Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Jsi tak unavená nebo vytočená, že tě uklidní jedině čokoláda? Změň to, abys tě neštvala i tvá váha.

Nauč se zahánět stres jinak než jídlem

stres 4
zdroj: Thinkstockphotos stres 4
aktualizováno 24.08.2016, 00:30 | 24.08.2016, 00:30 | krasna.cz/raw

Jsi tak unavená nebo vytočená, že tě uklidní jedině čokoláda? Změň to, abys tě neštvala i tvá váha.

Rozčílil tě šéf? Přítel je od rána protivný jak činže? Nestíháš dopsat pracovní projekt nebo práci do školy? Tohle všechno jsou situace, které mnoho žen a dívek řeší tím, že stres a napětí zajídají.

 

Výjimečně to jistě nevadí, ale když se z toho stane norma, půjde váha nahoru. Proto stojí za to naučit se podobné zátěžové situace zvládat jinak.

 

 

Rada číslo jedna: zkus to rozchodit
Je jasné, že vždycky to nejde, ale jinak je pohyb překvapivě účinným lékem na psychickou nepohodu, která nás nutí léčit splín jídlem, zvláště sladkým. Zkus po hádce s partnerem třeba vynést odpadky nebo zaběhnout do drogerie na rohu pro nějakou drobnost, dost možná tě přejde vztek i chutě. Zároveň se snaž do svého života zařadit pravidelné větší dávky pohybu v podobě běhání, jízdy na kole či posilování.

 


Rada číslo dvě: trénuj svou vůli
Bez trochy přemáhání to nepůjde. Musíš si vtlouci do hlavy, že jídlo není lékem na smutek, únavu ani vypětí a vědomě si je odepřít, když na tebe taková nálada přijde. Zkus pomyslet třeba na to, jak si je pak zpětně vyčítáš, že jsi je snědla, aniž by to jakkoli vyřešilo tvůj problém. Navíc to často vede k tomu, že rezignuješ a že sníš i druhou půlku čokolády. Tenhle bludný kruh musíš rozetnout.

 

 


Rada číslo tři: nauč se se stresem počítat dopředu
Když budeš vědět, že se občas dostaneš do stresové situace a to je jisté, protože úplně vyhnout se tomu nedá, naplánuj si, co v takový okamžik uděláš. Vytočí tě šéf, který ti vynadá? Jdi si koupit pití do kantýny. Pohádáš se s partnerem? Nauč se na to reagovat třeba péči o domácí květiny. A celodenní splín rozpusť třeba ve vaně s aromatickým olejem a následným romantickým DVD. Nebo vytáhni kamarádku někam ven.

 

Rada číslo čtyři: jez jinak, budeš v lepší kondici
Nejde jen o to, abyste se odnaučili zahánět stres jídlem. Důležité je jíst celkově jinak a třeba místo spousty kafí pít i vodu nebo bylinné čaje, abyste byli v dobré psychické i fyzické kondici.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Zrádný alkohol! Nemůže za tvé špeky právě on?

 

30 minut pro tvou postavu


Tři kila dole za tři dny! Zkuste, co dokáží džusy a polévky.


Jez pravidelně, udělej si na jídlo čas a předem si promysli, co si dneska dáš,aby ti nechyběly vitamíny nebo třeba bílkoviny. Sladkosti nahrazuj ovocem, uzeniny kvalitním masem, zvyš příjem zeleniny.

 

Možná se utěšuješ tím, že si těch káv zase tolik nedáš, stejně jako cigaret a že nezdravě jíž jen občas, ale schválně si to zkus jeden týden psát. K tomu, aby ses trvale cítila lépe, přispěje také dostatek spánku. Minimem je šest hodin denně, ideálem osm a pozor, nejvíce posiluje spánek ještě před půlnocí. 

 

 


Rada číslo pět: nauč se být trochu sobecká
Ideální by bylo, kdyby se ti povedlo všemu stresu předejít, protože pak klesá riziko, že se dostaneš do krize, která bude léčitelná pouze jídlem. Třeba tak, že začneš myslet víc na sebe, bude odmítat některé činnosti, které se na tebe hrnou v práci, doma nebo ve škole a naopak se naučíš včas odměňovat třeba tím, že si koupíš knihu, něco na sebe nebo si zajdeš na masáž.

 


Srovnej si v hlavě věci, které jsou pro tebe skutečně důležité a za těm si stůj, v těch ostatních klidně polev. Chceš mít pevný vztah? Pak klidně trochu uber v práci a věnuj se svému příteli – pokud se budeš snažit být skvělá ve všech směrech, nezvládneš to a ještě budeš ve stresu. A občas prostě nedělej vůbec nic, jen odpočívej.

 

 



3 hlasů
Vaše hodnocení