Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Míváš po večerech hlad, ale nechceš si kazit dietu? Poradíme ti, které potraviny ti neublíží.

Kdy (a co) večer naposledy jíst?

aktualizováno 26.03.2012, 00:00 | 26.03.2012, 00:00 | tej

Míváš po večerech hlad, ale nechceš si kazit dietu? Poradíme ti, které potraviny ti neublíží.

Diety rozhodně nejsou jednoduché. Byla jsi zvyklá jíst vše, na co jsi měla chuť a najednou musíš hlídat kalorie, nesmíš se dotknout věcí, které jsi měla ráda a navíc ještě musíš hladovět. Proč ještě navíc chodit spát s prázdným ukručeným žaludkem? Zakousni večer lehkou svačinku, která tvé dietě nijak neublíží. Které potraviny se na to nejlépe hodí a kdy naposledy můžeš jíst? Poradíme ti!

 

Kdy naposledy jíst?

 

Ono se lehce řekne, že bys měla jíst poslední jídlo naposledy v pět hodin, ale co se zbytkem večera? Jak to má někdo vydržet? Pokud chodíš spát později, svou hodinu si klidně posuň, ale poslední vydatné jídlo by opravdu mělo být minimálně pět hodin před ulehnutím. Lehčí svačinku ovšem můžeš jíst bez potíží v podstatě kdykoliv. Mysli ovšem na to, že i veškeré lehké potraviny nějakou tu kalorii obsahují, a tak se doporučuje jíst nejpozději dvě hodiny před ulehnutím do postele.

 

Ananas

 

Ananas je nejlepší večerní pochoutka, která tě potkala. Rozhodně se však nebavíme o kompotovaném ananasu, ale o čerstvém. Je sladký, chutný, osvěží, neobsahuje téměř žádné kalorie a navíc obsahuje dostatečný podíl vlákniny, což tvou dietu ještě víc podpoří. Ananas tě zasytí a uspokojí ochuzené chuťové buňky, které jakoukoliv dietou strádají. Nakrájej si ho na kousky a uvidíš, že si ho zamiluješ. Samozřejmě ho nesněz celý najednou, zkus si ho dát aspoň na dvě poloviny.

 

 

Meloun

 

Dalším chutným a sladkým ovocem, který ti nijak zvlášť dietu neohrozí, je vodní meloun. Obsahuje navíc obrovské množství vody, takže si nemusíš lámat hlavu s jejím dalším přísunem. Sice tě tolik nezasytí, ale určitě je vhodnou náhražkou večerního mlsání. Je dokonce lepší než jablka, která sice podporují trávení, ale o to rychleji dostaneš další hlad.

 

Jogurty

 

Pořiď si zásobu nízkotučných kvalitních jogurtů a lehkých tvarohů. Pokud si je nebudeš nijak oslazovat, můžeš je jíst i navečer. Mysli ovšem na to, že ti stačí maximálně jeden jogurt, protože ve větším množství ti nějakou tu kalorii přeci jen dá. Pochybujeme, že máš před spánkem ještě náladu na nějaké cvičení. Určitě ho však vyzkoušej.

 

 

Zelenina

 

Máš ráda zeleninu? V tom případě máš vyhráno! Můžeš jí totiž jíst v podstatě kdykoliv, protože neobsahuje téměř žádné cukry a tuky. Navíc v ní najdeš spoustu vitamínů, minerálů a dalších zázračných složek. Co třeba taková brokolice? Je chutná, lehká a navíc obsahuje spoustu důležitých složek. Zkus ze zeleniny ovšem vyškrtnout kukuřici a mrkev.

 

Oříšky

 

Oříšky jsou také dobré, ale pouze nijak neupravené. Zapomeň na solené buráky a kup si raději obyčejné lískové ořechy. Určitě jich ale nesněz moc, bylo by ti špatně od žaludku, zejména takto navečer. Můžeš je ovšem občas přizobnout, když se začíná hlad dostavovat a žaludek tím trochu oblbneš.



4 hlasů
Vaše hodnocení