Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Možná i na tebe rodiče věčně ječí, že nemáš uklizený pokoj. To je jasné, úklid je přeci nuda. Ale možná změníš názor, když zjistíš, že při něm můžeš docela dobře hubnout.

Místo cvičení můžeš i uklízet

Uklízení - 3
zdroj: Thinkstockphotos Uklízení - 3
aktualizováno 15.08.2012, 11:42 | 15.08.2012, 00:40 | Krasna.cz/lk

Možná i na tebe rodiče věčně ječí, že nemáš uklizený pokoj. To je jasné, úklid je přeci nuda. Ale možná změníš názor, když zjistíš, že při něm můžeš docela dobře hubnout.

"Už sis zase nevyluxovala ten pokoj? A proč nemůžeš jednou utřít prach? To tu musím všechno dělat já, nemůžeš mi trošku pomoct?" Připadá ti to povědomé? Asi na každého teenagera rodiče ječí, že si neuklidil pokoj, to je úplně normální. A taky je úplně normální, že se ti uklízet nechce, že to považuješ za zbytečnou ztrátu času.

Navíc ti přeci za chvilku začíná zumba, kam chodíš, abys zpevnila ty věčně rozklepaná stehna. Ale zkus to tentokrát trochu jinak. Můžeš totiž dělat obojí najednou, hubnout i vyhovět mámě. Jak? Uklízej a do toho si tanči. A třeba navíc mamku nakonec tak překvapíš, že tě ještě odmění.

PŘEČTI SI TAKÉ:
7 CVIKŮ pro pevnější zadeček. Získej ho do měsíce
Zpříjemni si uklízení
Akční plán proti celulitidě

Pokud se totiž budeš úklidu věnovat fakt poctivě, pohyb v tělocvičně ti to alespoň částečně nahradí. Za hodinu luxování totiž spálíš více než 600 kilojoulů, což je stejně energie, kterou potřebuješ, když budeš 60 minut chodit rychlostí 4 kilometry v hodině.

 

Uklízení - 1
Takhle ne... (Foto: Thinkstockphotos)

 

Je jasné, že při sportu spálíš energie daleko více, navíc svalové skupiny i posiluješ. Pokud tedy chceš, aby ti uklízení bylo k něčemu, měla by ses při něm zadýchat a zapotit. A až se úklidem zahřeješ, proveď si nakonec pár posilovacích cviků. Procvič si alespoň hlavní svalové skupiny - záda, břicho, zadek a nohy, a to tak, abys posilování cítila. Zkombinováním uklízení a posilování tak získáš poměrně kvalitní hodinu cvičení.

 

Energetický výdej v kJ/hod
činnost 60 kg 80 kg 100 kg
bežný úklid - luxování, kuchyňské práce, žehlení, vytírání (další běžné domácí práce) 630 840 1050
velký úklid - klepání koberců, mytí oken 1000 1340 1680
žehlení 570 760 960
stěhování nábytku 1510 2010 2520
drhnutí podlahy, drátkování, odklízení sněhu 1360 1820 2280
péče o dítě (zvedání, koupání, oblékání 750 1000 1260
údržbářské práce (malování, opravy, mytí auta) 1110 1480 1860
zdroj: www.stob.cz


Aby uklízení bylo ještě namáhavější


Pusť si svoji oblíbenou hudbu. Něco rychlého a hezky pěkně nahlas. Když budeš mít nějakou pauzičku, třeba až budeš čekat, až uschne čerstvě vytřená podlaha, prostě tancuj nebo jinak blbni. A tancovat můžeš i při úklidu. Zkoušela jsi už třeba tango s mopem?

Při luxování dělej rukama rázné pohyby, skvěle posiluješ záda. Aby nešlo o jednostrannou zátěž, prohoď zhruba v půlce ruce. Můžeš taky dělat výpady, nohy samozřejmě střídej.

 

Uklízení - 2
Hlavně s radostí. Není to tak hrozný, jak to na první pohled vypadá. (Foto: Thinkstockphotos)

 

Při leštění podlahy, nebo nábytku dělej všechno pěkně s vervou, výborně posílíš ruce. Ty skvěle posílíš i při mytí oken, stačí jen když budeš nucena zvedat je do výšky. Tedy - nešplhej na židli nebo štaflích příliš vysoko. Také dělej co největší pohyby rukama, pracuj střídavě v klidném a rychlejším tempu. Čas od času můžeš stáhnout na 5 až 15 sekund zadeček a pak povolit. 

I při úklidu, stejně jako při každé jiné námaze, se ti z mozku vyplavují endorfiny, takže se pak budeš cítit fajn. K dobrému pocitu jistě přispějí i spokojení rodiče a pohled na pěkně uklizený pokojíček.



1 hlasů
Vaše hodnocení