Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Je tvé bříško nafouklé a nepříjemně se rýsuje pod tričkem nebo letními šaty? Stačí pár dní, a může být krásně ploché, a i ty se budeš cítit mnohem lépe a plná energie. Jak na něj vyzrát?

Ploché bříško za tři dny!

aktualizováno 27.07.2011, 15:52 | 27.07.2011, 00:00 | Krasna.cz/trm

Je tvé bříško nafouklé a nepříjemně se rýsuje pod tričkem nebo letními šaty? Stačí pár dní, a může být krásně ploché, a i ty se budeš cítit mnohem lépe a plná energie. Jak na něj vyzrát?

Za vystouplé břicho nemůže jen tuk, který se ti v oblasti pasu usazuje. Břicho se ti nevzhledně nafukuje i v důsledku toho, co a jak jíš. Pokud jsi právě teď nehezky nafouklá a tvé břicho se nedá zamaskovat ani volnějším trikem, dopřej si třídenní šetřící jídelníček a uvidíš, že zas bude brzy fit. A ty taky. Protože to, co jíš, se výrazně podepisuje na tom, jak se cítíš a kolik energie máš.

 

Pokud máš často břicho jako balon, je to jen známka toho, že tvé stravovací návyky nejsou zrovna předpisové. Takže zkus nejen naši třídenní očistu, ale taky se zamyslet nad tím, co jíš a co tvému tělu nedělá dobře. Pravděpodobně to bude chtít dlouhodobě změnit své stravovací návyky. Ale nejspíš se nedokážeš omezit ze dne na den, takže začni pěkně krok za krokem. Během tří očistných dnů k sobě buď tvrdá a dodrž všechna pravidla diety. Uvidíš, jak se pak budeš cítit skvěle a jak atraktivní bude tvé ploché bříško. Když se ti tvé nové já zalíbí, do dlouhodobé šetřící diety se ti půjde mnohem snáz.

 

 

Co bys během třídenní očisty měla vynechat? Je hned několik potravin, které tvé břicho nepříjemně nafukují.

 

- Pozor na luštěniny, jako je hrách a fazole, ale také na kukuřici, květák, brokolici či zelí. Po těch se ti břicho hodně nafoukne.


- V létě je jistě osvěžení příjemné, ale některé šťavnaté kousky ovoce či zeleniny ti bohužel místo bříška vykouzlí nevzhledný balon. Takže meloun nebo třešně rozhodně škrtni z jídelníčku, pokud potřebuješ trochu splasknout. Hodně totiž zavodňují a nafukují.


- Čerstvé pečivo, zejména bílé, vyřaď na tři dny úplně ze svého jídelníčku. V žaludku ti kvasí, a díky tomu se ti bříško nevzhledně nadouvá. Nahraď ho během diety křehkými plátky nebo knäckebrotem.


- Pozor na smetanu. Kde ji najdeš? Třeba v omáčkách, a to nejen těch s knedlíkem, ale třeba i na těstovinách. Pozor také na zmrzlinu. Smetana je navíc hodně tučná, takže bys díky ní mohla i nedobrovolně nabrat.


- Pozor na to, co piješ. Vyhni se nápojům, které obsahují cukr, a také bublinkovým nápojům, které bublinu udělají i z tvého břicha.


- Smažená jídla nám rozhodně nic moc dobrého nedávají, takže pryč s nimi.


- Dokonce i mléko má vliv na tvé nafouklé bříško. Bacha taky na mléčné výrobky, zejména plísňové sýry. Na někoho mají špatný vliv také kysané mléčné nápoje, ale to víš asi sama, jak ti po nich bývá.


- Jestli jsi na sladkém závislá, tuhle radu asi nebudeš mít ráda. Bude potřeba znatelně omezit přísun sladkostí i cukru jako takového. Právě cukr totiž v žaludku kvasí, což má za následek nejen nafouklé břicho a plynatost, ale i pocit, že jsi nacpaná a bez energie.


- Záludné jsou kupodivu i žvýkačky. Když žvýkáš, dostává se ti totiž do žaludku spousta zbytečného vzduchu. Takže příště, až budeš potřebovat osvěžit svůj dech, jdi si raději vyčistit zuby, nebo sáhni po mentolce či lístku máty.

 

PŘEČTI SI TAKÉ:

Zbav se pneumatiky na břiše
Malé svačinky, které ničí figuru!
Módní triky: Zamaskuj oplácané bříško

 

Co tedy můžeš jíst? Neboj, zbývá toho docela dost. Z příloh můžeš rýži, brambory a těstoviny, nemusíš se bránit jakémukoli masu, i když drůbeží a ryba je lehčí a lépe stravitelné. Neboj se ani tepelně upravené zeleniny, na čerstvou však pozor, některé druhy hodně nadýmají. Pozor na ovoce, které obsahuje hodně cukru, který pak v žaludku kvasí. Pokud tě honí chuť na sladké, vezmi si ovoce bohaté na vlákninu, jako jsou třeba meruňky, nebo ananas či grep, které dokonce napomáhají trávení.

 

Všechny tyto potraviny jsou vcelku snadno stravitelné, takže by ses po nich neměla cítit přecpaná a nafouknutá. Samozřejmě pokud jich sníš přiměřenou porci.


Rozhodně do svého jídelníčku zařaď bylinky, které pomáhají s trávením a urychlují ho. Navíc jsou aromatické, takže dodají jídlu výraznější chuť a budeš mít pocit nasycení dříve, takže toho i mnohem méně sníš. Kopr, kmín a anýz ti pomohou s nafouknutým břichem a pocitem přejedení, máta, meduňka a bazalka urychlí trávení a zklidní ti žaludek. Neboj se jich v jakékoli formě – tepelně zpracované v jídle, čerstvé do salátu, a když je nejvíc ouvej, udělej si zklidňující bylinkový čaj.
 

Hlídat by sis ale měla nejen to, co jíš, ale i to, jak jíš. Víš, proč máš břicho tak nafouklé? Protože do něj jídlem naženeš hodně vzduchu. A když hltáš a jídlo pořádně nerozkoušeš, nemůžeš se pak divit, že je tvé břicho obrovské. Jez v klidu, pomalu, a při jídle nemluv. Tedy – neboj se během jídla konverzovat, ale s plnou pusou se stejně mluvit nemá, takže komunikuj až ve chvíli, kdy jídlo spolkneš. A to pěkně rozkousané. Už sliny v puse totiž obsahují enzymy, které začínají jídlo štěpit. Pokud ho tedy pošleš do žaludku dobře rozmělněné a slinami načaté, žaludek ho snáz a rychleji stráví. A s nafouknutým břichem je konec.



11 hlasů
Vaše hodnocení