Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Ráda bys shodila pár kilo? Jde to nejen držením diety a urputným cvičením. Zkus jednoduše obelstít své smysly.

Obelstěte své tělo a konečně zhubněte

Problémy s váhou
zdroj: Thinkstockphotos Problémy s váhou
aktualizováno 11.06.2019, 00:00 | 11.06.2019, 00:00 | Krasna.cz/trm

Ráda bys shodila pár kilo? Jde to nejen držením diety a urputným cvičením. Zkus jednoduše obelstít své smysly.

Zkus při jídle ošálit svůj zrak, čich nebo chuť. Na kvalitě pokrmu to neubere, ale rafička na váze začne viditelně klesat.

 

Menší talířek je zázrak

 

Určitě už jsi o tomhle někdy slyšela. Když si vezmeš menší talířek, automaticky si na něj naservíruješ i menší porci. Zafungovat také může tmavá barva talíře, na kterou si toho nabereš méně, než na čistě bílý podklad.

 

Servíruj, nejez z krabice

 

Měla bys mít kontrolu nad tím, kolik toho sníš. Když budeš ujídat chipsy rovnou z pytlíku, ládovat se sladkým müsli z krabice, nebo si dáš na klín celý hrnec těstovin se sýrovou omáčkou, nezastavíš se dřív, než dosáhneš dna. Jídlo si pěkně naservíruj, ať máš jasnou představu o porci, kterou hodláš spořádat.

 

Nenuť se dojídat

 

Naše maminky a babičky, které zažily poválečnou bídu nebo těžkou dobu komunismu, kdy bylo mnoho potravin nesehnatelných, mají pocit, že dojídat se musí. Není samozřejmě ekonomické, vyhazovat jídlo, ale tvé zdraví by mělo být přednější. Už máš pocit, že jsi sytá, ale na talíři ti zbývá skoro polovina jídla? Netlač ji do sebe násilím. Pokud je ti líto jídlo vyhodit, nechej si ho třeba k večeři.

 

Oběd
(Foto: Getty Images)


Šetři s máslem


Když si k večeři chystáš obložený chléb, namažeš ho hojně máslem, a pak na něj položíš sýr, šunku, zeleninu... Máslo pod tou porcí oblohy není ani vidět, ale kaloricky je dost vydatné. Co si ho odpustit? Můžeš se ho zbavit úplně, natřít ho jen v tenoulinké vrstvě, nebo ho nahradit zdravějším rostlinným tukem.


Přivítej bylinky a koření


Je-li jídlo mdlé, máme prý tendenci sníst ho mnohem víc, než když si dopřeješ něco chuťově mnohem výraznějšího. Proto se nauč při vaření používat koření a bylinky. Dodají jídlu chuť a navíc podporují správné trávení.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Chceš vážně zhubnout? Čtyři pomocníci k nezaplacení
Zhubni hravě i bez přísné diety
Dieta podle ročních období: začni s jarní etapou


Nahraď sýry a dresinky


Dochucuješ saláty šunkou, sýrem, olivami, majonézou nebo dresinky? Zkus něco lehčího. Mnohdy stačí trochu olivového oleje, koření nebo bylinky. Lepší než majonéza je jogurtová zálivka, tučnou šunku nahraď dietní, tučný sýr nízkotučným.


Zbav maso kůže


Pečené kuře či kachnička budou mnohem dietnější, pokud z nich stáhneš tučnou kůži. Maso bude stejně šťavnaté, ale rozhodně zdravější a méně kalorické.


S čokoládou šetři


Slupneš denně čokoládovou tyčinku nebo tabulku čokolády? To škodí tvé postavě, ale i tvému zdraví. Zkus ji nahradit čokoládou s vysokým obsahem kakaa, ta je tak intenzivní, že ti stačí jedna či dvě kostičky. Nebo vyzkoušej čokoládová jogurt či mléčný (sójový) nápoj s příchutí čokolády.



3 hlasů
Vaše hodnocení