Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do archivu Přejít na televizní program Přejít na tn.cz Přejít na stránky Nova Cinema
Přihlásit »  |  Registrace »

Léto nás svádí k lenošení a vysoké teploty používáme často jako výmluvu k tomu, proč nejít cvičit.

Proč a jak cvičit i v horkých letních dnech?

Dívka
zdroj: Herbalife Dívka
aktualizováno 11.07.2019, 00:00 | 11.07.2019, 00:00 | Krásná.cz

Léto nás svádí k lenošení a vysoké teploty používáme často jako výmluvu k tomu, proč nejít cvičit.

Ve skutečnosti se ale vyplatí chodit cvičit, i když je vedro a to z několika důvodů.

 

1. Naučíte se cvičit ráno, dokonale vás to nastartuje

 

V létě, kdy sluníčko svítí od brzkého rána a rtuť na teploměru se hodinu od hodiny zvedá, je lepší si na cvičení přivstat. „Vhodným cvičením po ránu je jóga, která vás na začátku dne skvěle nastartuje. Navíc cvičení jógy je vždy vhodné praktikovat ještě před snídaní a brzká ranní hodina, kdy je naše mysl ještě relativně klidná, je přímo ideální čas na cvičení,“ říká instruktorka jógy Věra Vojtěchová z Domu Jógy v Praze. Ostatně jóga obecně je takovým letním cvičením. „Pro jógu není dobrý vítr, chladno a déšť. Jóga je spojena s klidem a teplem, aby svaly a šlachy byly prohřáté, nikoliv napnuté a stažené, což se děje při nižších teplotách. Chlad navíc odvádí naší pozornost od relaxačního zklidnění, které je pro jógu nejpodstatnější,“ vysvětlujete Věra Vojtěchová.

 

Nejen pro cvičení jógy jsou letní rána jako stvořená. Brzké hodiny můžete využít i k běhu. „Ovšem ne každému dělá dobře běhání nalačno. Pokud vám to čas dovolí, dejte si 45–60 minut před během alespoň lehkou snídani,“ radí hlavní trenérka Mgr. Kateřina Hollerová z fitness centra pro ženy Contours. Dejte si kousek celozrnného pečiva s plátkem šunky či sýra, ovesnou kaši nebo třeba flapjack.

 

2. Zlepšíte si fyzickou kondici

 

I když si to řada u z nás nechce připustit, často se bojíme vykročit ze své komfortní zóny a zbytečně se podceňujeme. „Naše tělo je velmi odolné, umí se velmi dobře přizpůsobit různým podmínkám, a pokud ho přehnaně nešetříme, jeho fyzická zdatnost díky náročným podmínkám stoupá,“ vysvětluje fitness trenérka. Zároveň ale upozorňuje na to, že cvičení ve vyšších teplotách je náročnější pro kardiovaskulární systém, proto je důležité být na sebe v létě opatrnější. „Pijte dostatečné množství čerstvé vody, vyhýbejte se dlouhému pobytu na přímém slunci – sportujte ráno nebo večer, v případě potřeby zmírněte tempo,“ doporučuje Hollerová.

 

Kamarádky
(Foto: Getty Images)

 

3. Tělo se lépe naučí zvládat teplotní výkyvy


Kromě lepší fyzičky vám cvičení v létě přinese lepší termoregulaci. Tělo se lépe naučí zvládat teplotní výkyvy, což má příznivý vliv zdraví. Stanete se odolnější proti nachlazení, které je často způsobeno přechodem z chladu do horka, nebo při extrémním střídání počasí ze dne na den. „Na zlepšení termoregulace a posílení tolerance k teplu je vhodné praktikovat hot jógu a to celoročně, tedy i během letních měsíců,“ radí Věra Vojtěchová. Hot jóga, ale třeba i sauna nejsou doménou výhradně zimních měsíců. „Hot jóga i saunování v létě jsou prospěšné ať už z hlediska již zmíněné lepší termoregulace, tak i z hlediska snížení únavy a zvládání stresu, regenerace, hydratace či úlevy pro dýchací ústrojí,“ doplňuje Vojtěchová.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Tohle jsou nejčastější chyby po cvičení: Neděláte je také?
Nejúčinnější cviky na faldíky na bocích
4 skvělé důvody, proč je ZDRAVÉ se při cvičení pořádně ZAPOTIT

 

4. V létě je tělo flexibilnější a pohyblivější


Další výhodu, které cvičení v létě poskytuje, je lepší flexibilita. „V chladnějších měsících bývají svaly více ztuhlé a rozehřátí před tréninkem trvá déle. Naopak v létě jsou svaly před tréninkem už dost zahřáté, proto je člověk pohyblivější, flexibilnější a celkově si nepřijde tak ztuhlý,“ tvrdí fitness trenérka. „Rozehřátí svalů je důležité, aby se předcházelo zraněním, jako jsou například natažené či natržené svaly,“ dodává Hollerová.

 

Jóga
(Foto: Getty Images)

 

5. Vypotíte více toxických látek


V létě vypotíte při sportu mnohem více škodlivých látek než v zimě, což je důležité nejen pro vnitřní pohodu, ale pozitivně to působí i na pleť, která pak působí svěže a zdravěji. S pocením úzce souvisí i detoxikace organismu, ve fitku snáze odbouráte hříchy z případných grilovaček nebo party plných alkoholu. Z těla potem odcházejí ale i žádoucí minerály, čas od času tedy obyčejnou čistou vodu prostřídejte s minerálkou, která je znovu doplní.

 

Kromě všech výše zmíněných benefitů je sportování v létě zárukou toho, že vás nebudou trápit váhové výkyvy a bez letní pauzy se vyvarujete věčných nepříjemných začátků. Sport zkrátka není pouze sezónní záležitost.



0 hlasů
Vaše hodnocení