Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Další várka nesmyslů z posilovny je tu.

Nejhloupější fitness mýty II

aktualizováno 26.01.2011, 00:20 | 26.01.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Další várka nesmyslů z posilovny je tu.

je lepší cvičit ráno? Hubne se pitím při cvičení? Smíš vůbec cvičit, když ještě rosteš? Odhalujeme další fitness omyly.

 

1. Když tě druhý den nic nebolí, cvičení jsi odflákla


ŠPATNĚ!
Proč tě druhý den po cvičení bolí svaly? Je to díky mikroskopickým trhlinkám ve svalové tkáni, které se objevují zejména poté, co začneš provádět nový druh pohybu, na které tvoje tělo jednoduše nebylo zvyklé, nebo když to se cvičením přeženeš. Když tě svaly bolí po každém cvičení, znamená to, že cvičíš buď moc málo a nejsou trénované, nebo to naopak se cvičením přeháníš a nedopřeješ svému tělu potřebnou pauzu na odpočinek a regeneraci.

 

2. Pitím při cvičení víc zhubneš


ŠPATNĚ! Pití vody při cvičení má jen jediný význam – doplnit tekutiny, které jsi vypotila. Při cvičení se totiž z těla odplavují různé látky a tělo se procvičuje, proto je potřeba udržovat tělo stále zavodněné. Tuky ale určitě pitím vody nevyplavíš.

 

3. Cvičení zvládneš v normální podprsence


ŠPATNĚ! Je to nejen nepohodlné, ale i nezdravé. Prsa se totiž nemají jen vlivem věku a gravitace, ale i v důsledku špatného zacházení při cvičení. Klasické podprsenky s kosticemi ti navíc mohou způsobit nepříjemné a pěkně bolestivé mechanické poškození. Sportovní podprsenka bys měla nosit nejen do posilky, ale i při běhání a skupinových sportech. Prsa v ní sice nevypadají moc sexy, ale díky ní ti mnohem déle vydrží pevná a pěkná.


PŘEČTI SI TAKÉ:

Nejhloupější fitness mýty

Potřebuješ zhubnout? Najdi si čas na cvičení!

Malé svačinky, které ničí figuru!

 

4. Když ještě rosteš, cvičení ti škodí


ŠPATNĚ! Posilovna nikomu neublíží a právě v období růstu ti může naopak v mnohém prospět. Tělo totiž někdy roste hodně rychle, a díky tomu může vznikat tzv. svalová nerovnováha. To znamená, že některé svaly máš ve srovnání s ostatními oslabené nebo zkrácené. Právě cvičením jim můžeš pomoct, a předejít tak různým růstovým nemocem. Jestli se cvičením teprve začínáš, je ideální obrátit se v posilovně na zkušené trenéry, kteří ti poradí. Kdybys cvičila doma sama bez dohledu, můžeš si vypěstovat špatné cvičební stereotypy a cvičením si spíš uškodit.


5. Cvičením ráno zhubneš nejvíc


ŠPATNĚ! Tuky se spalují stejně v jakoukoliv dobu během dne, je tedy úplně jedno, kdy cvičíš. Cvičení ráno ti ale může pomoct se lépe probrat a nastartovat den.



2 hlasů
Vaše hodnocení