Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Stánky kolem bazénů a rybníků jsou plné lákadel a ty, vyhladovělá z koupání, zbodneš, na co se podíváš. Jenomže to neprospívá tvé figuře.

Pozor, na koupališti tě pěkně vykrmují

Zmrzlina
zdroj: Thinkstockphotos Zmrzlina
aktualizováno 19.07.2019, 00:00 | 19.07.2019, 00:00 | Krasna.cz/lk

Stánky kolem bazénů a rybníků jsou plné lákadel a ty, vyhladovělá z koupání, zbodneš, na co se podíváš. Jenomže to neprospívá tvé figuře.

Před prázdninami jsi na sobě dřela - makala jsi a zdravě se stravovala, abys v plavkách dobře vypadala. Podařilo se ti to a ty jsi teď šťastná. Jenomže na konci prázdnin si možná stoupneš na váhu a budeš zírat. Jak jsi jen zase mohla přibrat? Vždyť jsi přes léto moc nejedla...

Abys takhle nedopadla, musíš si dát bacha na záludné dobroty, které se v létě kolem tebe vyskytují. Velká koncentrace kalorických bomb je na koupalištích - sladké limonády, hranolky, langoše, zmrzliny, chipsy, sušenky. V podstatě celý sortiment stánků s občerstvením zavání tloustnutím.

Například langoš s kečupem, dvě velké kofoly a Magnum mají dohromady 4784 kilojoulů. Na jejich spálení bys musela velmi intenzivně hrát dvě hodiny plážový volejbal nebo dvě a čtvrt hodiny rychle plavat. A kombinace smaženého sýra s tatarkou, a hranolky je ještě horší. Zvlášť, když si k tomu dáš třeba pivo, nebo jiný alkoholický nápoj. (Jasně, my víme, že nepiješ alkohol, ale kdyby ano, pamatuj, že je ještě víc kalorický než sladké limonády).

Za jednu hodinu plavání totiž tvé tělo vydá 1500 až 2000 kilojoulů a za hodinu hraní plážového volejbalu spálíš okolo 1800 až 2300 kJ. Takže si nejdřív rozmysli, jestli si nějakou chuťovku na koupališti dáš.

dívka v plavkách
(Foto: Getty Images)


A to mám jako trpět hlady?

Když u vody blbneš, dostaneš často obrovský hlad. Aby taky ne, to neustálé skákání do vody, potápění, topení se s klakama navzájem... Při tom spálíš opravdu hodně energie a pak jedny hranolky nevadí.

Ale pokud si rozložíš deku, namažeš se a do bazénu vlezeš akorát na chvilku, aby ses namočila, energie moc nespálíš. Potom je přibývání na váze velmi jednoduché a na nějaké chuťovky by sis měla dávat vážně bacha!

 

Jak to teda udělat, abys netrpěla hlady, ale zbytečně nepřibírala? Jednoduše, vem si jídlo s sebou. Vhodné je ovoce, zelenina, celozrnné pečivo. Není nic snazšího, než si doma připravit sendvič. Navíc ušetříš, protože jídlo na koupališti bývá neskutečně drahé.


Pokud nedokážeš odolat nanuku, a to je v létě celkem pochopitelné, měla bys raději sáhnout spíše po vodové dřeni než po smetanové pochoutce. Rozdíl mezi nimi je totiž až 780 kilojoulů.

 

Kalorická tabulka jídel na koupalištích
Jídlo kJ
pečená klobása s hořčicí a chlebem 2000
bageta se šunkou a sýrem 2225
hranolky s kečupem 2100
hranolky s tatarkou 2300
párek v rohlíku 990
smažený sýr 2300
Bohemia chips slané 100g 2235
kofola (0,5 l) 700
coca cola 900
točená zmrzlina 350
jahodová dřeň 200
Magnum double chocolate 1300

 



3 hlasů
Vaše hodnocení