Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Když držíš dietu, měla by sis vybírat, kdy a jaké ovoce si dopřeješ. Protože ne každý plod je pro tvé hubnutí neškodný.

Ovoce, s kterým rozhodně NEZHUBNEŠ

Ovoce
zdroj: Thinkstockphotos Ovoce
aktualizováno 29.11.2012, 00:51 | 29.11.2012, 00:00 | Krasna.cz/lk

Když držíš dietu, měla by sis vybírat, kdy a jaké ovoce si dopřeješ. Protože ne každý plod je pro tvé hubnutí neškodný.

Ovoce je zdravé, obsahuje hodně vitaminů a dalších pro tělo potřebných látek, přitom kromě avokáda neobsahuje téměř žádné tuky. Je plné vody, takže tě zasytí, dá se sehnat všude a nemusí se speciálně připravovat - prostě umyješ a jíš. Zdá se to být jako ideální jídlo pro dietu, že? Jenomže pokud chceš skutečně zhubnout, měla by sis dávat pozor na to, jaké ovoce jíš. Ne každé je totiž pro hubnutí vhodné.

Přestože konzumace ovoce má mnoho kladů, neměla bys držet žádné diety založené pouze na tom. Tvé tělo potřebuje k fungování i jiné látky (stopové prvky, tuky, bílkoviny, vlákninu) a jejich odepřením by sis zadělala na velké problémy. Například bez bílkovin bude tvé tělo ztrácet svaly, což se ti může zdát jako super věc. Ale uvědom si, že svalová hmota pomáhá při spalování tuků.

Teď samozřejmě není řeč o pročišťovacích kúrách. Když budeš jíst jen ovoce pouze několik dnů (maximálně tři) tvému tělu to neublíží.

 

 

Ovoce obsahuje hodně cukrů, proto bys ho měla jíst zejména v dopoledních hodinách, abys pak ještě měla čas přijaté cukry zpracovat. Dietologové doporučují, že denně bys měla sníst 200 gramů ovoce a 400 gramů zeleniny. Možná si řekneš, že je to otrava, že musíš všechno vážit, ale to není nezbytné. Víš, jak je velký tenisák? Tak to je správná velikost porce broskve či jablka. Nic vážit nemusíš.

Co ano a co už ne


Ovoce bys měla samozřejmě jíst v syrovém stavu. Je to jeho nejpřirozenější forma, která je zároveň také nejdietnější a nejzdravější. Zapomeň tedy na sušené meruňky, švestky, fíky, datle, hrozinky a další pochutiny. Jejich hlavní nebezpečí je právě v jejich stavu. Při sušení totiž ovoce přijde o vodu, ale cukry v něm zůstanou. Jenomže jak ztratí vodu, váží daleko méně a ty ho sníš daleko více. Takže pokud máš opravdu neovladatelnou chuť na sušené meruňky, tak si je dopřej. Ale jen pár kousků. Přesně tolik, kolik bys snědla normálního ovoce. Takže například tři – pět těch skvělých meruněk. Zbytek balíčku zahrab hluboko do šuplíku a vyndej zase za několik dní. Při tepelných i dalších úpravách zase ovoce ztrácí své vitaminy.

PŘEČTI SI TAKÉ:
Už jsi ochutnala exotické plody?
Ideální snídaně: Chutné, zdravé, fit
Utajené kalorické bomby. BACHA NA NĚ

V syrovém stavu můžeš jíst téměř jakékoliv ovoce, pozor si dej na množství banánů a hroznového vína. Platí, že při dietě by sis měla dopřát jen jeden banán, nebo malý hrozen vína denně. Také dale nejsou při dietě zrovna vhodné. Svou chutí, ale i výživnou hodnotou se podobají medu, a tak obsahují 60 až 70 procent cukru. Také na papáju si dej pozor. Je sice plná vitaminů a podporuje spalování tuků, ale jde o druhé nejkaloričtější ovoce.

 

 

Sníst kilo jablek za den také není nejlepší nápad. Ideálně si během dne dopřej dvě až tři jablka, hrušky nebo pomeranče. Jahody, maliny, třešně a další drobné ovoce by nemělo ve tvém jídelníčku přesáhnout 150 gramů. Vyhni se také přezrálému ovoci, protože to opět obsahuje vyší obsah cukrů.

BUDE TĚ ZAJÍMAT:
Na Doma.cz řeší:
Vše o umělých sladidlech: Je zdravé s nimi hubnout?
5 nejzdravějších potravin na světě, které vám pomohou zhubnout

Teď v zimě si ovoce ale pečlivě vybírej. Přestože v moderní době můžeš sehnat i v prosinci téměř jakýkoliv druh, stejně bys měla dát přednost sezonním druhům. Protože například jahody vyrostlé někde ve skleníku nemají příliš dobrou chuť. A protože se ovoce do Čech dováží opravdu zdaleka, může se po cestě kazit. Než odneseš svých pár kousků k pokladně, pořádně si je prohlédni, aby byly úplně zdravé.



4 hlasů
Vaše hodnocení