Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Máš už o cvičení jasno? Přinášíme další pětici nesmyslů z fitness center.

Nejhloupější fitness mýty III.

aktualizováno 04.02.2011, 09:22 | 04.02.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Máš už o cvičení jasno? Přinášíme další pětici nesmyslů z fitness center.

Opravdu se potem z těla vyplavuje tuk? Rostou po správném cvičení prsa? Pokoř největší nesmysly o cvičení.

 

1. Běháním spálíš víc než chůzí


ŠPATNĚ! Kalorií spálíš při běhu stejně jako při rychlé chůzi. Rozdíl je jen v tom, že když jsi jdeš na půl hoďky zaběhat nebo se projít, liší se pokořená vzdálenost. Prostě toho za půl hodiny víc uběhneš než ujdeš. Abys chůzí spálila stejně jako půlhodinou běhání, musela bys procházku protáhnout na delší dobu.

 

2. Čím víc potu, tím víc tuku spaluješ


ŠPATNĚ! Pot a množství spáleného tuku spolu vůbec nesouvisí. Pot je totiž způsobem, jak se tělo ochlazuje. Když cvičíš tvrdě, potíš se víc, ale neznamená to nutně, že i víc spaluješ. Dokonce existují i sporty, při kterých se skoro nezapotíš, třeba klasická jóga nebo pilates, ale přitom se protahuješ a posiluješ svaly.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Nejhloupější fitness mýty

 

3. Cvičením si můžeš zvětšit prsa


ŠPATNĚ!
I když je to škoda, tohle je naprostý nesmysl. Prsa jsou tvořena převážně tukem, takže posilováním a pěstováním svalové hmoty jim moc nepomůžeš. Přesto ale cvičení prospívá. Cviky mohou prsa hezky vytvarovat a opticky zvednout. Narostou ti ale jen tehdy, když přibereš na tuku – jenže to bohužel přibereš i v jiných partiích, kde o to třeba vůbec nestojíš.

 

4.Sama si určuješ, kolik chceš kde zhubnout


ŠPATNĚ!
Spalovat tuk jen na určitých místech se prostě nedá. Cvičením se spalují kalorie celkově a pohyb pomáhá snížit množství tuku všude. Tím, že provádíš specifické cviky zaměřené na určité partie, určuješ jen to, jaké svaly posiluješ. Jak a odkud budeme hubnou, určují jenom geny.

 

5. Před cvičením se musíš protáhnout


ŠPATNĚ! Tohle je jeden z nejrozšířenějších mýtů. Protahování před cvičením podle vědců nepomáhá předejít zranění, spíš naopak. K některým úrazům, jako je třeba poškození Achillovy šlachy, dochází prý nejčastěji právě při strečinku. Lepší je protažením cvičení zakončit, tělo tím zklidníš a svalově vyrovnáš.



14 hlasů
Vaše hodnocení