Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Běh je bezpochyby jeden z nejlepších sportů vůbec. Chválí si ho všichni, od sportovních trenérů, přes hollywoodské hvězdy až po paní odvedle, a upřímně, není se čemu divit.

Jak začít s během? Podzim není na překážku

Běžkyně
zdroj: Getty Images Běžkyně
aktualizováno 25.08.2019, 00:00 | 25.08.2019, 00:00 | Karolína Šimečková

Běh je bezpochyby jeden z nejlepších sportů vůbec. Chválí si ho všichni, od sportovních trenérů, přes hollywoodské hvězdy až po paní odvedle, a upřímně, není se čemu divit.

Hodinovým během s průměrnou rychlostí 6 km/h spálí člověk 352 kcal, což je jedna a půl Snickers. Navíc je to skvělý způsob, jak zůstat v kondici a příjemně si vyčistit hlavu po celém dni zavřeném ve škole. Chtěla bys taky začít běhat, ale nejsi si jistá blížícím se podzimem? V dnešním článku ti poradíme, jak si tuto aktivitu zamilovat dřív, než napadne první sníh!


Začni pomalu


Pokud nejsi zvyklá na pravidelnou sportovní aktivitu a sama si nejsi jistá svou fyzičkou, rozhodně netlač na pilu. Ty sama jsi svým pánem a je pouze na tobě, jak dlouho a jak daleko poběžíš. Pokud míváš problémy s pícháním v boku (křeč tvé bránice), začni např. s indiánským během, tedy střídáním běhu a chůze. Zároveň se pokoušej nadechovat nosem a vydechovat pusou, na podzim už bývá chladněji a touto drovnou úpravou předejdeš nepříjemnostem, jako je angína či zánět průdušek. 


Hudba


Nejlepším společníkem ti během tvých běhů budou bezpochyby sluchátka s muzikou, každému se totiž běží líp, když mu do uší hrají jeho oblíbené pecky. Pokud chceš být připravená na 100 %, vytvoř si svůj vlastní běžecký playlist. Tak budeš mít jistotu, že ti tam neskočí pomalý ploužák ale Eye of tiger (protože, koho by ta nenakopla?).

 

Běh
(Foto: Archiv firem)


Najez se předtím


Jakákoli sportovní aktivita na lačno není tím nejlepším pro náš organismus, dej si tedy přes svým během malou svačinku, která ti dodá energii! Nechce to nic těžkého, proteinová tyčinka či ovesná kaše bude bohatě stačit.

 

Tip: Pokud chceš svojí pre-workout snack ještě o malinko více nakopnout, přidej skořici! Toto voňavé, světle hnědé koření totiž výrazně podporuje funkci mozku, je výborným zdrojem vápníku, vlákniny a různých druhů minerálů. No a navíc, dokáže snad něco lépe naladit na podzimní notu, než právě skořicová vůně?


ČTĚTE TAKÉ:
5 důvodů, proč budeš díky běhání neodolatelná!
Běh nalačno a další chyby, které dělají nejen běžci začátečníci
Nejhorší mýty o běhání, kvůli kterým nehubneš a ještě si ničíš zdraví


Buď připravená


Na podzim tě studený vítr či průtrž mračen zasáhne daleko pravděpodobněji, než na jaře či v létě, vyběhni proto připravená. Základem je funkční tričko s dlouhým rukávem, které odvede pot z povrchu těla a udrží tepelný komfort. Na něj si oblékni mikinu, pokud má podle přepovědi pršet, přidej běžeckou větrovku nebo nepromokavou bundu. Na nohy jsou ideální funkční legíny, pozor na odhalené kotníky - z toho by mohla být pořádná rýma. Dalším skvělým společníkem pro běh na podzim jsou pak čelenky i šátky.


Protáhni se


Před a po běhu se nezapomeň alespoň 2 minuty protahovat. Před během tím předejdeš strašákům, jako jsou natržené svaly a po běhu zase ukládání kyseliny mléčné, která výrazně zpomaluje regeneraci svalů (bude tě potom déle bolet tělo).


Najdi si running buddy


Každý den se snaží s během začít tisíce lidí, a jak se říká, ve dvou se to lépe táhne, tak co si najít nějakého parťáka i pro sebe? Pokud nemáš ve svém okolí nikoho, kdo by se hlásil dobrovolně, můžeš zkusit někoho najít na běhacích akcích! Určitě tam narazíš na někoho sympatického a hlavně, to bude zábava!

 

Kamarádky
(Foto: Getty Images)

 

Kam zajít, když nechceš běhat sama?

 


• TERIBEAR hýbe Prahou aneb Prima den s medvědem (5.-14. 9.)


Pátý ročník charitativního happeningu s názvem TERIBEAR HÝBE PRAHOU aneb Prima DEN S MEDVĚDEM, se uskuteční od čtvrtka 5. 9. do soboty 14. 9. 2019 na vrchu Vítkov, poblíž Národního památníku. Desetidenní charitativní nonstop happening pořádá již tradičně Nadace Terezy Maxové dětem. Zůčastnit se může každý, kdo chce svým pohybem přispět na dobrou věc. Nonstop, tj. v kteroukoli denní či noční hodinu, po dobu deseti dnů od 5. do 14. září má každý příležitost udělat dobrý skutek, a to i opakovaně. Stačí se jen registrovat, pořídit si čip a přijít si zaběhat nebo se projít na vyznačený okruh na vrchu Vítkov v Praze. Za každý kilometr, který je na trase dlouhé cca 1,5 km zdolán, věnují partneři akce 30 Kč na podporu konkrétních příběhů či projektů Nadace Terezy Maxové dětem. Čip stojí pro dospělého 200 Kč, pro dítě do 12 let 100 Kč. Koupí čipu podporujete charitativní aktivity nadace. Každý z účastníků si též může vybrat, na jaký konkrétní příběh půjde či poběží a tím pro něj získá finanční pomoc. Kompletní seznam příběhů je uveden na www.teribear.cz v sekci Komu pomáháme.


• Běh pro Paraple (14. 9.)


V Malešickém parku odstartuje 14. září 2019 ve 14 hodin jubilejní dvacátý ročník charitativního Běhu pro Paraple. Těšit se můžete na bohatý doprovodný program, hudební vystoupení Báry Polákové, Thoma Artway nebo písničkáře Juraje Hnilici. V podvečer si pak můžete poslechnout rock-popovou kapelu Ginger Head. Běh slavnostně odstartuje zakladatel Centra Paraple Zdeněk Svěrák. 100metrovou trať můžete jít, klusat, běhat, sprintovat nebo jet na všem, co má kola. Program oživí vystoupení mistra světa na BMX, Dominika Nekolného, a parkurová show Pavla Cibulky. Centrum Paraple podpoříte zakoupením speciálního trička, které vám poslouží jako vstupenka na akci.


• Běh dobré vůle Nadace Olgy Havlové (12. 9. 2019)


• Běh pro Kuře (14. 9. 2019)

 

Máš zkušenosti s během na charitativních akcích? Poděl se o ně v komentářích!



0 hlasů
Vaše hodnocení