Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Skvělé je, že nemusíte utrácet za žádné drahé nebo exotické potraviny nebo strávit dlouhé hodiny u sporáku. Tahle dieta je nejen účinná, ale i dostupná pro každého.

Nestihly jste zhubnout do plavek? S estonskou dietou to doženete za týden

Ovoce
zdroj: Thinkstockphotos Ovoce
aktualizováno 18.06.2019, 00:00 | 18.06.2019, 00:00 | Krásná.cz

Skvělé je, že nemusíte utrácet za žádné drahé nebo exotické potraviny nebo strávit dlouhé hodiny u sporáku. Tahle dieta je nejen účinná, ale i dostupná pro každého.

I když se vás leckdo bude snažit přesvědčit, že můžete se zázračnou dietou nebo pilulkami na hubnutí ztratit během krátké chvíle větší množství kil, dočkáte se spíše zklamání. Váha se možná posune očekávaným směrem, ale rapidní zhubnutí v krátkém čase nelze udržet dlouho – a kila se vrátí, často i s dalšími navíc.

 

Při hubnutí byste neměly postupovat skokově, ideální je hubnout zhruba kilo až dvě týdně. Co když ale na dovolenou míříte již s prvními prázdninovými dny a plavky se vám zařezávají a oblíbené letní šaty sotva navléknete? Než zamíříte do obchodu pro nové větší kousky, zkuste estonskou dietu. Ta stojí na zdravé a současně detoxikační stravě, takže s ní můžete pár kilo zhubnout, ale další váhy a centimetrů v problematických partiích se lze zbavit i odplavením toxinů, pročištěním zanesených střev a celkovým odvodněním organismu. Když dodržíte předepsaný jídelníček, může váha poskočit dolů o tři až šest kilo za pouhý týden, aniž byste se musely být jojo efektu. Potěší vás ale především plošší bříško a celkově štíhlejší tělo, které se zbaví neslušivých otoků.


Do prázdnin přísný režim


Než nastane léto plné prostřených švédských stolů o dovolené, večerních grilovaček, zmrzliny a koktejlů zkuste si zařadit týdenní dietní detox, se kterým pročistíte střeva, shodíte nějaké to kilo a celkově tělu ulevíte. Lehčí nejen budete, ale zejména se tak budete cítit. A zreinkarnované střevní prostředí si snáze poradí s případným náporem potíží, které na cestách, v horku a z letních dobrot mohou hrozit.

 

Očista
(Foto: Getty Images)


Estonskou dietu držte jen 6-7 dní, nejde o dlouhodobý jídelníček, protože tělu nedodává komplexní stravu. Jako týdenní detox ale pomůže odlehčit a nastartovat metabolismus. Navíc zajistí pročištění trávicího traktu, úbytek hmotnosti, vymizení otoku břicha, ale i nohou, zažene i únavu.

 

Po dobu jednoho týdne je třeba v jídelníčku naprosto omezit:


* konzervované potraviny
* alkohol
* rafinovaný cukr a potraviny, které ho omezují
* sůl a potraviny, které ji obsahují
* máslo, margarín, rostlinné tuky
* koření
* perlivé nápoje, sodovka

 

Šestidenní jídelníček:


1. den: vaječný
dopřejte si 6 natvrdo vařených vajíček v 6 porcích, které si rozdělte do celého dne
 

2. den: tvarohový
0,5 kg netučného tvarohu si rozdělte do 5 porcí po dobu celého dne
 

3. den: kuřecí
0,7 kg vařených kuřecích prsou, rozdělených do 5 porcí během dne
 

4. den: rýžový
200 g tmavé rýže, rozdělené na 5 porcí
 

5. den: bramborový
6 větších vařených brambor, rozdělených do 6 porcí během dne
 

6. den: jablečný
pouze zelená jablka, jejich množství není omezené

 

Ke stanovenému jídlu je ideální popíjet čistou neperlivou vodu a zelený nebo bylinný čaj (kopřiva, heřmánek, bříza, pampeliška, řebříček, petržel, celer), který podpoří odplavování toxinů, odvodnění a dodá pocit sytosti.


ČTĚTE TAKÉ:

5:2 aneb dieta, která funguje
Skvělá hollywoodská dieta: Štíhlejší a fit už za tři dny
Pět základních pravidel zdravé diety

 

Jak se vrátit do normálu?


Po šesti dnech se vraťte k normálnímu zdravému jídelníčku. Aby nastartované tělo mohlo i nadcházející dny pokračovat v detoxu, nezapomeňte na:


* dostatek tekutin, zeleniny a ovoce bohatého na vlákninu
* máte-li chuť na maso, dejte přednost rybám, krůtímu nebo kuřecímu, ideálně vařenému nebo dušenému
* chybějící mastné kyseliny doplňte rybím olejem
* z mléčných výrobků volte ty méně tučné a ideálně kysané.
* obiloviny volte zejména ráno a dopoledne, ideální pro zasycení jsou kaše z ovsa nebo ječmene, pohankové a rýžové pečivo



0 hlasů
Vaše hodnocení