Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Je to tu. Šedo, zima, brzy tma, útoky bacilů... V takovém počasí snadno sklouzneš do špatné nálady či nepřekonatelné únavy. Braň se.

Nenech se převálcovat podzimní únavou

Relax s čajem
zdroj: Thinkstockphotos Relax s čajem
aktualizováno 03.10.2016, 16:24 | 03.10.2016, 16:24 | Krasna.cz/trm

Je to tu. Šedo, zima, brzy tma, útoky bacilů... V takovém počasí snadno sklouzneš do špatné nálady či nepřekonatelné únavy. Braň se.

Pokud nechceš stejně jako ostatní pokašlávat, posmrkávat, neustále se mračit a necítit se ve své kůži, vsaď na prevenci, dokud je čas.

 

Náhradní sluníčko

 

Slunce hodě působí na naši psychiku i fyzické zdraví. To, že se ho v chladnější části roku moc nedostává, nezměníš, ale můžeš jeho nedostatek kompenzovat. Jak? Zaprvé využij aspoň to minimum, které je. Pokud máš přes den volnou hodinu, jdi ven. A totéž platí i o víkendech. Neseď pořád zalezlá doma. Dej šanci té troše slunečních paprsků, které se snaží nás zahřát, a jdi se nabít aspoň na několik desítek minut. Procházka ti viditelně prospěje.

 

Dobré je, dopřát si i určitou náhražku. Asi se těžko sbalíš a odjedeš na pár týdnů do exotiky, ale udělat si ji můžeš doma. Zahřát se můžeš v sauně, slunit v soláriu, absenci vitamínu D můžeš dohnat stravou nebo tabletkami.

 

Vsaď také na sílu barev. Doma si kolem sebe rozestav žluté a oranžové doplňky. Hodně udělá barevné ložní prádlo, veselé závěsy, i barevné hořící svíčky.

 

Pozor na teplotní rozdíly

 

V zimě chodíš zachumlaná v kabátu a šále, teď na podzim možná ale, co se oblečení týče, trochu hřešíš. Jenže právě teď riskuješ nejvíc. Náchylné jsme zejména na teplotní rozdíly, tedy přecházení mezi studeným venkem a přetopenými autobusy, vyhřátým pokojíčkem a klimatizovaným kinem. Vyřešíš to snadno vrstveným oblečením. Když máš několik vrstev (košilku či bodíčko, triko, svetřík, bundu), můžeš dle potřeby přidávat a ubírat. Nezapomeň také na čepici, rukavice a šálu. Ty zmůžou mnohé.

 

 

Projez se ke zdraví

 

Na jaře a v létě jíme jinak. Máme větší přísun čerstvých potravin, ovoce a zeleniny, navíc v teplé dny máme jiné chutě. Tvůj jídelníček by se ale ani teď neměl změnit k horšímu. Dopřej si i nyní ovoce a zeleninu. Pokud nemáš chuť zakousnout se do studeného rajčete nebo jablka, zpracuj je do teplé formy. Rajská polévka tě zahřeje, dezert z nastrouhaného teplého jablka, skořice a tvarohu působí blahodárně i na tvůj psychický stav.

 

Pokud máš tendenci cpát se víc sladkým a tučným, zkus zdravější náhražky. Místo sladkostí si dej kompot, oříšky, semínka, či sušené ovoce (ideálně doma udělané, nedoslazované). Pokud máš velký hlad, zažeň ho hutnou polévkou, po které už ti bude stačit jen menší hlavní jídlo. Dbej také na přísun bílkovin, které najdeš zejména v mase a mléčných výrobcích. Ale i takové kakao dokáže zahřát na těle i na duši.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Dieta podle ročních období: Jak se hubne na podzim?
Kam na rande v zimě?
Neobvyklé rande? Zajděte si s miláčkem na masáž

 

Dodržuj pitný režim

 

Tvé tělo necítí takovou potřebu osvěžení, jako v létě. Jenže když nedodržíš pitný režim, není divu, že se necítíš fit. Jdi na to chytře. Potřebuješ se zahřát? Měj u sebe vždy teplý nápoj. Kup si praktický termohrnek a nos ho místo lahve s vodou. Studené se nenapiješ, ale horkému nápoji určitě neodoláš.

 


Rozhýbej se

 

Ani na podzim a v zimě bys neměla omezovat sport. Možná se ti nechce na kolo nebo si jít zaběhat, ale i halové sporty a kurzy ve fitku nejsou k zahození. Díky slevovým serverům navíc nemusí jít o nic drahého. A najde se něco pro každého. Jestli ráda cvičíš sama, zkus spinning, pro týmové hráče je skvělý fotbal nebo volejbal, můžeš sportovat i se svým klukem. Zkuste tenis nebo badminton. Kámošky zas můžeš vytáhnout na zumbu nebo latino tance. U toho se i skvěle vyblbnete.

 

Když opravdu nemáš chuť někam jít, nebo ti z kapesného už moc nezbývá, cvič doma. Na internetu najdeš spoustu návodů na cvičení, ke kterému nepotřebuješ vůbec nic. Nebo si pořiď nějakou relativně lacinou pomůcku – třeba hula hoop obruč, se kterou se na dlouho zabavíš.


Nezapomínej odpočívat

 

Relaxace je důležitá, a nyní to platí dvojnásob. Najdi si i v neustálém stresu a shonu čas na odpočinek. S dobrou knihou a šálkem čaje, na masáži s mamkou, se ségrou na józe, v sauně s přítelem, v cukrárně s kamarádkami... Dopřej si koupel ve vaně obklopené svíčkami, nebo si pusť oblíbenou hudbu a jen tak odpočívej. Občasné nicnedělání je po úspěšné zvládání každodenního stresu důležité.



14 hlasů
Vaše hodnocení