým občerstvením, které nabízí větší výběr nesmaženého jídla než jiné. Některé dokonce nabízí ryby, mořské plody, suši či kuřecí maso, jiné zase různé přílohy jako rýži či zeleninové saláty. Pro větší úspěch diety si proto pečlivě vyber místo, kam se půjdeš najíst.

Pozor na omáčky a dresinky

Nenech se nachytat doplňujícími otázkami obsluhy. Ta se vždy ptá, jestli si k salátu nedáš dresink. Ten samozřejmě musíš odmítnou, protože má často například desetkrát více energie, než celý salát. Potřebuješ-li si jídlo dochutit, vždy vol tu nejvýhodnější variantu.

Vyhni se také zákuskům

Různé taštičky, zmrzliny a dortíky nejsou při dietě příliš vhodné a je jedno, zda je jíš doma nebo ve fastfoodu. Jen si dej pozor, aby tě opět nenachytala obsluha na super akci. Málokdo také tuší, že ani kávička není vhodným dezertem. Tedy pokud si nedáváš obyčejné presso s mlékem.

Není žádný důvod cítit výčitky po návštěvě rychlého občerstvení. Stačí si vybrat zdravé a vyvážené jídlo!



5 hlasů
Vaše hodnocení